2021-03-31 10:22
I bilen berättar Philip för undertecknad att han och Elin natten till tisdagen har druckit alkohol i husbilen på tomten. Philip berättar för undertecknad att han och Elin ska ha börjat bråka, men han minns inte riktigt om vad, men att det troligtvis ska röra sig om relationsbråk.
sida 67
Jag tror att relationsbråket Philip nämner i sin första version handlar om att han blev arg och svartsjuk när Elin pratade med Amadeus. I förhören får Philip det att låta som att det samtalet varade några minuter, men det stämmer inte.
Något annat ni gjorde förutom spela spel och drack?
Bara att hon ringde sin kompis Amadeus och de pratade några minuter.
sida 849
När de började bråka var de i husbilen och de satt mitt emot dörren i mitten av bilen. De satt mitt emot varandra, de satt och spelade, de drack, de skrattade och de var glada. Det är som en helt vanlig kväll som brukar ha med varandra. Philip uppger att Elin pratade med en person vid 20.00-21.00-22.00-tiden. Det är en gammal kompis till Elin och de pratade i tio minuter drygt och det är det enda. Philip vet vem kompisen är, men känner inte honom. Han heter Amadeus och han har tidigare bott vid Möllan också.
sida 852
Amadeus:
När hade du senast kontakt med Elin?
Om jag får kolla upp det? (Fhl. Ant. Amadeus tittar i sin telefon) Pratade med henne i förrgår, det står den 31 mars och så två dagar innan det så blir det då, 29:e mars. Det är en screen som är tagen i samtalslistan, så 29:e mars 22:55 till och de pratade till 23.30. (Amadeus uppvisar en screenshot på sin telefon som är tagen den 31:e mars från sin samtalslista den 29:e mars, bifogas som foto i FILIP)
sida 592
Jag tror att spelet var bortplockat sedan länge när bråket uppstod, för hur är det möjligt att brädspelet klarat sig från blodstänk, till skillnad från kortleken? Skulle Philip suttit och plockat ihop spelet under tiden Elin satt och skrek? Något han dessutom inte minns att han gjort?
Brädspelet överlämnades till kriminaltekniker den 4 maj 2021. Den 6 maj 2021 undersöktes brädspelet i miljörum på Forensisk sektion. Brädspelet undersöktes okulärt samt sprayades med Luminol. Inga synliga blodliknande besudlingar iakttogs, ingen reagens på blodförekomst erhölls.
sida 170
På bordet fanns en tom glasslåda med lock. På och i glasslådan fanns mindre blodstänk, och på utsidan satt ett blodigt decimeterlångt hårstrå. Vidare låg det en kortlek med enstaka mindre blodstänk på vissa kort, en grå askkopp, tre fimpar av märket ”FIREFOX”, cigarettpaket ”PECT”, ett papper och en penna.
sida 227
3.3 Bild- och videofiler
I telefonens DCIM-mapp (där bilder tagna med kameran på telefonen normalt lagras) anträffas två bilder och en video daterade under brottskvällen. Den första bilden har tidsstämpeln 19:11:45 och är en bild på Sanning och konsekvens spelet, som av bakgrunden att döma ser ut att vara tagen inifrån husbilen.
[...]
Den andra bilden och videon är tidsstämplade senare på kvällen, kl. 21:22 och 21:23 och föreställer målsäganden Elin med bar överkropp, dansandes på videon.
sida 446
Senast redigerad av siister 2021-11-17 kl. 18:10.
Senast redigerad av siister 2021-11-17 kl. 18:10.

.