2021-11-18, 18:35
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ska vi införa det när vi inte längre är det?

Det kallas för prevention. Tycker du att vi kan slappna av med tanke på situationen i övriga Europa?

Faktiskt, därför att vi valde en helt annan väg än alla andra länder i början på pandemin. Det kanske kan ge en hint för de som har en IQ på över 1.25 iallafall att vi kanske har ett starkare grundskydd (utan vaccinet) Hade vi inte haft ett starkt grundskydd så skulle Sverigesett lika dant ut som resten utav Europa.

En fråga, varför öppnar man då upp när smittan minskat och tar bort restriktioner ?
Senast redigerad av shakta 2021-11-18 kl. 18:38.
Citera
2021-11-18, 18:35
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Du tror judarna hamnade i koncentrationsläger från dag ett? Ser du hur den totalitära staten växa fram?
Nej, det tror jag inte. Nej, det ser jag inte. Vad är det för trams, klarar du inte att någon talar om för di gatt du inte får utsätta andra för fara så kanske det är bra att du håller dig hemma vid större evenemang. Hur mycket är din frihet kringskuren idag tycker du? Hur mycket värre blir det med covidbevis?
Citera
2021-11-18, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Nej det ska ju vara öppet och enda anledningen till att de stängt innan är att det ballar ur hos sjukvården när det gäller Sverige. Och jag tänker primärt på Sverige.

Varför tror du att det här är en fråga som gäller isolerat för Sverige? Det är det inte. Allt det du ser på andra håll kan vara realitet här inom mycket kort tid.
Citera
2021-11-18, 18:36
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Fortsätt att kräks här inne (är som sagt rätt roande att läsa), domedagen är nära, samhällskollapsen väntar......, ja ja ni vet ungefär hur ni har låtit sista 20 åren....
Ja och hur har samhället utvecklats de senaste 20 åren? Samhället har varit i kollaps under hela denna tid och processen fortskrider. Men du tänkte dig att landet skulle kollapsa lika snabbt som luften går ur en ballong?
Citera
2021-11-18, 18:38
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ja och hur har samhället utvecklats de senaste 20 åren? Samhället har varit i kollaps under hela denna tid och processen fortskrider. Men du tänkte dig att landet skulle kollapsa lika snabbt som luften går ur en ballong?

Vissa har tydligen inte förmågan att se processer och trender om de inte går på max en vecka
Citera
2021-11-18, 18:38
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gooza
Hur ska du ha det egentligen? Du anstränger dig först för att påpeka att medelåldern på dödsfallen är 56 år. Nu försöker du argumentera för att det inte är konstigt att 20 personer av 23 döda var vaccinerade under nämnda period genom att påpeka att 95% av de döda är 80+.
Du missförstår.

Medelåldern på intensivvårdade är 56år.

95% av de döda är inte 80+. Jag sa att 95% av de som är 80+ är vaccinerade.

Citat:
Antingen är du ohederlig när du diskuterar, eller så är du jävligt otydlig med vad du menar, eller så är det någon poäng du har som jag fortsätter att missa gång på gång, men jag gissar på det första.
Som sagt, du verkar missförstå. Jag kanske är otydlig eller också förstår du dåligt. Eller kanske en blandning.

Citat:
Så sista försöket: Hur kommenterar du det faktum att du argumenterar för vaccinets förträfflighet genom att hänvisa till att 11 av 14 personer på IVA är ovaccinerade men sedan får tillbaka siffror som visar på motsatsen av poängen med ditt argument?
För att medelåldern på de avlidna är 83 år och medelåldern för intensivvårdade är 56 år.
Citera
2021-11-18, 18:41
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkerD
alla some är pure blood kommer vara värda enorma summor pengar. dom riktigt rika kommer vilja ha minst en pure blood i deras umgängeskrets. skojar inte ens.

men jo för dom vaxxade är det tyvärr kört. klockan började redan ticka efter första sprutan
Ja jag kan tänka mig att det kommer bli en lukrativ marknad för de ovaccinerades blod och organ framöver. Löfven kommer sitta som en grönsak i en lya i Bryssel och konsumera flera ovaxxade om dagen bara för att hålla den fullvaxxade fläskröven igång.
Citera
2021-11-18, 18:42
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Staten och globalisterna skiter fullständigt i medborgarna och deras hälsa. Om det gynnar deras intressen att människor är sjuka så är de för det. Sossesvensken har tyvärr en tendens att tro gott om allt och alla, även de som lägger dem i graven.
Exakt. Det är många i vårt land som inte förstår sig på världen. Ibland får de sig ett bryskt uppvaknande. Case in point:

Citat:
Män i gettot Norrliden i Kalmar hotade att "spränga P4 Kalmar" när den statliga radiokanalen kom på besök för att göra ett positivt reportage om stadsdelen.
https://www.friatider.se/p4-skulle-visa-allt-som-ar-bra-med-kalmars-getto-bombhotades-av-maskerade-man
Citera
2021-11-18, 18:43
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm

Haha. Jaså. Kollaps ?

Ovanligt livskraftigt samhälle för att befinna sig i en dödsspiral , eller ? Nä, dra en annan vals . Ni framstår mer och mer som ett gäng käringar med väldig varma offerkoftor
Citera
2021-11-18, 18:45
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Skrämmer den där texten dig så är det media som skrämmer dig.

Öh, texten motbevisade det du sa. (Har aldrig sagt att covid skrämmer mig. )

Det var tvärtom du som skrev du ansåg att alla skulle tvingas att vaccinera sig eller låsas in för att nedstängningar ska sluta (är alltså du som låter skrämd, om ditt irrelevanta retoriska ska diskuteras) och jag svarade att nedstängningar på Gibraltar, Irland m fl länder sker där vaccinationsgrad är högst.

Din premiss att öka vaccinationsgrad (genom tvång) för att nedstängningar ska upphöra alltså felaktig. Bespara dig fler billiga trams-svar.
Citera
2021-11-18, 18:47
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Vården var i kris långt innan covid, just saying.

Folk verkar ha glömt det, nu är tydligen allt domedagsvirusets fel
Citera
2021-11-18, 18:47
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Faktiskt, därför att vi valde en helt annan väg än alla andra länder i början på pandemin. Det kanske kan ge en hint för de som har en IQ på över 1.25 iallafall att vi kanske har ett starkare grundskydd (utan vaccinet) Hade vi inte haft ett starkt grundskydd så skulle Sverigesett lika dant ut som resten utav Europa.

En fråga, varför öppnar man då upp när smittan minskat och tar bort restriktioner ?
Har vi?

Som i UK då. De har ju haft större spridning där. Tycker du att det går bra för dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in