2021-11-18, 12:56
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Hade Ebba hävt affären, hade Esbjörn haft rätt till skadestånd. Med tanke på hur han nu beter sig, så hade han absolut gått den vägen om Ebba öppnat upp för den möjligheten.
Det går ju att göra upp i godo också.
2021-11-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Ingen större mening att göra upp i godo med gubbtjyvar som ändå inte håller vad de lovat.
2021-11-18, 13:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius

Det har ju Ebba Busch redan försökt med, det kallas ju förlikning och du ser ju hur bra det gick.
2021-11-18, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det har ju Ebba Busch redan försökt med, det kallas ju förlikning och du ser ju hur bra det gick.
Exakt! Jag börjar undra om hur aktiv advokaten är i detta för att tjäna pengar. Verkar väldigt konstigt att gå med på en förlikning för att sedan dra sig ur det.
2021-11-18, 13:12
Medlem
Q6s avatar
Brännström är i farten

Hemlig bandinspelning kan rädda Ebba Busch!

– Jag kan inte uttala mig om det finns några bandinspelningar. Jag har i vart fall inte spelat in något säger Per-Hans Berg, en av de två advokater som företrätt Esbjörn Bolin under förlikningssamtalen.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/hemlig-bandinspelning--kan-radda-ebba-busch/
2021-11-18, 13:14
Medlem
Q6s avatar
Hans nuvarande juridiska ombud Sture Tersaeus säger att han håller på och utreder vad som hänt. Först när utredningen är klar kommer det ett besked.

Jag utreder den rättsliga biten om det här har gått rätt eller inte. Antingen hittar vi något som inte är bra eller så får vi återkalla talan.
2021-11-18, 13:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Brännström är i farten

Hemlig bandinspelning kan rädda Ebba Busch!

– Jag kan inte uttala mig om det finns några bandinspelningar. Jag har i vart fall inte spelat in något säger Per-Hans Berg, en av de två advokater som företrätt Esbjörn Bolin under förlikningssamtalen.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/hemlig-bandinspelning--kan-radda-ebba-busch/

Binninge i farten igen, nu som anonym källa åt Leif Brännström men uppenbarligen behövs det vara säkerhetsåtgärder av den kalibern, hemliga inspelningar när man gör affärer med tattare, nu har Berg och Behm fått lära sig något nytt också, ställ aldrig upp för en tattare, det kommer att bita dig i svansen på något sätt
2021-11-18, 13:26
Medlem
Reimers avatar
Läckage från det hemliga avtalet också noterar jag, bra jobbat där Binninge.

Citat:
Till avtalet finns en sekretessbelagd del som bland annat reglerar att Esbjörn Bolin ska kunna vistas på sina gamla ägor några månader per år några år framåt.

Kort efter överklagade han förlikningen hos hovrätten.

”Jag anser att så kallade förlikningsavtalet skedde i verkligheten under stark påverkan”, står det i överklagande som bär Esbjörn Bolins namnteckning.

Handlingen innehåller också en beskrivning som tyder på att innehållet i avtalet drogs mycket snabbt och att han inte förstod innehållet.

Överklagandet innehåller också anklagelser mot advokaterna som skötte fallet.

Men tidigare okända uppgifter visar att det hölls flera möten om avtalet med Esbjörn Bolin och hans dåvarande advokater.

Några av mötena där avtalet lästes upp för Bolin bandades. Allt var mycket tydligt, uppger källor.

– Det har redovisats i omgångar och upprepats. Allt finns på band, säger en källa.

Binninge är en vandrande katastrof helt enkelt, finns inget som inte kan yppas trots sekretess.
2021-11-18, 13:34
Medlem
Enligt Brännvinström:
"Till avtalet finns en sekretessbelagd del som bland annat reglerar att Esbjörn Bolin ska kunna vistas på sina gamla ägor några månader per år några år framåt"

Menade Behm då att fotograferna skulle häcka på tomten några månader om året några år framåt ?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/har-ar-dokumentet-som-avslojar-uppgorelsen
2021-11-18, 13:39
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Läckage från det hemliga avtalet också noterar jag, bra jobbat där Binninge.

Binninge är en vandrande katastrof helt enkelt, finns inget som inte kan yppas trots sekretess.
Jag tänker att om denna affär sköts snyggt av Ebba så hade det inte behövts någon sekretess. De flesta husaffärer klaras upp utan varesig förtalsmål eller tvistemål.

Att den här affären inte klarats upp utan detta är helt och hållet Ebbas fel. Hon spelar fult, står inte för att huset är viktigt för henne för att det är status att bo just där. Utan skjuter sina barn framför sig och använder dom som ursäkt. Skamligt.

Att få tillgång till huset man sålt ett par månader om året är extremt konstigt. Och jag har full förståelse för att någon släppte ut denna information.

Om det var Johann som läkte den, är han ju bara budbärare. Den verkliga skurken är ju den som formulerade vilkoret. Jag menar ett skurkaktigt avtal är ju inte mindre skurkaktigt eller okey för det är sekretess belagt.
2021-11-18, 13:43
Medlem
Q6s avatar
Finns det något intresse ifrån Binninges sida att dessa påstådda bandinspelningar skall läcka ut och att cirkusen skall fortsätta så länge som han har en roll?

Binninge verkar vilja ha maximal uppmärksamhet för att kunna driva ett överklagande av sin egen dom. Esbjörn är bara ett verktyg.
2021-11-18, 13:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tänker att om denna affär sköts snyggt av Ebba så hade det inte behövts någon sekretess. De flesta husaffärer klaras upp utan varesig förtalsmål eller tvistemål.

Att den här affären inte klarats upp utan detta är helt och hållet Ebbas fel. Hon spelar fult, står inte för att huset är viktigt för henne för att det är status att bo just där. Utan skjuter sina barn framför sig och använder dom som ursäkt. Skamligt.

Att få tillgång till huset man sålt ett par månader om året är extremt konstigt. Och jag har full förståelse för att någon släppte ut denna information.

Om det var Johann som läkte den, är han ju bara budbärare. Den verkliga skurken är ju den som formulerade vilkoret. Jag menar ett skurkaktigt avtal är ju inte mindre skurkaktigt eller okey för det är sekretess belagt.

Att det finns en hemlig klausul i förlikningen beror inte på Ebba Busch utan den som ska klandras i så fall är E*björn, det borde till och med du begripa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in