2021-11-15, 22:08
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Axien upp +2,4% just nu på den nyheten.

Stängde på +3,5%. Uppenbarligen så har storleken betydelse!
Citera
2021-11-15, 23:02
Medlem
barbiecues avatar
Har DRS:at några aktier från IBKR nu. Är det något mer man behöver göra än att vänta på ett brev från Computershare? Ett konto skapas väl där automatiskt och man får inloggningsuppgifterna med snigelpost?
Citera
2021-11-16, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barbiecue
Har DRS:at några aktier från IBKR nu. Är det något mer man behöver göra än att vänta på ett brev från Computershare? Ett konto skapas väl där automatiskt och man får inloggningsuppgifterna med snigelpost?
Man får vänta på först ett brev med kontouppgifter, det är inte online-konto, ingen inloggning skapas. Med uppgifterna i det första brevet skall du skapa ett online-konto. När du gjort det skickar de ett till brev med autentiseringsuppgifter för detta online-konto. När du fått det kan du använda kontot.
Det är vad jag läst mig till i alla fall.
Citera
2021-11-18, 16:41
Medlem
Ringhals3s avatar
När senast blir det nytt kursrekord?
När måste blankarna täcka sina positioner?

Är $500 mer sannolikt än $100 det närmsta halvåret?
Citera
2021-11-18, 17:16
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
När senast blir det nytt kursrekord?
När måste blankarna täcka sina positioner?

Är $500 mer sannolikt än $100 det närmsta halvåret?

Men har du inte lärt dig någonting genom att läsa den här tråden?
Det är alltid imorgon som gäller!

Om du ställer samma fråga imorgon så får du samma svar, imorgon!
Citera
2021-11-18, 17:18
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Men har du inte lärt dig någonting genom att läsa den här tråden?
Det är alltid imorgon som gäller!

Så sant! För IDAG är det då banne mig inte!
Vet du när rusningen i Anoto kommer också?!
Citera
2021-11-18, 17:52
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Så sant! För IDAG är det då banne mig inte!
Vet du när rusningen i Anoto kommer också?!

Detta är Wendy’s.
Citera
2021-11-18, 18:33
Medlem
pseudorelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbiecue

Citat:
Ursprungligen postat av comamaxa
Man får vänta på först ett brev med kontouppgifter, det är inte online-konto, ingen inloggning skapas. Med uppgifterna i det första brevet skall du skapa ett online-konto. När du gjort det skickar de ett till brev med autentiseringsuppgifter för detta online-konto. När du fått det kan du använda kontot.
Det är vad jag läst mig till i alla fall.

Korrekt. Jag har mottagit ett första brev från Computershare cirka 1 månad efter att IBKR bekräftat överföringen, utan att jag gjort något aktiv. Jag har registrerat mig hos Computershare ("Investor Center") med uppgifterna i det första brevet och väntar nu på ett bekräftelsekod i ett andra brev som alltså också skickas snigelvägen. Nu känns det som att man är med på riktigt! Ska bara trassla med blankett W-8BEN för att inte betala skatt i USA men har för mig jag läste att det ska kunna göras digitalt så jag håller mig en stund.
Citera
2021-11-19, 22:23
Bra ras uppåt idag men inget att bli exalterad över för priset är fortfarande fel.
Citera
2021-11-19, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Bra ras uppåt idag men inget att bli exalterad över för priset är fortfarande fel.

Nästan 9 % uppåt idag men ingen artikel från amerikansk finansmedia på yahoo finance ännu som berör denna uppgång.

Kanske dom fortfarande sitter och funderar över vilka lögner som dom ska försöka sälja in denna gång.
Citera
2021-11-20, 01:20
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
På vilket sätt menar du att det är fel?

Citat:
Ursprungligen postat av rickyroma20
Nästan 9 % uppåt idag men ingen artikel från amerikansk finansmedia på yahoo finance ännu som berör denna uppgång.

Kanske dom fortfarande sitter och funderar över vilka lögner som dom ska försöka sälja in denna gång.
Missförstå mig rätt här för jag håller med om att media, hf osv. är vidriga. Men 9% är ingen världsnyhet direkt.
Citera
2021-11-20, 10:09
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
På vilket sätt menar du att det är fel?

Aktien är undervärderad.

Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Missförstå mig rätt här för jag håller med om att media, hf osv. är vidriga. Men 9% är ingen världsnyhet direkt.

Det är ingen världsnyhet att värdet minskar enstaka procent men när det händer trycks artiklar på löpande band om hur retail har tröttnat, företaget är värdelöst och alla borde sälja.

Poängen är att när det går bra är det tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in