2021-11-18, 13:47
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tänker att om denna affär sköts snyggt av Ebba så hade det inte behövts någon sekretess. De flesta husaffärer klaras upp utan varesig förtalsmål eller tvistemål.

Att den här affären inte klarats upp utan detta är helt och hållet Ebbas fel. Hon spelar fult, står inte för att huset är viktigt för henne för att det är status att bo just där. Utan skjuter sina barn framför sig och använder dom som ursäkt. Skamligt.

Att få tillgång till huset man sålt ett par månader om året är extremt konstigt. Och jag har full förståelse för att någon släppte ut denna information.

Om det var Johann som läkte den, är han ju bara budbärare. Den verkliga skurken är ju den som formulerade vilkoret. Jag menar ett skurkaktigt avtal är ju inte mindre skurkaktigt eller okey för det är sekretess belagt.

Om det är som du påstår att det är den som har formulerat villkoret så är ju Esbjörns advokat Monica Behm skurken.

– Han ska ha möjlighet att vistas på fastigheten. Omfattningen har vi valt att hålla borta från övriga, så att det inte ska stå en massa fotografer där och störa, säger mannens advokat Monica Behm, till SVT Nyheter Uppsala.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/har-ar-dokumentet-som-avslojar-uppgorelsen
2021-11-18, 13:48
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Läckage från det hemliga avtalet också noterar jag, bra jobbat där Binninge.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/hemlig-bandinspelning--kan-radda-ebba-busch/
Binninge är en vandrande katastrof helt enkelt, finns inget som inte kan yppas trots sekretess.

Men det här är ju Kubun:s hittepå som nu landat hos Expressen, hen som påstår att hen har direkta kontakter med Binninge. Och eftersom Expressen "vidimerar" flera olika möten som då ska ha spelats in, faller ju uppgiften om att Esb blev körd till Pernroths hem, för annars har hon fått köra reguljär busstrafik med Esb varje gång det ska ha varit ett möte, eftersom advokat Berg har kontoret i Sth.

Nu är det bara Ulf kvar som kan göra ett utspel, så kom igen nu Ulf.....
Och eftersom Esb bara tar del av stoppa pressarnas skriverier, ligger Esb 3 veckor back i utvecklingen.
Ulf -du får smyga in en kvällsblaska under hans kudde så han håller sig ajour med utvecklingen.
Senast redigerad av vittne-x 2021-11-18 kl. 13:56.
2021-11-18, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Att det finns en hemlig klausul i förlikningen beror inte på Ebba Busch utan den som ska klandras i så fall är E*björn, det borde till och med du begripa.

Om jag tolkat brevväxlingen mellan UT och ombuden rätt så verkade det som att Esbjörn inte heller ville att allt för mycket av hans sakskäl skulle finnas med i domslutet. Dock klagades det på att Ebbas fick för stor plats och att det då för balansens skull skulle finnas lika mycket text från båda, fast han då var tveksam till att ha med sina skäl i domen... ja.. går det att göra något trassligt så skall det ju försökas med det
2021-11-18, 14:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Om jag tolkat brevväxlingen mellan UT och ombuden rätt så verkade det som att Esbjörn inte heller ville att allt för mycket av hans sakskäl skulle finnas med i domslutet. Dock klagades det på att Ebbas fick för stor plats och att det då för balansens skull skulle finnas lika mycket text från båda, fast han då var tveksam till att ha med sina skäl i domen... ja.. går det att göra något trassligt så skall det ju försökas med det

Ebba Busch hade ju allt att vinna på att visa hur djävla generös hon var i och med att E*björn fick enligt Expressen vistas två månader om året på fastigheten under några år, aldrig i helvetet att jag skulle varit lika generös om jag drabbats av tattaren E*björn (läs Margareta Majkgård)
2021-11-18, 14:36
Avslutad
Har Ebba begått ännu ett brott i och med dold ljudinspelning ??? Ja det tycker jag , det är inget avgörande bevis ..
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/hemlig-bandinspelning--kan-radda-ebba-busch/
2021-11-18, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Har Ebba begått ännu ett brott i och med dold ljudinspelning ??? Ja det tycker jag , det är inget avgörande bevis ..

Tolkar det som att Expressen beskriver inspelningarna som hemliga då de ej varit kända offentligt innan. Men läser jag artikeln får jag intrycket att båda parter varit medvetna om inspelningen.
2021-11-18, 14:48
Medlem
Citat:
Det är väl så att du får spela in ljud utan att tala om det så länge den part som spelar in är fysiskt närvarande? Men du får inte lämna inspelningsutrustningen obevakad i ett sånt fall.

Men hur kan Ebba bli skyldig om det är Esbjörns egna advokater som spelar in?

Nu tänkte du nog fel ändå…..
2021-11-18, 14:49
Medlem
Noterar att två fastigheter ingår i köpet.

1. Ebba Busch har bättre rätt än Esbjörn Bolin till fastigheterna Uppsala Marielund 4:77 och 7:1.

Kan den ena vara ett tillhörande skogsskifte eller liknande och i så fall där Esbjörn skulle få viss dispositionsrätt?
Säpo lär ju inte tillåta någon att vistas på hustomten, speciellt efter alla dessa turer.
2021-11-18, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Noterar att två fastigheter ingår i köpet.

1. Ebba Busch har bättre rätt än Esbjörn Bolin till fastigheterna Uppsala Marielund 4:77 och 7:1.

Kan den ena vara ett tillhörande skogsskifte eller liknande och i så fall där Esbjörn skulle få viss dispositionsrätt?
Säpo lär ju inte tillåta någon att vistas på hustomten, speciellt efter alla dessa turer.

7:1 är tomten med huset, 4:77 är en smal remsa som sitter ihop med tomten i söder
https://www.hitta.se/kartan/pl/Marielund/2001310940!~59.83957,17.87231,17.862798613426673z/tr!i=qNSOulKe/tileLayer!l=1/realestate!a=1!l=59.83955:17.87220
2021-11-18, 15:22
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Ebba och hennes advokat har inte varit med på de möten där det spelats in, vad jag kan förstå. Det är de enskilda mötena mellan Esbjörn och sina ombud som har spelats in. Mycket kan man säkert beskylla Ebba för, men när hon inte ens har varit med, är väl att gå lite väl över gränsen?
2021-11-18, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Ebba och hennes advokat har inte varit med på de möten där det spelats in, vad jag kan förstå. Det är de enskilda mötena mellan Esbjörn och sina ombud som har spelats in. Mycket kan man säkert beskylla Ebba för, men när hon inte ens har varit med, är väl att gå lite väl över gränsen?

Går väl het i linje med Ebba-haterserna?

Allt är hennes fel, oavsett vems fel det faktiskt är
2021-11-18, 15:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Då förstår jag , ja så ska det vara , har Ebba inte varit närvarande blir det som att åberopa vad som helst i ett desperat tillstånd .. och det går ju inte. Tack Fnirp för din förklaring.

Kan ju bli så att Ebba åker på trolöshet mot huvudman .. ett brott hon kan få 4 års fängelse för.
Senast redigerad av Massonite 2021-11-18 kl. 15:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in