Citat:
Ursprungligen postat av
PolarFlexus
Jag har läst hela FUP:en, och det jag fick ut av det var:
P är en loner som mobbats hårt av olika anledningar. Om det är pga hans våldstendenser, att han är ett creep, eller något annat, vettefan. Det som var konsekvent i alla förhören var att han i vuxen ålder inte skulle ha varit speciellt våldsam. Det fanns lite spridda rapporter om hur han har creepat, men med tanke på att man inte hittat något snaskigt i vare sig dator eller mobil, verkar det vara mest snack. Vad man dock hittade var de där filmerna på redlösa tjejer som han skulle visa för dom i nyktert tillstånd. Jag tror ärligt inte att han runkade till dom, men jag tycker det i sig är jävligt gränslöst och obehagligt att han leker moralpredikant. Sköt du ditt, jävla hattbeprydda äckel.
Det slår mig också hur otroligt uppgivet det verkar vara hemma hos P. Ingen pratar med varandra. Alla bara hasar omkring i sin märkliga icke-existens. Lite ironiskt är bilden av moderns ogräsrensande i bland rabbatterna när den mentala ohälsan får florera fritt innanför väggarna.
E var en glad och sprallig tjej som verkade vara allt annat än glad och sprallig på insidan. Att så få i hennes omgivning verkade förstå hur det var fatt med henne får mig bara att gapa åt eländet. Hennes föräldrar nämner i förbifarten det sexuella övergreppet som en tråkig grej i en annars så käck tillvaro. Hon har uppenbarligen blivit väldigt påverkad av detta, för en nära vän till henne vittnade om att hon knappt kunde röra vid sig efter det. Jag tror denna händelsen förde henne närmare P, för han var väl ett idealt projekt att ta sig an för en med ett så sargat självförtroende. Men att ingen i hennes familj höjde ögonbrynen åt att hon drack som en kamel och att P (oklart om det var på hans inrådan) isolerade henne mer och mer, och att hon verkade psykiskt sänkt ser jag som ett fett jävla underkännande.
(Jag kollade upp vem gubbäcklet var som kladdade på henne. Han ska ha gått i pension tidigare i höst, och fick ett fint avtack med hälsningen att han skulle ha många sköna dagar i sin husbil. Husbil verkar vara en pålitlig äckelmarkör, fö övrigt.)
Sedan vill jag ge en känga åt hela jävla Höör. Vad fan är det för fel på er, era inavlade jävla lynchmobbsmongon? Det tisslades och tasslades i vittnesmål om hur P:s familj är, och att man minsann vet hur dom är. NEJ. UPPLYS MIG. Vad är det som är så jävla speciellt med dom? Säg inte att dom bor som i ett "råttebo", för den som säger "råttebo" har automatdiskat sig från genpoolen. På det viset att sökinsatsen samlades utanför huset tyder på att alla misstänkte att P hade varit inblandad. Alla verkade ha på känn att han hade gjort något. Men om nu alla visste detta från början, varför har då ingen A G E R A T på alla solklara varningssignaler förut? Vad är det för jävla idioter som misstänker brott, kräver att få söka igenom misstänkt GM:s misstänkta brottsplats och skitar ner med FIMPAR!?
Precis så uppfattar jag det hela också.
Men jag tror att P är mer av en predator, och jag skulle nog ha velat ha en mer ingående husrannsakan i villan. P verkar ju ofta titta på film, jag undrar om det kan vara gamla DVD och kanske t o m VHS. Han verkar dessutom tömma sin mobil på bilder rätt regelbundet och skriva ut dem, var sparar han dem?
Lätt att gömma saker i en hoardervilla, som DVDs etc.
Och det är väldigt deprimerade (och lite utsatta ?) tjejer han fotograferar i medvetslöst tillstånd. Det är väl "bara" en som det talas om i fuppen, men jag tror det finns flera.
Helt rätt om E, hon verkar ha blivit väldigt deprimerad efter övergreppet på bilverkstan, sedan är frågan om hon söker sig till P (kanske pga alkoholen, hon vill ha alkohol (självmedicinering ?)), och/eller om P har "en näsa" för dessa deprimerade unga tjejerna, och "suger" in E. Den andra tjejen som P fotade had ju precis förlorat någon förälder, och mådde nog inte så bra, mentalt.
Och precis, lynchmobben, jag fick också den känslan. Klampar runt överallt, förhör personer. jag förstår att man ville hitta E och det snabbt, men vi har en poliskår för just sådana uppgifter, och väldigt mycket utredningsarbete går åt till att försöka spåra ägaren till en fimp.