2021-11-17, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statsterrorist
Nilz Melzers förtroende kanske är mer värt än ditt...

"73. In practice, cybertechnology already plays the role of an “enabler” in the
perpetration of both physical and psychological forms of torture, most notably through the
collection and transmission of surveillance information and instructions to interrogators,
through the dissemination of audio or video recordings of torture or murder for the
purposes of intimidation, or even live streaming of child sexual abuse “on demand” of
voyeuristic clients (A/HRC/28/56, para. 71), and increasingly also through the remote
control or manipulation of
stun belts (A/72/178, para. 51), medical implants and,
conceivably, nanotechnological or neurotechnological devices
.55 Cybertechnology can also
be used to inflict, or contribute to, severe mental suffering while avoiding the conduit of the
physical body, most notably through intimidation, harassment, surveillance, public shaming
and defamation, as well as appropriation, deletion or manipulation of information."

och;

"76. More generally, in order to ensure the adequate implementation of the prohibition of
torture and related legal obligations in present and future circumstances
, its interpretation
should evolve in line with new challenges and capabilities arising in relation to emerging
technologies not only in cyberspace
, but also in areas such as artificial intelligence,
robotics, nanotechnology and neurotechnology
, or pharmaceutical and biomedical sciences,
including so-called “human enhancement”."

Källa: Torture and other cruel, inhuman or degrading treatment or punishment, Report of the Special Rapporteur. Alltså Melzer himself.

1. Nja, inte precis - det beror på vad man definierar som "dumhet". Därtill kan det råda osäkerhet kring hur AI utvecklas, d.v.s. svårigheter att följa dess 'resonemang'. Och än sen? En AI kan t.ex. tortera och dra slutsatser säkerligen mycket bättre än vad du kan. AI används för jobbet - det är den som sköter detta 24/7/365 mot den utsatte och 'kommenterar' exempelvis vad den utsatte tänker (eller 'tänker') och gör. Det är en AI som sorterar bland oerhörda mängder data. Det är AI som sköter flera saker samtidigt relaterat till den utsatte och gud vet vad (i samhället).
2. RF-signaler.
3 och 4. De kan (åtminstone delvis) anpassas utifrån önskemålen.

Eller hur!? Ack vad okunnig du är...
Jeeez..tror inte att du förstår hur mycket du gjort bort dig här.. wow
Citera
2021-11-18, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Låter ju märkligt, dessutom kostar ju inte en röntgen bara 500 SEK utan det är betydligt mer, lite beroende på vilken röntgen man ska göra såklart.

Måste vara implantat av dålig kvalitet i så fall, rör mig ofta i de kretsar som har chip implanterat och de varken känner av dem eller något alls. Det minsta chippet jag sett syns klart och tydligt på röntgen, både magnet och traditionell röntgen. Den med starkast antenn har en räckvidd på i bästa fall 0,5 cm utanför kroppen, i övriga fall måste sändaren/mottagaren tryckas mot huden precis där chippet sitter.
Visst låter det märkligt att de som pysslar med biohacking/grinding har bättre chip som inte orsakar irritation med mera? Låter också otroligt att man kan ladda chippen med elektromagnetisk strålning som kan gå igenom samtliga material vi har runt oss varje dag. Bara att sitta i en bil bildar en effektiv bur mot sådant så jag vet inte hur det skulle fungera. Ännu mer förvånad blir jag av räckvidden på dessa chips både sändning och mottagning. Min 6W handapparat når inte så värst långt så det betyder att chippen måste vara oerhört mycket starkare än så om de ska först gå igenom kroppsvätskor, vävnad och hud och sen ha så mycket kraft kvar att de kommer fram dit de ska.

Sitter chippen under huden som du säger att de gör på dig är det ju bara att knalla in till en piercingstudio och be dem plocka ut dem. För om chippen inte ska ha reagerat med kroppen måste de ha en yta som gör att de inte kapslas in i bindväv för då syns de garanterat på röntgen och blir mycket svårare att avlägsna. Se den typ av chip som vi sätter i katter och hundar, de har ett hölje som just ska trigga inkapsling för att de inte ska kunna migrera i kroppen så att man inte hittar dem eller de hamnar där signalen inte orkar ta sig ut osv.

Alltså då jag ville ha en röntgen det går ju tillbaka några år.... Hehe, då har din krets en helt annan teknik i sig för jag skulle aldrig kunna få magnetröntgen ( inte vanlig röntgen heller).. Jo bil kan vara lugnande såvida du är själv i bilen och den är fri från diverse teknik... Jodå jag har själv tänkt tanken på piercing eller tattuerarstudio... Djurchip är något helt annat... En del av chippen känns som de sitter mer fast än övriga...
Enligt en som va/ är insatt i denna teknik snackade om radar/sonar teknik, likt den som ubåtar använder sig av... Jag personligen håller mig till lågfrekventa radiovågor och elektromagnetiska vågor, känns som det räcker... Sen finns bärbara prylar de kan använda på en strand tex om offret väljer att åka och bada och sola!🙃
Citera
2021-11-18, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarrou
Alltså då jag ville ha en röntgen det går ju tillbaka några år.... Hehe, då har din krets en helt annan teknik i sig för jag skulle aldrig kunna få magnetröntgen ( inte vanlig röntgen heller).. Jo bil kan vara lugnande såvida du är själv i bilen och den är fri från diverse teknik... Jodå jag har själv tänkt tanken på piercing eller tattuerarstudio... Djurchip är något helt annat... En del av chippen känns som de sitter mer fast än övriga...
Enligt en som va/ är insatt i denna teknik snackade om radar/sonar teknik, likt den som ubåtar använder sig av... Jag personligen håller mig till lågfrekventa radiovågor och elektromagnetiska vågor, känns som det räcker... Sen finns bärbara prylar de kan använda på en strand tex om offret väljer att åka och bada och sola!🙃

Du får kolla om en piercingstudio kan hjälpa dig, de flyttar ju diverse saker som folk lagt under huden så ett chip bör inte vara ett problem.
Kanske skulle chippa ungarna så man vet vart de är när de själva inte har en susning om vart de är, dock så kan jag ju pejla telefonen och den lämnas aldrig hemma...

Hur som, du får uppdatera vad de säger hos piercaren, sätta in är en sak men att plocka ut kan vara en annan sak.
Citera
2021-11-18, 18:16
Medlem
Citat:
Du får kolla om en piercingstudio kan hjälpa dig, de flyttar ju diverse saker som folk lagt under huden så ett chip bör inte vara ett problem.
Kanske skulle chippa ungarna så man vet vart de är när de själva inte har en susning om vart de är, dock så kan jag ju pejla telefonen och den lämnas aldrig hemma...

Hur som, du får uppdatera vad de säger hos piercaren, sätta in är en sak men att plocka ut kan vara en annan sak.

Nån prinsunge i England är chippad så det kan du väl göra.... Jo här där jag är finns ju inga såna studion, sen att få dom att göra det kan bli svårt... Men nog har jag tänkt tanken...
Citera
2021-11-18, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarrou
Nån prinsunge i England är chippad så det kan du väl göra.... Jo här där jag är finns ju inga såna studion, sen att få dom att göra det kan bli svårt... Men nog har jag tänkt tanken...

Jag är oerhört intresserad av sådan här teknik så du får meddela hur det går så i alla fall jag vet statusen.
Citera
2021-11-20, 17:54
Medlem
styckets avatar
Hela samhället är byggd på forskning kring hjärnmanipulation. Detta är bara en liten del i det hela som är menat att vara en del i ett AI kontrollsystem. Men det finns "hjärnvapen", sen hur ofta de används vet jag ej. Kanske inte chip nödvändigtvis men man kan sända strålar mot människors hjärna och påverka på olika sätt. Men att det sker forskning i hemlighet och att man till och med chippat vissa emot deras vilja håller jag inte för helt omöjligt.
Citera
2021-11-24, 23:32
Medlem
statsterrorists avatar
Från trådstarten:

"Kommunikation med blotta tanken. Syntetisk telepati (teknisk telepati), bygger på kommunikations system som använder tankar inte vanligt tal. FOI (försvarsforskningen) har sedan flera årtionden upprättat system där människor kopplas upp till datorer för olika forskningsprogram och även utnyttjas i projekt som ger skador. Den här forskningen sker helt utan tillstånd från de som utsätts och dessa datorsystem kallar FOI för Människa system interaktion (Brain-computer interface) och innebär en sammankoppling av människors hjärnor med teknologi till forskningsdatorer för medicinsk forskning, hjärnexperiment, sociala undersökningar, tankekontroll, beteendemanipulation, styrning av människors kognitiva funktioner osv.

I Sverige styrs den här forskningen genom nätverket FOI byggt upp med Vinnova, Swedish Brain Power, Swedish ICT-research, KK-stiftelsen, Karolinska Institutets neuro- och traumaforskning, KTH, Hibernon AB och Bo Rybeck Brain Research. Alla dessa forskningsorgan och stiftelser leds av personer som har nära band med FOI och tillsammans representerar de svensk hjärnforskning. FNs artikel 5 skriver att ingen människa får utnyttjas i forskningsprojekt utan sin medgivande.

Tidigare begångna vansinnighetsdåd, självmord, insiderbrott inom finansvärlden m.m. som vi läser om i tidningarna kan vara orsakade av detta bruk av de nya multimedia-teknikerna där "silent talk" används."

Nu är det snart sex år sedan trådstarten.
- Vad vet vi nu som vi inte visste då (utöver att detta är den största hemligheten i Sverige)?
- Hur många människor är t.ex. konstant - eller från och till - 'uppkopplade' till FOI:s och Försvarsmaktens system (vad gäller tvångsinteraktion mellan dator-människa)?
- Hur många människor har offrats under dessa år för teknikutvecklingens, transhumanismens och den kommande tankediktaturens skull (är den redan här till mångt och mycket)? Som brickor i någon annans agenda?
- Vilka av företagen eller aktörerna finns kvar? Vilka har tillkommit?
- Vilka är det egentligen som styr "deep state" i Sverige när det kommer till kriminell 'hjärnforskning' och 'kroppsforskning'?
- Vad har svenska staten gjort för att stoppa övergreppen...? Vad kommer den att göra? Vad bör den göra (om svenska staten inte säger sig känna till brotten)?
- Hur skall brott som involverar syntetisk telepati någonsin kunna tas upp framgångsrikt i en svensk domstol med tanke på den enorma uppförsbacke som föreligger innan ens dörren till polisstationen öppnats för att göra en anmälan?
Senast redigerad av statsterrorist 2021-11-24 kl. 23:34.
Citera
2021-11-25, 01:17
Medlem
Citat:
Från trådstarten:

"Kommunikation med blotta tanken. Syntetisk telepati (teknisk telepati), bygger på kommunikations system som använder tankar inte vanligt tal. FOI (försvarsforskningen) har sedan flera årtionden upprättat system där människor kopplas upp till datorer för olika forskningsprogram och även utnyttjas i projekt som ger skador. Den här forskningen sker helt utan tillstånd från de som utsätts och dessa datorsystem kallar FOI för Människa system interaktion (Brain-computer interface) och innebär en sammankoppling av människors hjärnor med teknologi till forskningsdatorer för medicinsk forskning, hjärnexperiment, sociala undersökningar, tankekontroll, beteendemanipulation, styrning av människors kognitiva funktioner osv.

I Sverige styrs den här forskningen genom nätverket FOI byggt upp med Vinnova, Swedish Brain Power, Swedish ICT-research, KK-stiftelsen, Karolinska Institutets neuro- och traumaforskning, KTH, Hibernon AB och Bo Rybeck Brain Research. Alla dessa forskningsorgan och stiftelser leds av personer som har nära band med FOI och tillsammans representerar de svensk hjärnforskning. FNs artikel 5 skriver att ingen människa får utnyttjas i forskningsprojekt utan sin medgivande.

Tidigare begångna vansinnighetsdåd, självmord, insiderbrott inom finansvärlden m.m. som vi läser om i tidningarna kan vara orsakade av detta bruk av de nya multimedia-teknikerna där "silent talk" används."

Nu är det snart sex år sedan trådstarten.
- Vad vet vi nu som vi inte visste då (utöver att detta är den största hemligheten i Sverige)?
- Hur många människor är t.ex. konstant - eller från och till - 'uppkopplade' till FOI:s och Försvarsmaktens system (vad gäller tvångsinteraktion mellan dator-människa)?
- Hur många människor har offrats under dessa år för teknikutvecklingens, transhumanismens och den kommande tankediktaturens skull (är den redan här till mångt och mycket)? Som brickor i någon annans agenda?
- Vilka av företagen eller aktörerna finns kvar? Vilka har tillkommit?
- Vilka är det egentligen som styr "deep state" i Sverige när det kommer till kriminell 'hjärnforskning' och 'kroppsforskning'?
- Vad har svenska staten gjort för att stoppa övergreppen...? Vad kommer den att göra? Vad bör den göra (om svenska staten inte säger sig känna till brotten)?
- Hur skall brott som involverar syntetisk telepati någonsin kunna tas upp framgångsrikt i en svensk domstol med tanke på den enorma uppförsbacke som föreligger innan ens dörren till polisstationen öppnats för att göra en anmälan?
Då som nu är det bara spekulationer och rent av förtal, för i vanlig ordning har ingenting bevisats och ingen är "utsatt" för dessa fantasier. Staten kan inte stoppa det som inte finns och ingen kan bli dömd för några tokstollar som fantiserar saker. Ge dig nångång.
Citera
2021-11-26, 01:08
Medlem
Citat:
Om du inte har något vettigt att skriva så håll dig ifrån tråden. Tryck upp dina menlösa inlägg i din falska svenne banandemokrati. Militären har den verkliga makten, det vet alla, precis som att hjärnan och forskning (och experimentering) kring denna står i centrum.

Du hävdar "förtal", hah vilket skämt att hävda förtal. Nu vet du ju ingenting men i alla fall. Jag med flera hävdar illegal experimentering och tortyr etc. så man kan ju jämföra brott.

Blev du lite arg så att du halkade helt utanför?

Ni har inte producerat ett enda hållbart bevis, utan bevis finns inget brott. Det har vi förklarat för er väldigt många gånger men likt vatten på en gås så rinner det av er.
Militären har inte den makten du önskar de har, bara fantasier från din sida. Vad har hänt eftersom du blivit så övertygad om att Sveriges Försvarsmakt har sådan makt och är så illasinnade? Gjort värnplikt? Var det i så fall något befäl som var lite taskig mot dig så att det är där det kommer från? Avsaknad av kärlek från föräldrarna? Finns det psykisk ohälsa i släkten som kan vara ärftlig?

Eftersom bevis inte vill framföras och ni inte vill utesluta psykisk ohälsa så lär ni inte idag, inte imorgon och troligen aldrig få ett hållbart case på detta. Dagens trista sanning för er helt enkelt men ett fungerande rättsväsen måste ha bevis för att brott begåtts och utesluta allt annat.

Om nu de du anklagar hade brytt sig och det legat ens en promilles sanningshalt i allt du häver ur dig och de har den makt du påstår så tror du då inte de hade raderat dig från jordklotet ganska omedelbart?
Citera
2021-11-26, 21:19
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Blev du lite arg så att du halkade helt utanför?

Ni har inte producerat ett enda hållbart bevis, utan bevis finns inget brott. Det har vi förklarat för er väldigt många gånger men likt vatten på en gås så rinner det av er.
Militären har inte den makten du önskar de har, bara fantasier från din sida. Vad har hänt eftersom du blivit så övertygad om att Sveriges Försvarsmakt har sådan makt och är så illasinnade? Gjort värnplikt? Var det i så fall något befäl som var lite taskig mot dig så att det är där det kommer från? Avsaknad av kärlek från föräldrarna? Finns det psykisk ohälsa i släkten som kan vara ärftlig?

Eftersom bevis inte vill framföras och ni inte vill utesluta psykisk ohälsa så lär ni inte idag, inte imorgon och troligen aldrig få ett hållbart case på detta. Dagens trista sanning för er helt enkelt men ett fungerande rättsväsen måste ha bevis för att brott begåtts och utesluta allt annat.

Om nu de du anklagar hade brytt sig och det legat ens en promilles sanningshalt i allt du häver ur dig och de har den makt du påstår så tror du då inte de hade raderat dig från jordklotet ganska omedelbart?

Du vet väl att du inte har en aning om verkligheten, va?

Jag "'önskar" inte att militären har den makten, det bara är så. Öppna ögonen och lär dig hur världen ser ut på riktigt.

Du vet väl att exempelvis ICATOR har en grupptalan på gång? Ändå kan du med att totalsåga alla utsatta, och de horribla brott som de är utsatta för!?

Nils Melzer, FN:s särskilde rapportör för tortyrfrågor har intresserat sig för dessa frågor - det vet du va?

Och behåll dina fräcka antydningar om psykisk ohälsa och ditt spånande om militärtjänstgöring för dig själv blir bara så löjligt.
Citera
2021-11-26, 21:49
Medlem
Citat:
Du vet väl att du inte har en aning om verkligheten, va?

Jag "'önskar" inte att militären har den makten, det bara är så. Öppna ögonen och lär dig hur världen ser ut på riktigt.

Du vet väl att exempelvis ICATOR har en grupptalan på gång? Ändå kan du med att totalsåga alla utsatta, och de horribla brott som de är utsatta för!?

Nils Melzer, FN:s särskilde rapportör för tortyrfrågor har intresserat sig för dessa frågor - det vet du va?

Och behåll dina fräcka antydningar om psykisk ohälsa och ditt spånande om militärtjänstgöring för dig själv blir bara så löjligt.

Det är inte jag som inte vet hur verkligheten ser ut, det verkar vara andra som seglar runt på ett haschmoln och har fått paranoida förföljelsemanier på köpet.
Klart att det är du som önskar det, annars skulle du inte hävda det utan att kunna påvisa ett smack. Har tätt samarbete med försvarsmakten i många projekt och det du säger är bluff båg och bara för att få uppmärksamhet.
Vad menar du att det har för betydelse att någon intresserar sig för en fråga i hur sanningsenlig den är? Hitler var extremt intresserad av en ren människoras, betyder det att det finns det och att det var bra då menar du?
Ja du hänvisar friskt till denna rapport som aldrig verkar komma någonstans, troligen för att ingen inblandad vill ge bevis och då kommer den stanna med att de får betala en advokat en fet summa och sen tas det aldrig upp. Du vet nu vid detta laget att utan bevis finns inget brott, utan brott kan inte och ska inte en rättsinstans ta upp det heller.
Antyder inget, jag frågade om det kunde beror på det för du verkar inte så stabil här, är du samma person utanför din keyboard-warrior style så förstår jag att du sjunker ner i sådant här. Ända stället du blir betydelsefull för i verkligheten där man måste presentera bevis för sina påståenden går det då inte att komma så långt.
Citera
2021-11-27, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Hela samhället är byggd på forskning kring hjärnmanipulation. Detta är bara en liten del i det hela som är menat att vara en del i ett AI kontrollsystem. Men det finns "hjärnvapen", sen hur ofta de används vet jag ej. Kanske inte chip nödvändigtvis men man kan sända strålar mot människors hjärna och påverka på olika sätt. Men att det sker forskning i hemlighet och att man till och med chippat vissa emot deras vilja håller jag inte för helt omöjligt.

Sant, sant och sant..... Eh, chip finns i kropparna på offren, när det kommer till hjärnan så handlar det nog mer om sensorer...som fungerar som små chip, kan påverka väldigt mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in