2021-11-18, 14:21
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Kan arbetsplatser införa vaccinpass och sparka den som inte är vaccinerad? Det är väl i princip då jag kommer överväga att ta skiten.
Det har de gjort i andra länder, så troligtvis kommer det även här så småningom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatResistance
Jag kan ju säga så här; Detta land är totalt gruppvåldtaget och på väg att implodera.

De som flyr landet lär nog inte bry sig om vad ni tycker eller hoppas att ni skulle märka detta. De gör det nog endast av individualistiska anledningar.

Det är så många på FB som påstår att de skall flytta.
Säga vad man vill om Erik Almkvist..han gjorde ju verkligen slag i saken och flyttade till Ungern.
Flera FBare borde vara samma män för sina ord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Jag vet inte vad du svamlar om riktigt. Du verkar göra skäl för ditt användarnamn, du talar ”gillipollas”..

Det grafen jag hänvisade till visar, är exakt hur många coronapatienter som är inlagda, ett visst datum. Och jo, de testas ju självklart på sjukhuset. Från hemsidan står det så här:

I diagrammet nedan ser du antalet patienter som vårdas för covid-19 i slutenvården dag för dag i Sverige

Du får gärna visa var du hittar siffror om att IVA hade lägsta beläggningen på 10 år, år 2020. Det låter rätt osannolikt. 🤔 Man skalade ju ändå upp IVA-verksamheten (och vanliga vårdplatser) enormt, just för att man inte hade tillräckligt med platser….

Står ingenstans att dom testar alla på IVA för covid 19. Står bara hur många dom behandlar med bekräftat covid-19. Du förstår säkerligen varför människor är skeptiska när dom vinklar och vrider så att det skall passa agendan.

Och 0.42% kommer från intensivvård registret och statistiska centralbyrån. Skall bli väldigt intressant att se 2021 siffrorna. Och sedan också 2022 siffrorna när vi är inne på den 5-6 injektionen.

Och 0,94% av Sveriges befolkning dog år 2020. Plats nummer 12 av dom senaste 20 åren.

Märkliga siffror för en pandemi
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det är ju fortsatt lugnt i Sverige ja men tittar man på övriga Europa så finns risk för det förändras . Det är så det har sett ut och vill förhindra . Sedan att folk är lättkränkta idag är inget nytt då många är bortskämda fjollor 2020 som vill ha av staten och samhället men inte förstår att det kräver att bidra med !!

Okej, vad ska den enskilde medborgaren bidra med, menar du? Sin kropp för vettlösa vaccinexperiment? Nej, min kropp är min, inte statens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatResistance
Totalt brott mot Nürnbergkonventionens första stycke.
Dessa människor som tror mer på regler och följa minsta vink från myndigheternas sida är totalt livsfarliga.

Lobbyisterna samt Big Pharma lär skratta gott hela vägen till banken. Har varit i stenhård lockdown utanför Sveriges gränser inlåst i mitt eget hem och nu går det inte ens som ovaxad att besöka något annat än livsmedelstbutiker.

Full kontroll på alla andra ställen du visar covidbevis samt ID vart du än ska, de använder en app som scannar en QRkod så ser de ditt namn direkt i appen. Ja, jag gav upp till slut och tog vaccinet även om jag ser det som rysk roulette att använda detta såg en person rasa ihop efter vaccinering.

Vart tog friheten, samt den personliga integriteten vägen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
En källa på den tack.

Jag hoppas du inte kommer med påstående utan att kunna styrka dem.

Svenska intensivvårdsregistret och statistiska centralbyrån.

Enjoy
Citera
2021-11-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Okej, vad ska den enskilde medborgaren bidra med, menar du? Sin kropp för vettlösa vaccinexperiment? Nej, min kropp är min, inte statens.

Behåll du den och njut av dina sanktioner.
De kommer som ett brev på posten oavsett hur otrevlig du är på FBs forum..:-)
Citera
2021-11-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Kan arbetsplatser införa vaccinpass och sparka den som inte är vaccinerad? Det är väl i princip då jag kommer överväga att ta skiten.
Varför skulle man vilja önska det?
Citera
2021-11-18, 14:24
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är nog inte helt enkelt att bara flytta till Brasilien.
Bolsonaro har väl för övrigt bland de sämst uppmätta opinionssiffrorna någonsin i skrivande stund.
Det lär sitta en fullvaccinerad president på posten i Brasilien efter nästa val om man skall tro det politiska nuläget i landet.
Det är vad du och köpt massmedia hoppas.

Din kalla likgiltighet inför vaccinens ödesdigra effekter säger mig tillräckligt om dig för att veta att du inte är vår vän och att dina "råd" är gift. Jag tänker inte ens spekulera i huruvida du är jude eller inte.
Citera
2021-11-18, 14:24
Medlem
rtyuios avatar
Folkhälsomyndigheten sa precis i sin presskonferens idag att i September 2021 var risken att hamna på IVA...

5/100.000 för vaccinerade
15/100.000 för ovaccinerade

Är dessa siffror verkligen befogade att stänga ner hela Sverige med Covidpass?
Citera
2021-11-18, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det är ju fortsatt lugnt i Sverige ja men tittar man på övriga Europa så finns risk för det förändras . Det är så det har sett ut och vill förhindra . Sedan att folk är lättkränkta idag är inget nytt då många är bortskämda fjollor 2020 som vill ha av staten och samhället men inte förstår att det kräver att bidra med !!

Vi får väl gå på hur det ser ut i SVERIGE när man inför covidpass i SVERIGE. Fortfarande ingenting som tyder på en ökning i döda eller allvarliga sjuka. Finns absolut ingen anledning att införa restriktioner som det ser ut nu.
Citera
2021-11-18, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Ja, jag tror kanske det har uppstått ett missförstånd här (säkert på min sida). Jag har absolut inga invändningar mot det du skriver här.

Om vi bör acceptera vaccinpass är en knepig fråga, det verkar som att befolkningen är väldigt splittrad i frågan. Läs på DN's kommentarsfält till exempel och det skulle teroetiskt sett kunna finnas en majoritet FÖR vaccinpassen (men det låter jag vara osagt, det vet jag inte). Själv är jag egentligen emot av pricnipiella skäl men inte tillräckligt emot för att revoltera.

Man måste legitimera sig med bank-id för att ens kunna kommentera på DN:s kommentarsfält, så nej, det är inte representativt för något alls. Väldigt få framför kontroversiella åsikter om de inte får göra det anonymt, vilket är begripligt i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in