2021-11-16, 19:29
  #937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statsterrorist
Ok, så videon var inte av intresse!? Synd då föreläsaren har såväl hög trovärdighet som expertis.

Nedan har du hans CV. Du borde nog inte vara så enkelspårig så att du per automatik förkastar Youtube som källa. Du borde inte heller försöka skoja bort ämnet som du gör då människor i tråden - "försökskaninerna" - har torterats i åratal genom den typ av tekniker som herr Giordano föreläser om. Nästa steg är att det är du som får känna på vapnen/teknikerna. De som äger makt över dessa vapen frågar inte precis riksdagen om lov först innan användning. Kom ihåg det, skojare där.

"James Giordano, PhD, MPhil, is Chief of the Neuroethics Studies Program, Scholar-in-Residence, leads the Sub-Program in Military Medical Ethics, and Co-director of the O’Neill-Pellegrino Program in Brain Science and Global Health Law and Policy in the Pellegrino Center for Clinical Bioethics; and is Professor in the Departments of Neurology and Biochemistry at Georgetown University Medical Center, Washington, DC, USA. He is also Distinguished Visiting Professor of Brain Science, Health Promotions and Ethics at the Coburg University of Applied Sciences, Coburg, Germany, and was formerly 2011-2012 JW Fulbright Foundation Visiting Professor of Neurosciences and Neuroethics at the Ludwig-Maximilians University, Munich, Germany.

Prof. Giordano currently serves as Chair of the Neuroethics Program of the IEEE Brain Project, and an appointed member of the Neuroethics, Legal and Social Issues (NELSI) Advisory Panel of the Defense Advanced Research Projects’ Agency (DARPA). He has previously served as Research Fellow and Task Leader of the EU Human Brain Project Sub-Project on Dual-Use Brain Science; an appointed member of United States Department of Health and Human Services Secretary’s Advisory Council on Human Research Protections (SACHRP); and as Senior Science Advisory Fellow of the Strategic Multilayer Assessment Branch of the Joint Staff of the Pentagon.

The author of over 290 publications in neuroscience and neuroethics, 7 books, and 15 government whitepapers on neurotechnology, ethics and biosecurity, he is an Editor-in-Chief of the international journal Philosophy, Ethics and Humanities in Medicine; Associate Editor of the Cambridge Quarterly of Health Care Ethics; and Contributing Editor of Frontiers in Human Neuroscience.

His ongoing research addresses the neurobiological bases of neuropsychiatric spectrum disorders; and neuroethical issues arising in and from the development, use and misuse of neuroscientific techniques and neurotechnologies in medicine, public life, global health, and military applications. https://clinicalbioethics.georgetown.edu/jgiordano/

In recognition of his work, he was elected to membership in the European Academy of Science and Arts; named an Overseas Fellow of the Royal Society of Medicine (UK); received City University of New York’s Outstanding Alumnus Award; Coburg University’s Gold Medal for Distinguished Achievement, and was awarded Germany’s Klaus Reichert Prize in Medicine and Philosophy."

När ni påvisar en persons utbildning och bakgrund har den helt plötsligt bäring, när vi bevisar personers bakgrund och utbildning och bevis så avfärdar ni det med att de är avlönade av satan, Frimurarna, staten och vad mer?
Varför ska jag nu ta hans bakgrund och utbildning som san när ni så ofta avfärdar detsamma när det inte passar er?

Vet dock inte vad ni har emot Frimurare, är det för att ni inte är människor nog att komma med där?
Citera
2021-11-16, 19:39
  #938
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
När ni påvisar en persons utbildning och bakgrund har den helt plötsligt bäring, när vi bevisar personers bakgrund och utbildning och bevis så avfärdar ni det med att de är avlönade av satan, Frimurarna, staten och vad mer?
Varför ska jag nu ta hans bakgrund och utbildning som san när ni så ofta avfärdar detsamma när det inte passar er?

Vet dock inte vad ni har emot Frimurare, är det för att ni inte är människor nog att komma med där?

Du skriver "ni". Jag är dock inte någon representant för "ni" så var vänlig och sluta att generalisera i detta fallet, och skippa samtidigt det om satan och frimurare. Se på videon och anse hans cv som äkta eller skit i det. Förhoppningsvis skriver du åtminstone lite mindre smörja hädanefter.
Citera
2021-11-16, 20:38
  #939
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statsterrorist
Du skriver "ni". Jag är dock inte någon representant för "ni" så var vänlig och sluta att generalisera i detta fallet, och skippa samtidigt det om satan och frimurare. Se på videon och anse hans cv som äkta eller skit i det. Förhoppningsvis skriver du åtminstone lite mindre smörja hädanefter.

Oj, förlåt, Ni ska det ju naturligtvis vara, är inte van vid det
Vem är det som skriver smörja, börja med att ta in befintlig fakta först så kan vi snacka sen.
Men det är ju någon satan som ni ofta beskyller omvärlden för, det är kanske synd om er för att ni inte lyckas lika bra som många andra men att beskylla den ene efter andre att det är deras fel är så lågt.

Så jag har sett filmen och ser inga som helst bevis för att era påstådda chip existerar ens det minsta.
Jag kollar på information jag får till mig därav att jag försöker få er att skicka sådan men ni vägrar ju konstant så det blir lite svårt att tro på er som grupp.

Det som du säger neuroweapons är ju ett område där det mesta är ren fiktion och inte sanning ännu, att det finns kemikalier som påverkar soldaters perception är ju känt sedan länge. Vi vet att det finns mer eller mindre effektiva MBI-enheter. Du kan besöka närmaste experimenthus för att testa deras Mind Games så ser du att de finns och det är ingen hemlighet heller. Har själv en hjälm där jag kan styra min dator från och datorn kan avläsa massor av parametrar från mig MEN från det och att med precision kunna styra en unik individ är ett önsketänkande.

Men från det och gå till att det finns teknik som bevisligen inte finns är absurt och gör en bara mindre trovärdig. Ladda chip med elektromagnetism, att chippen med den begränsade kapaciteten de kan ha med skulle orka sända genom kroppen är idag obefintlig om man inte har en effekt som grillar objektet i fråga osv.
Citera
2021-11-16, 21:37
  #940
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Oj, förlåt, Ni ska det ju naturligtvis vara, är inte van vid det
Vem är det som skriver smörja, börja med att ta in befintlig fakta först så kan vi snacka sen.

Men det är ju någon satan som ni ofta beskyller omvärlden för, det är kanske synd om er för att ni inte lyckas lika bra som många andra men att beskylla den ene efter andre att det är deras fel är så lågt.

Så jag har sett filmen och ser inga som helst bevis för att era påstådda chip existerar ens det minsta.

Du kan dessvärre inte ha sett föreläsningen för då skulle du inte svara på det sätt som du gör.

Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Jag kollar på information jag får till mig därav att jag försöker få er att skicka sådan men ni vägrar ju konstant så det blir lite svårt att tro på er som grupp.

Det som du säger neuroweapons är ju ett område där det mesta är ren fiktion och inte sanning ännu, att det finns kemikalier som påverkar soldaters perception är ju känt sedan länge. Vi vet att det finns mer eller mindre effektiva MBI-enheter. Du kan besöka närmaste experimenthus för att testa deras Mind Games så ser du att de finns och det är ingen hemlighet heller. Har själv en hjälm där jag kan styra min dator från och datorn kan avläsa massor av parametrar från mig MEN från det och att med precision kunna styra en unik individ är ett önsketänkande.

Men från det och gå till att det finns teknik som bevisligen inte finns är absurt och gör en bara mindre trovärdig. Ladda chip med elektromagnetism, att chippen med den begränsade kapaciteten de kan ha med skulle orka sända genom kroppen är idag obefintlig om man inte har en effekt som grillar objektet i fråga osv.

Du vet inget om experimentering, du har inte varit utsatt i år efter år så du har ingen aning - varken vad det innebär att vara ett experimentobjekt eller vad som är möjligt att göra med tekniken idag. Du kan ju skjuta fram verkligheten och förneka experimentering inför det som komma skall men en dag hinner ditt förnekade ikapp dig. Och då kommer det att kännas extra tungt, inte bara för dig utan för hela svenska folket. Då kommer du minnas att det fanns några som försökte varna och informera men som du med flera bara hånade och bemötte med nonchalans, naiv som du var. I värsta fall är det då redan för sent, för människor kommer då vara så väcka av den subtila manipulationen från AI och den skit som de fått i sina kroppar (som gör en mer mottaglig och avläsbar för deras transhumanistiska inhumana tekniker och vapen). Folk kommer att tro att DE ÄR ETT MED AI, för något annat alternativ finns inte - tack vare de nyttiga idioterna och mörkläggningen.
__________________
Senast redigerad av statsterrorist 2021-11-16 kl. 21:41.
Citera
2021-11-16, 22:00
  #941
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statsterrorist
Du kan dessvärre inte ha sett föreläsningen för då skulle du inte svara på det sätt som du gör.



Du vet inget om experimentering, du har inte varit utsatt i år efter år så du har ingen aning - varken vad det innebär att vara ett experimentobjekt eller vad som är möjligt att göra med tekniken idag. Du kan ju skjuta fram verkligheten och förneka experimentering inför det som komma skall men en dag hinner ditt förnekade ikapp dig. Och då kommer det att kännas extra tungt, inte bara för dig utan för hela svenska folket. Då kommer du minnas att det fanns några som försökte varna och informera men som du med flera bara hånade och bemötte med nonchalans, naiv som du var. I värsta fall är det då redan för sent, för människor kommer då vara så väcka av den subtila manipulationen från AI och den skit som de fått i sina kroppar (som gör en mer mottaglig och avläsbar för deras transhumanistiska inhumana tekniker och vapen).

Nu svamlar du igen och byter kvickt område, behöver du bälte så du inte konstant tappar de berömda byxorna och står i hörnet som en barn som skäms?
Bra, då vet vi att du alltid vet vad jag gör och inte gör, du har bestämt att jag inte sett filmen och då är det ju så. Du vet bäst av alla på hela jorden, korrekt uppfattat?

AI i mänskliga kroppen? Mår du så dåligt att fantasierna flödar över? Då finns det professionell hjälp att söka, inte sitta på Flashback och haspla ur sig påstående efter påstående.

Nå, nu tog du upp det igen så vi tar det igen. Vi andra som vill ha bevis vet absolut ingenting om hemliga experiment, vi vet inget om teknik, vi vet i princip ingenting. Ni som påstår saker utan bevis vet om samtliga hemliga experiment, ni vet att det finns teknik som är så avancerad att bara ni vet om dem, inte ens de som jobbar med tekniken vet om att de finns, bara och endast ni?

Så du är inte så värst trovärdig när du säger att det du säger stämmer utan att behöva lägga fram bevis men när motparten både säger emot och lägger fram bevis så räcker inte det för vi vet ju ingenting? Kom igen nu, bättre kan du.

Nej, sådan teknik existerar inte, AI är inte så pass utvecklade som du vill påstå. Vi har inte ens gjort ett revolutionerade genombrott med AI sen 60-talet som skulle kunna få dessa AI till att komma i närheten av vad människor kan. Vi kan skapa specialiserade AI för enstaka uppgifter, även dessa är lättlurade om man så vill.

Får man fråga varför en framtid med hjärnchip och AI som kan reproducera sig själv kännas tungt för mig? Om jag hade förföljelsemani likt många av konspirationsteoretikerna verkar ha så hade jag vart lika rädd 1750 som 2021 för det finns alltid något att skylla sina tillkortakommanden på.

Du är rätt underhållande att dividera med måste jag säga, lite som att prata med ett 1-årigt barn faktiskt, speciellt med det där att hela tiden byta ämne, riktning och sådant.

Så åter igen, dokumentation på något som går att verifiera att det finns minst ett fall som i alla fall vänt en runda i en rättslig instans där fynden backas upp av en läkare. Är det så svårt med alla dessa tusentals som lider dagligen enligt er?
Citera
2021-11-17, 17:45
  #942
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Så åter igen, dokumentation på något som går att verifiera att det finns minst ett fall som i alla fall vänt en runda i en rättslig instans där fynden backas upp av en läkare. Är det så svårt med alla dessa tusentals som lider dagligen enligt er?

Det finns tiotals (hundratals?) anmälningar till myndigheterna. Ett exempel är ärendet T 2-2010 till Centrala Etiknämnden år 2010. Anmälan var på ett par hundra sidor men ärendet lades ned bl.a. eftersom de pekade ut fel gärningsman (i detta fall Martin Ingvar som naturligtvis var oskyldig).

Länk (4 sidor):
https://www.onep.se/media/2139/t-2-2010-beslut-och-bakgrund.pdf
__________________
Senast redigerad av Piratpartiet 2021-11-17 kl. 17:48.
Citera
2021-11-17, 18:01
  #943
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
Det finns tiotals (hundratals?) anmälningar till myndigheterna. Ett exempel är ärendet T 2-2010 till Centrala Etiknämnden år 2010. Anmälan var på ett par hundra sidor men ärendet lades ned bl.a. eftersom de pekade ut fel gärningsman (i detta fall Martin Ingvar som naturligtvis var oskyldig).

Länk (4 sidor):
https://www.onep.se/media/2139/t-2-2010-beslut-och-bakgrund.pdf
Citat:
En skrivelse från Vetenskapsrådet, daterad den 13 januari 2010, med anledning av en
liknande anmälan, i vilken Vetenskapsrådet bedömer det som osannolikt att denna typ
av forskning utförs med statliga bidrag
från Vetenskapsrådet bl.a. med hänvisning till
att projekt som avser forskning på människa ska ha etikprövats för att bidrag ska
kunna beviljas. I skrivelsen påpekar Vetenskapsrådet att rådet i olika sammanhang lyft
fram de risker som kan finnas med den nya nanotekniken men inte kan ta ansvar för
det missbruk som eventuellt finns,

De hänvisar till konspiratoriska hemsidor som bevis
Citera
2021-11-17, 18:30
  #944
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Nu svamlar du igen och byter kvickt område, behöver du bälte så du inte konstant tappar de berömda byxorna och står i hörnet som en barn som skäms?
Bra, då vet vi att du alltid vet vad jag gör och inte gör, du har bestämt att jag inte sett filmen och då är det ju så. Du vet bäst av alla på hela jorden, korrekt uppfattat?

AI i mänskliga kroppen? Mår du så dåligt att fantasierna flödar över? Då finns det professionell hjälp att söka, inte sitta på Flashback och haspla ur sig påstående efter påstående.

Kanske är det snarare du som har mentala problem såsom du tjatar om det? Sök hjälp själv bäst du kan. Du tror uppenbarligen att detta är något slags skämt, något som du kan roa dig med i brist på annat!? Egentligen är du inte intresserad av sanningen.

Såklart inte AI i kroppen utan nanoteknik. Det som en AI:n gör är att 'kommunicera' med en utsatt.
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Nå, nu tog du upp det igen så vi tar det igen. Vi andra som vill ha bevis vet absolut ingenting om hemliga experiment, vi vet inget om teknik, vi vet i princip ingenting. Ni som påstår saker utan bevis vet om samtliga hemliga experiment, ni vet att det finns teknik som är så avancerad att bara ni vet om dem, inte ens de som jobbar med tekniken vet om att de finns, bara och endast ni?

Det är ju experiment som utsatta är offer för och då vet de ju mer än dig exempelvis. Givetvis kan man tolka saker fel - det kan alla, och man har inte alltid rätt - men generellt är egna erfarenheter alltid något som har ett värde, svårt att slå dessa (av flera skäl). Om någon väljer att dela med sig så skall man kanske värdesätta detta en aning istället för att kräva fyrkantiga bevis på ett forum. Det är i princip ingen här som har velat veta mer om experimenteringen och tortyren utan tråden är istället fylld av ifrågasättanden och dylikt likt ditt. Menlösa förnekanden av tekniken och andras erfarenheter, som om du visste något.
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Så du är inte så värst trovärdig när du säger att det du säger stämmer utan att behöva lägga fram bevis men när motparten både säger emot och lägger fram bevis så räcker inte det för vi vet ju ingenting? Kom igen nu, bättre kan du.

Nej, sådan teknik existerar inte, AI är inte så pass utvecklade som du vill påstå. Vi har inte ens gjort ett revolutionerade genombrott med AI sen 60-talet som skulle kunna få dessa AI till att komma i närheten av vad människor kan. Vi kan skapa specialiserade AI för enstaka uppgifter, även dessa är lättlurade om man så vill.

Får man fråga varför en framtid med hjärnchip och AI som kan reproducera sig själv kännas tungt för mig? Om jag hade förföljelsemani likt många av konspirationsteoretikerna verkar ha så hade jag vart lika rädd 1750 som 2021 för det finns alltid något att skylla sina tillkortakommanden på.

Du inser inte att du upphör att existera den dagen du blir 'uppkopplad' och din frihet som du kände den är borta för alltid, liksom ditt privatliv och mycket mer. Man saknar generellt saker först när de är borta och dessa slags brott är tveklöst värst av alla (även om man inte skall jämföra lidanden). Man kan dock inte riktigt se ned på dig när du frågar vad som är dåligt med detta - man måste nämligen uppleva brotten för att kunna förstå vidden av dem. Jag kunde exempelvis aldrig själv ha föreställt mig detta innan, att det fanns så grymma och kallblodiga människor i detta Sverige. Var försiktig med vad du önskar dig.
Citera
2021-11-17, 19:45
  #945
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statsterrorist
/--/

Såklart inte AI i kroppen utan nanoteknik. Det som en AI:n gör är att 'kommunicera' med en utsatt. /--/
Raderade en massa svammel. I det citerade har vi pudelns kärna och varför ni tokstollar blir icke trovärdiga.
1. En AI är kanske 100 dummare än en människa, om det räcker. AI är endast en databas över input och hur ett program kan hantera det. Människan bakom AI är den "farliga", om man ska sätta epitet på det.
2. Vad kommunicerar implantaten med? Din hackade router? Brevduvor?
3. Hur långt kan implantaten kommunicera? Det krävs energi för att stråla ut kommunikation. Var finns mottagare/sändare? Stort batteri i anus?
4. Hur sker kommunikationen? Wifi, Blutooth, TCP/IP, bongotrummor?

Det är så mycket som fallerar i dessa påstående så det är skrattretande. På ett tragiskt sätt.
Citera
2021-11-17, 20:22
  #946
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statsterrorist
Kanske är det snarare du som har mentala problem såsom du tjatar om det? Sök hjälp själv bäst du kan. Du tror uppenbarligen att detta är något slags skämt, något som du kan roa dig med i brist på annat!? Egentligen är du inte intresserad av sanningen.

Såklart inte AI i kroppen utan nanoteknik. Det som en AI:n gör är att 'kommunicera' med en utsatt.


Det är ju experiment som utsatta är offer för och då vet de ju mer än dig exempelvis. Givetvis kan man tolka saker fel - det kan alla, och man har inte alltid rätt - men generellt är egna erfarenheter alltid något som har ett värde, svårt att slå dessa (av flera skäl). Om någon väljer att dela med sig så skall man kanske värdesätta detta en aning istället för att kräva fyrkantiga bevis på ett forum. Det är i princip ingen här som har velat veta mer om experimenteringen och tortyren utan tråden är istället fylld av ifrågasättanden och dylikt likt ditt. Menlösa förnekanden av tekniken och andras erfarenheter, som om du visste något.


Du inser inte att du upphör att existera den dagen du blir 'uppkopplad' och din frihet som du kände den är borta för alltid, liksom ditt privatliv och mycket mer. Man saknar generellt saker först när de är borta och dessa slags brott är tveklöst värst av alla (även om man inte skall jämföra lidanden). Man kan dock inte riktigt se ned på dig när du frågar vad som är dåligt med detta - man måste nämligen uppleva brotten för att kunna förstå vidden av dem. Jag kunde exempelvis aldrig själv ha föreställt mig detta innan, att det fanns så grymma och kallblodiga människor i detta Sverige. Var försiktig med vad du önskar dig.

Det är inte jag som plågas av förföljelsemani och mår dåligt av det, det är ju ni som gör. För det kan ju inte vara något annat när det är total avsaknad av bevis för det ni påstår. Tror inte det är ett skämt heller, tror det är människor med otroligt mycket uppmärksamhetsbehov som håller på och ignorerar varenda bevis på att tekniken inte finns. Kan ju vara skönt för dem med en stund i spotlighten så att det ökar välbefinnandet. För om det inte vore för att det antingen är förföljelsemani eller uppmärksamhetsbehov så skulle det finnas bevis på det hela eller hur?

Återigen, AI är inte så välutvecklat som du och dina gelikar vill påstå så det är en ganska stor omöjlighet. Men låt oss äga att det är ett så superhemligt superintelligent AI, hur kommer det sig att just bara ni är de enda som vet att detta superintelligenta AI finns? Ett så pass superintelligent AI skulle ju med lätthet kunna dölja sig totalt för mänskligheten och inte ens de drabbade skulle veta om det, eller hur tänker du att ni vet att det finns ett så pass superintelligent och hemligt AI?

Nä, de som säger sig är utsatta har ju absolut 0 och inga bevis för att något någonsin har inträffat, det är där vi har problematiken. De som säger de har bevis gör likt dig, säger att vi minsann inte är polis och åklagare och därför inte behöver se bevis. Ändå gastar ni på publika forum och är rädd för att bevisa det ni påstår. Då är trovärdigheten ganska låg helt enkelt.
Varför vill vi veta mer om något som inte går att bevisa, hjälper det oss att lyssna ännu mer på fantasierna än vad vi gör? För fantasier är de eftersom ingen vill bevisa att det existerar, bevisa att det existera utan att hänvisa till fler konspirationsteoretiska forum.

Visst är det skönt att hänvisa till att det är experiment och därför inte går att bevisa, likförbaskat säger de som fantiserar att det är sant och då har det väl hänt och går att bevisa. Eller hur tänker ni där igen, är ni de enda i hela världen som vet att detta existerar. Ni är alltså ett snäpp vassare än de som forskar om t.ex. AI, dessa vet inte om vilka smarta AI det egentligen skulle kunna arbeta med?

Du säger dig vara utsatt, vad exakt är det du är utsatt för och vad har du skaffat för bevis på detta? Bevis du inte delar med dig har vi förstått för du är en så sanningsenlig person att alla ska tro på det du säger utan att kunna kontrollera om det stämmer?
Om jag upphör att existera den dagen jag blir uppkopplad så kommer jag ju inte kunna lida heller, vad ligger din rädsla i egentligen? Är det en avancerad form av dödsångest på grund av att du inte nått några mål i livet som du drömde om som liten? Vad beror rädslan på?
Jag är redan mer uppkopplad än de flesta som påstår sig ha hjärnchip och ser inget problem med det, ger mig extra verktyg i vardagen och inget annat.

Istället för påhittade hjärnchip så borde ni titta lite närmare på Google och Apple och hur deras telefoner kan användas för att avlyssna ett rum där telefonen finns. DET är skrämmande hur få folk som tänker på det trots att det finns PoC på det överallt som man kan upprepa om man så vill.
Citera
2021-11-17, 20:42
  #947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
Det finns tiotals (hundratals?) anmälningar till myndigheterna. Ett exempel är ärendet T 2-2010 till Centrala Etiknämnden år 2010. Anmälan var på ett par hundra sidor men ärendet lades ned bl.a. eftersom de pekade ut fel gärningsman (i detta fall Martin Ingvar som naturligtvis var oskyldig).

Länk (4 sidor):
https://www.onep.se/media/2139/t-2-2010-beslut-och-bakgrund.pdf

På allvar, läser man den PDF:en så hänvisar personerna åter till webbsidor istället för att presentera egeninhämtade bevis. Hur tänkte man att det skulle gå här egentligen? Man sprejar vitt och brett med sina påstående istället för att koncentrera sig på att skaffa överväldigande bevis om ett område och sen ta nästa och nästa tills man är i mål.

Återigen, vill man bevisa att detta faktiskt existerar bör man skaffa sig så överväldigande bevis på att det sker, sen är det polisens uppgift att plocka fram gärningsmannen i ärendet. Det är inte så smart att kasta anklagelser omkring sig som om man försökte gödsla en stor åker. Sådant går väldigt sällan hem i ett rättsväsende oavsett vad.
Citera
2021-11-17, 23:15
  #948
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Raderade en massa svammel. I det citerade har vi pudelns kärna och varför ni tokstollar blir icke trovärdiga.

Nilz Melzers förtroende kanske är mer värt än ditt...

"73. In practice, cybertechnology already plays the role of an “enabler” in the
perpetration of both physical and psychological forms of torture, most notably through the
collection and transmission of surveillance information and instructions to interrogators,
through the dissemination of audio or video recordings of torture or murder for the
purposes of intimidation, or even live streaming of child sexual abuse “on demand” of
voyeuristic clients (A/HRC/28/56, para. 71), and increasingly also through the remote
control or manipulation of
stun belts (A/72/178, para. 51), medical implants and,
conceivably, nanotechnological or neurotechnological devices
.55 Cybertechnology can also
be used to inflict, or contribute to, severe mental suffering while avoiding the conduit of the
physical body, most notably through intimidation, harassment, surveillance, public shaming
and defamation, as well as appropriation, deletion or manipulation of information."

och;

"76. More generally, in order to ensure the adequate implementation of the prohibition of
torture and related legal obligations in present and future circumstances
, its interpretation
should evolve in line with new challenges and capabilities arising in relation to emerging
technologies not only in cyberspace
, but also in areas such as artificial intelligence,
robotics, nanotechnology and neurotechnology
, or pharmaceutical and biomedical sciences,
including so-called “human enhancement”."

Källa: Torture and other cruel, inhuman or degrading treatment or punishment, Report of the Special Rapporteur. Alltså Melzer himself.

1. Nja, inte precis - det beror på vad man definierar som "dumhet". Därtill kan det råda osäkerhet kring hur AI utvecklas, d.v.s. svårigheter att följa dess 'resonemang'. Och än sen? En AI kan t.ex. tortera och dra slutsatser säkerligen mycket bättre än vad du kan. AI används för jobbet - det är den som sköter detta 24/7/365 mot den utsatte och 'kommenterar' exempelvis vad den utsatte tänker (eller 'tänker') och gör. Det är en AI som sorterar bland oerhörda mängder data. Det är AI som sköter flera saker samtidigt relaterat till den utsatte och gud vet vad (i samhället).
2. RF-signaler.
3 och 4. De kan (åtminstone delvis) anpassas utifrån önskemålen.
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
1. En AI är kanske 100 dummare än en människa, om det räcker. AI är endast en databas över input och hur ett program kan hantera det. Människan bakom AI är den "farliga", om man ska sätta epitet på det.
2. Vad kommunicerar implantaten med? Din hackade router? Brevduvor?
3. Hur långt kan implantaten kommunicera? Det krävs energi för att stråla ut kommunikation. Var finns mottagare/sändare? Stort batteri i anus?
4. Hur sker kommunikationen? Wifi, Blutooth, TCP/IP, bongotrummor?

Det är så mycket som fallerar i dessa påstående så det är skrattretande. På ett tragiskt sätt.

Eller hur!? Ack vad okunnig du är...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in