2021-11-18, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind

Jag vet hur uttrycket ska vara...

■ 1: ) Det jag menade var att Sloppy kanske gjorde det också men skrev medvetet på det sätt han skrev
och att det likväl passar in i sitt sammanhang om man tänker efter.

■ 1: ) Du som är bra på att kunna förklara saker och ting beträffande det gamla mordet på L*na Wesstr*m och om St*fan Davidss*n och alla de personer som stod honom nära då han vandrade omkring på våran glob, samt vad vissa medpostare menat med sitt skrivna.

Citat SloppySeconds: "Jag tror ÄR H*nna ÄR drivande" ... slut citat/

Enligt ovan skrivet citat, vill du @Gracefulmind vara vänlig och förklara för mig vad medpostaren @SloppySeconds menade med sitt skrivna ?

■ Själv skulle jag ha skrivit: Jag tror Att H*nna Var drivande, men jag har säket fel i detta fallet.

■ En fråga: Vad anser du själv om att H*nna Davidss*n till sist skilde sig ifrån sin otrogna make St*fan Davidss*n och därefter skaffade sig ett eget boende i en bostadsrätt vid Färd*m*nsg*tan genom Sillens rekommendation och sedan satte klorna i den gifta mannen, detta samtidigt som hon kärleksbombade St*fan Davidss*n och sålunda inledde honom i falska förhoppningar om en återförening i kärlekens tecken ?

■ En tid efter det, att H*nna Davidss*n:s manipulativt kärleksbombade St*fan Davidss*n hade taget sitt eget liv sålde hon sin bostadsrätt vid Färd*m*nsg*tan och därefter flyttade hon tillbaka till huset vilket hon en gång lämnat.

■ St*fan Davidss*n:s hus har många hemska minnen som H*nna Davidss*n en gång valde att lämna bakom sig då hon bestämde sig för att skiljas från St*fan Davidss*n och därefter flytta till ett eget boende för att sålunda kunna börja om på nytt igen.

■ Nu har H*nna Davidss*n flyttat tillbaka till St*fan Davidss*n:s hus, hon har nu plötsligt valt att leva i ett hus som hon en gång flytt ifrån, ett hus där hon tidigare levt tillsammans med en falsk och manipulativt otrogen make som förpestat hennes liv.

■ I huset vid Bet*sv*gen hade St*fan Davidss*n tillsammans med sin älskarinna L*na Wesstr*m haft många sexuella kontakter vilka förekommit i husets alla skrymslen och vrår, väggar, som mot H*nna Davidss*n:s vilja målats med färgen "Soft"

■ Någon hade tidigare använt sig av en Spray-målar-flaska och skrivit "Mördare" med röd färg på husets garageport vilket senare visade sig att vara ett faktum då St*fan Davidss*n dömdes för mordet på sin tidigare älskarinna L*na Wesstr*m i Göta Hovrätt den 28 Maj 2018.

■ H*nna Davidss*n har nu valt att leva och bo i en mördares hus och som dessutom tog sitt eget liv.

■ H*nna Davidss*n har nu valt att leva och bo i det huset som hon en gång valde att lämna på grund av alla hemskheter hon tidigare fått utstå tillsammans med sin manipulativt otrogen make.

■ Fråga: Har du @Gracefulmind någon bra förklaring till H*nna Davidss*n:s mycket märkliga och säregna beteenden ?

Mvh/JM.
Citera
2021-11-18, 12:35
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) Du som är bra på att kunna förklara saker och ting beträffande det gamla mordet på L*na Wesstr*m och om St*fan Davidss*n och alla de personer som stod honom nära då han vandrade omkring på våran glob, samt vad vissa medpostare menat med sitt skrivna.

Citat SloppySeconds: "Jag tror ÄR H*nna ÄR drivande" ... slut citat/

Enligt ovan skrivet citat, vill du @Gracefulmind vara vänlig och förklara för mig vad medpostaren @SloppySeconds menade med sitt skrivna ?

■ Själv skulle jag ha skrivit: Jag tror Att H*nna Var drivande, men jag har säket fel i detta fallet.

■ En fråga: Vad anser du själv om att H*nna Davidss*n till sist skilde sig ifrån sin otrogna make St*fan Davidss*n och därefter skaffade sig ett eget boende i en bostadsrätt vid Färd*m*nsg*tan genom Sillens rekommendation och sedan satte klorna i den gifta mannen, detta samtidigt som hon kärleksbombade St*fan Davidss*n och sålunda inledde honom i falska förhoppningar om en återförening i kärlekens tecken ?

■ En tid efter det, att H*nna Davidss*n:s manipulativt kärleksbombade St*fan Davidss*n hade taget sitt eget liv sålde hon sin bostadsrätt vid Färd*m*nsg*tan och därefter flyttade hon tillbaka till huset vilket hon en gång lämnat.

■ St*fan Davidss*n:s hus har många hemska minnen som H*nna Davidss*n en gång valde att lämna bakom sig då hon bestämde sig för att skiljas från St*fan Davidss*n och därefter flytta till ett eget boende för att sålunda kunna börja om på nytt igen.

■ Nu har H*nna Davidss*n flyttat tillbaka till St*fan Davidss*n:s hus, hon har nu plötsligt valt att leva i ett hus som hon en gång flytt ifrån, ett hus där hon tidigare levt tillsammans med en falsk och manipulativt otrogen make som förpestat hennes liv.

■ I huset vid Bet*sv*gen hade St*fan Davidss*n tillsammans med sin älskarinna L*na Wesstr*m haft många sexuella kontakter vilka förekommit i husets alla skrymslen och vrår, väggar, som mot H*nna Davidss*n:s vilja målats med färgen "Soft"

■ Någon hade tidigare använt sig av en Spray-målar-flaska och skrivit "Mördare" med röd färg på husets garageport vilket senare visade sig att vara ett faktum då St*fan Davidss*n dömdes för mordet på sin tidigare älskarinna L*na Wesstr*m i Göta Hovrätt den 28 Maj 2018.

■ H*nna Davidss*n har nu valt att leva och bo i en mördares hus och som dessutom tog sitt eget liv.

■ H*nna Davidss*n har nu valt att leva och bo i det huset som hon en gång valde att lämna på grund av alla hemskheter hon tidigare fått utstå tillsammans med sin manipulativt otrogen make.

■ Fråga: Har du @Gracefulmind någon bra förklaring till H*nna Davidss*n:s mycket märkliga och säregna beteenden ?

Mvh/JM.

Hahhaha du är rolig, neej jag har inte den blekaste aning om vad Sloppy menade.
Lika lite som du.
Men gissa kan väl alla göra?!
Kanske skrev han i nutid men menade dåtid, när det begav sig?

Jag skriver också i nutid ibland av misstag. Fler har också gjort det.

Vad gäller H och att hon valde flytta tillbaka...
Ja du, samma här, vi kan bara gissa.

En typ av revansch gentemot sveken som riktades mot henne en gång i tiden?

Kan ju vara så enkelt som att hon i det beslutet inte tog hänsyn till det största offret av alla (L med familj) utan helt enkelt blundade för det och valde att återupprätta sin egen person, ta tillbaka det som hon från tidigare år "drömt om" och satsat på. Där hon tidigare ville sätta sin rot och sina barns rot. Kan vara en återupprättelse gentemot S med andra ord och all den smärta han tidigare orsakat.
Att hon återtar kontrollen över den.

Men det kan säkert bero på annat också.
Och jag håller med om att det inte var en önskvärd handling utifrån Bo familj (medveten underdrift).
Tog bara ett exempel på ev förklaring.

Nu hinner jag ej mer.
Citera
2021-11-18, 18:16
Medlem
-GGs avatar
Hej,

jag orkar inte läsa tråden, så jag hoppas på ett kortare svar på min fråga:

Tog SD livet av sig? Är det någon som vet säkert?
Citera
2021-11-18, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG

Hej,

jag orkar inte läsa tråden, så jag hoppas på ett kortare svar på min fråga:

■ 1: ) Tog SD livet av sig? Är det någon som vet säkert?

■ 1: ) Vi vet inte med 100%-ig säkerhet om St*fan Davidss*n själv tog sitt liv eller om någon annan hjälpt till. Det som finns att säga i detta fallet är att man har antagit att St*fan Davidss*n begick ett självmord. Poliserna själva är fortfarande tysta som graven beträffande hur och på vilket sätt som St*fan Davidss*n dog.

Mvh/JM.
Citera
2021-11-18, 18:34
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) Vi vet inte med 100%-ig säkerhet om St*fan Davidss*n själv tog sitt liv eller om någon annan hjälpt till. Det som finns att säga i detta fallet är att man har antagit att St*fan Davidss*n begick ett självmord. Poliserna själva är fortfarande tysta som graven beträffande hur och på vilket sätt som St*fan Davidss*n dog.

Mvh/JM.

Tack för svar.

Tja, är polisen så tyst tyder allt på självmord.

Båda döda..tänk att kärlek och två - på många sätt - stabila människor kan dö av kärlek/hatet i det som kan komma med det.
Citera
2021-11-18, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG

Tack för svar.

■ 1: ) Tja, är polisen så tyst tyder allt på självmord.

■ 2: ) Båda döda..tänk att kärlek och två - på många sätt - stabila människor kan dö av kärlek/hatet i det som kan komma med det.

■ 1: ) Det är absolut inte bekräftat till allmänheten om hur❗och på vilket sätt som St*fan Davidss*n dog och, enligt mig tycks det ligga en hund begraven beträffande St*fan Davidss*n död.

■ 2: ) Vad du absolut skall ha i åtanke om du har ett intresse för detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018 det är, att detta mordet låg grundat på ett så kallat triangeldrama, det vill säga, St*fan Davidss*n och hans älskarinna L*na Wesstr*m samt St*fan Davidss*n:s maka det vill säga H*nna Davidss*n, den ena personen av de tre, dödsmisshandlades brutalt bakom ett bullerplank i Nya Hj*rsta Ör*bro under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, och så kraftfullt att personen slutligen avled av de skador som tillfogats offret med hjälp av någon form, av ett tillhygge.

■ Den andra personen i triangeldramat, det vill säga St*fan Davidss*n, dömdes till sist av Göta Hovrätt den 28 Maj 2018 till ett fängelsestraff på 18 år och en stund senare, och efter det, att domen meddelats, anträffades St*fan Davidss*n avliden vid platsen Folket*rp.

■ Vid anträffandet av St*fan Davidss*n:s avlidna kropp misstänke polisen i samband med den undersökningen som då ägde rum av den avlidna människokroppen att någon kan❗ha mördat St*fan Davidss*n eller varit St*fan Davidss*n behjälplig på något sätt.

■ Den misstänkta personen förhördes av polisen och en stund senare därefter släpptes personen ut, på fri fot.

■ Enligt ovan skrivet har vi antagit att personen som vid det aktuella tillfället var misstänkt i samband med St*fan Davidss*n:s död var ingen mindre än SOA, det vill säga H*nna Davidss*n:s fader.

■ Den tredje personen i det gamla triangeldramat var H*nna Davidss*n.

■ Beträffande H*nna Davidss*n, så har hon tidigare varit häktad och misstänkt för mord samt medhjälp till mord på L*na Wesstr*m.

■ H*nna Davidss*n är sedan länge avskriven från tidigare misstankar vilket berodde på att man inte kunde finna några spår på själva brottsplatsen bakom bullerplanket efter H*nna Davidss*n, därför avskrevs hon.

■ H*nna Davidss*n är nu den enda kvarvarande personen som överlevt triangeldramat, de andra två är döda och borta för alltid varav den ena blev mördad och den andra antagits, ha tagit sitt eget liv.

■ H*nna Davidss*n var den, av de tre personerna i triangeldramat som hade det starkaste motivet till att få bort sin rival L*na Wesstr*m från jordens yta vilket till sist blev en verklighet.

■ St*fan Davidss*n själv har en gång i tiden deklarerat att hans älskarinna L*na Wesstr*m mördades mot❗hans egen vilja.

■ H*nna Davidss*n däremot sagt, önskade och hoppades uttryckligen att hennes mycket hatade rival L*na Wesstr*m skulle vara död.

■ H*nna Davidss*n hade under tidigare gjorda polisförhör varit en ren förtigerska och sålunda lyckades hon till sist med att komma undan.

■ H*nna Davidss*n är en mycket märklig och säregen individ som har befattat sig med många lögner i samband med mordet på hennes rival L*na Wesstr*m.

Mvh/JM.
Citera
2021-11-18, 20:32
Medlem
■ 1: ) Den 15:e Maj 2018 utfördes en kriminalteknisk undersökning av St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*sv*gen 14 Bertil.

■ 2: ) Vidare och den 16:e Maj 2018, fortsatte man med ytterligare kriminalteknisk undersökning av St*fan Davidss*n:s hus.

■ 3: ) Kriminalteknisk undersökning kunde så småningom utvisa utöver annat, var blodbesudlingar anträffats från L*na Wesstr*m på olika ställen i St*fan Davidss*n:s hus.

■ 4: ) 9 dagar senare blev H*nna Davidss*n en initiativtagare till, att tillsammans med vänner och bekanta, utföra en grundlig storstädning av hela St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*sv*gen.

■ H*nna Davidss*n var initiativtagaren till den storstädningen som utfördes under Fredagen den 25 Maj 2018 i St*fan Davidss*n:s hus där bland annat då, och vid det aktuella tillfället, Páter SOA ingick i städpatrullen som sotarmästare.

■ Storstädningen som ägde rum under Fredagen den 25 Maj 2018, skedde endast med anledning av att kunna undanröja spår i St*fan Davidss*n:s hus efter den mördade älskarinnan L*na Wesstr*m.

■ Skorstenen toksotades från topp till tå, pelletsbrännaren tömdes på sitt allra sista korn och dumpades på annan plats, H*nna Davidss*n tokskurade bland annat St*fan Davidss*n:s golvbrunn ... och så vidare.

■ 5: ) Den 5:e Juni 2018 påbörjade man den tredje kriminaltekniska undersökningen av St*fan Davidss*n:s hus och då hade redan H*nna Davidss*n:s städpatrull varit där och undanröjt många spår.

■ 6: ) Ytterligare och den 21:e Juni 2018, utförde kriminalteknikerna en fjärde kriminalteknisk undersökning av St*fan Davidss*n:s hus.

■ Andr*as M*rklund var den personen som bland annat vittnade om den storstädningen som ägde rum i St*fan Davidss*n:s hus under Fredagen den 25 Maj 2018.

■ Frågan till ovan skrivet: Hur kunde denne Andr*as M*rklund känna till någonting om den tidigare storstädningen som utfördes i St*fan Davidss*n:s hus ?

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-11-18 kl. 20:39.
Citera
2021-11-18, 21:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Inte alls omöjligt. Passiv/aggressiv p-störning (som jag tror hon hade) har ofta just covert narcissism som en del av störningen.

P/A-personer är oftast väldigt jobbiga att ha med att göra, inte minst på en arbetsplats och i andra sammanhang då man tvingas ha med dem att göra. Frustrerande. Att samarbeta är inte deras paradgren så att säga.
Mig veterligt är passiv aggressiv personlighetstörning (eller nuv syndrom) inte enskild diagnos längre - men det är ett negativt personlighetsdrag som inte sällan ses ihop m vissa andra diagnoser.
Men oavsett;
HD visar upp passiv aggressivitet och bortom icd 10 och dsm-5 spelar hon på offerrollen och är väldigt drama i förhör 19 maj.
Det ses också om man jämför olika vittnesmål, hon är minst sagt dubbelbottnad.
När hon pratar om hot från LW är hon rejält fladdrig:
Får det att låta som om hon vore fortsatt hårt ansatt och trakasserad år 2018 - när LW de facto reagerar två ggr via det som HD själv iscensätter (flytt och fulloggar).
Citera
2021-11-18, 21:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Du bestämmer inte vad som är skevt.

Att förnedra sig så mycket genom att vara älskarinna åt en gift man i sex år när man dessutom är pastor och var vigselförättare åt det gifta paret är väl så skevt det kan bli, enligt mig.
"Jag Stefan, tar dig, Hanna, nu till min hustru att dela glädje och sorg med dig och vara dig trogen tills döden skiljer oss åt".

Sen raggar han upp vigselförrättaren och har sex. För att HD är ett asexuellt, grått och trist skal som är psykiskt sjuk.

Han förnyar löftena inför HD i april 2017. Att dyrt och heligt följa livslångt kontaktförbud som HD utfärdat.
HD har tillfrisknat, blomstrat upp, de har sex igen.
Hur många dagar gick det tills han ville ligga med LW igen?
Sen fortsätter han ända fram till mordet.

HD är fylld av hat men den som i huvudsak kränker henne mångfalt är SD.

Den skenheliga HD går i hans fotspår och blir själv älskarinna då hon snor en gift man.
Sen ljuger hon SD full och ligger med båda parallellt efter mordet.
2019 målar hon på Betesvägen och tycker SD borde hamna inom kriminalvården. Nu har hon slängt honom i sjön och flyttat in.

Så försök du göra LW till den största syndabocken i sann HD anda - men den mest skuldtyngda skitstöveln är SD och han maxade skuldkontot via mord.

Och ja. Jag anser att HD är väldigt skev såsom hon beter sig och att vara skenhelig är nåt du garanterat kan känna igen dig i.
Citera
2021-11-19, 01:50
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"Jag Stefan, tar dig, Hanna, nu till min hustru att dela glädje och sorg med dig och vara dig trogen tills döden skiljer oss åt".

Sen raggar han upp vigselförrättaren och har sex. För att HD är ett asexuellt, grått och trist skal som är psykiskt sjuk.

Han förnyar löftena inför HD i april 2017. Att dyrt och heligt följa livslångt kontaktförbud som HD utfärdat.
HD har tillfrisknat, blomstrat upp, de har sex igen.
Hur många dagar gick det tills han ville ligga med LW igen?
Sen fortsätter han ända fram till mordet.

HD är fylld av hat men den som i huvudsak kränker henne mångfalt är SD.

Den skenheliga HD går i hans fotspår och blir själv älskarinna då hon snor en gift man.
Sen ljuger hon SD full och ligger med båda parallellt efter mordet.
2019 målar hon på Betesvägen och tycker SD borde hamna inom kriminalvården. Nu har hon slängt honom i sjön och flyttat in.

Så försök du göra LW till den största syndabocken i sann HD anda - men den mest skuldtyngda skitstöveln är SD och han maxade skuldkontot via mord.

Och ja. Jag anser att HD är väldigt skev såsom hon beter sig och att vara skenhelig är nåt du garanterat kan känna igen dig i.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Så ser du på saken ja. Och du känner det är rimligt/realistiskt att lufta det också.
Därför tycker jag du är mörk.

Vi ser lite olika på saker o ting.

Jag ser mer att du själv smutsar ner dig när du dömer andra så brutalt
utan minsta förståelse/hänsyn.

L mördade ingen och inte heller skyddade hon en mördare.
Därför är hennes "tillkortakommanden" inte ens i närheten av de övrigas.

Nåväl. Vi kommer ej någonstans.
Tyvärr.

Jag ska försöka släppa dig nu.
Fattar inte varför jag lägger energi på dig.
Måste vara min "naiva" sida som, trots allt, inte helt har dött bort.

Citat:
L mördade ingen och inte heller skyddade hon en mördare.
Därför är hennes "tillkortakommanden" inte ens i närheten av de övrigas.

Vi skriver inte om samma sak. Jag skriver om att LWs val fick konsekvensen att hon mördades. Hon kunde ha skyddat sig själv genom att inte försätta sig i den situationen.

Det handlar inte om vem som är den största "syndaren". Det är ingen tävling.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-11-19 kl. 01:56.
Citera
2021-11-19, 02:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vi skriver inte om samma sak. Jag skriver om att LWs val fick konsekvensen att hon mördades. Hon kunde ha skyddat sig själv genom att inte försätta sig i den situationen.

Det handlar inte om vem som är den största "syndaren". Det är ingen tävling.
Nej, för den vinkeln vill du inte titta på. Du är enögd likt HD i skuldfrågan och beskyller LW.
När sd är den som fortsätter vara otrogen.
Ingen tvingade honom att åka från dubbelsängen med HD för att h sex år ut och år in.

När syltryggen sen trasslat in sig för mycket så såg han mord som lösning. Om han nu inte hade fått det också som krav av exfrun?
För att HD som begärt skilsmässa hade ju fortsatt krav om kontaktförbud. Själv ljög hon hej vilt och snaskade kotte i det fördolda.
Citera
2021-11-19, 04:09
Medlem
-GGs avatar
Fallet nu uppe i Aros podd, Fallen jag aldrig glömmer.

Där säger i alla fall Aro att han tog sitt liv när domen kom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in