2021-11-18, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Konstigt. Under dom 2 år som "pandemin" pågott har jag inte varigt sjuk en enda dag. Och jag känner knappt någon annan som varigt det. Och att vaxxet skulle skydda mot smitta är ju lögn vet vi sen länge. Dvs ska vi ha restriktioner ska dom gälla alla, vaxxade som ovaxxade..

Det skyddar inte helt mot smitta, men det hjälper mot svår covid och vaccinerade smittar inte lika lätt.
Citera
2021-11-18, 13:17
Medlem
Suecotes avatar
Det finns ju ingen garanti för att vi någonsin kommer att få tillbaka de friheter vi hade för två år sedan, vare sig vi tar sprutorna eller inte. Reglerna ändras hela tiden. Själv svälter jag nog hellre ihjäl som en någorlunda fri man än lever resten av mitt liv som en drogad zombie på svältgränsen i Statens koppel.
Citera
2021-11-18, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Allvarligt, men är du lite lite lätt efterbliven? Jag har använt data från FHM för att just räkna ut vaccinets effektivitet. Så jag vet absolut "ett skit om vaxxets effektivitet". Har du synpunkter på datan eller beräkningarna så säg gärna till.

Då vet du att för smittspridning är det fullständigt värdelöst.

Det enda det skyddar mot (påstås det) är ”allvarlig sjukdom” och det många gånger sämre än naturlig immunitet.

Vaccinpass och dess förespråkare är vidriga företeelser och ren vaccin-makt förespråkare, tidigare satte de folk i läger och de tror att de ska komma undan med det denna gång.

Vi pratar om en influensa!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Såhär: I exemplet med judarna var Hitler tydlig i sin propaganda redan på 1920-talet att judarna bör utrotas och nazisterna var extremt tydliga med hur de ser på judar. Skulle regeringen se likadant på ovaccinerade vore det givetvis helt fruktansvärt. Jag har min naivitet uppfattat det som att man har omtanke även om de som inte valt eller faktiskt kunnat ta vaccinet och vill skydda dem från svår sjukdom. Har jag fel och det hela egentligen är riktat mot vissa människor tar jag tillbaka allt och går med på att det rör sig om fruktansvärda övergrepp. Samma sak i exemplet med vita människor. Som sagt - en vaccinerad utgör större smittorisk för andra och riskerar också själv att bli sjukare. Åter - skulle det vara diskriminering att neka covidsjuk att flyga? Med argumentet att den kan smitta - vilket är samma som rör ovaccinerade.
Du missade att svara på det intressantaste:

Såg en intressant fråga från en annan användare som du gärna får bemöta. Om regeringen säger till arrangörer att ska ni hålla i evenemang med över 100 personer så måste ni säkerhetsställa att bara vita människor kommer in alternativt så kommer andra restriktioner falla över er som arrangör.

Har någon grupp människors rättigheter blivit kränkta i exemplet här över, enligt dig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Tror du på det själv? Vi behöver varken er förmenta omtänksamhet eller er hjälp. D-vitamin finns att köpa i butiken.

Ja, jag tror på det själv.Och det behöver ni visst.
Citera
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Allvarligt, men är du lite lite lätt efterbliven? Jag har använt data från FHM för att just räkna ut vaccinets effektivitet. Så jag vet absolut "ett skit om vaxxets effektivitet". Har du synpunkter på datan eller beräkningarna så säg gärna till.

Har du räknat ut vaxxets effektivitet nu? Du skrev ju att vi inte visste ett skit om det idiot. Och dina beräkningar kan du ju stoppa upp i röven där dom hör hemma. Dom är inte värda någonting annat än att skratta åt. Verkligheten visar ju det klart och tydligt.
Citera
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag menar..det finns ju inte ett politiskt parti i Sveriges riksdag som mig veterligen är emot sanktioner emot ovaccinerade.
Tvärtom så verkar det ju snarast som en Moderatledd regering kommer att vara ännu tuffare och införa nya sanktioner ännu snabbare.

Ovaccinerade är helt körda när det gäller detta.
De måste inse att det kommer att bli tugga och svälja för deras del.
De kommer inte att få något alternativ överhuvudtaget.
Ett nytt parti borde bildas med denna fråga i fokus. Skulle lätt komma över riksdagsspärren.
Jag tror att vaccinpassen är den absolut viktigaste frågan för ovaccinerade inklusive mig själv.
Citera
2021-11-18, 13:19
Medlem
sherms avatar
Nu pushar dom det på resturanger och gym.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Att lösa sin situation genom att fixa ett covidpass är ju ett val man själv gör. Det var ju inte något man kunde välja bort att vara jude .. sedan att bli nekad ett evenemang är ju ljusår från att skickas till Getto …
Ja, precis. Följ statens direktiv, skit i individens rättigheter och så är allt lugnt. Men hur länge är allt lugnt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Du missade att svara på det intressantaste:

Såg en intressant fråga från en annan användare som du gärna får bemöta. Om regeringen säger till arrangörer att ska ni hålla i evenemang med över 100 personer så måste ni säkerhetsställa att bara vita människor kommer in alternativt så kommer andra restriktioner falla över er som arrangör.

Har någon grupp människors rättigheter blivit kränkta i exemplet här över, enligt dig?

Ja, i det exemplet har de som icke är vita blivit kränkta. Vilket jag inte tycker kan likställas med ovaccinerade av skäl som jag angav ovan.
Citera
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Så?
Vilket riksdagsparti är det som säger nej menar du?

Små pyttepartier utanför riksdagen är ju helt obetydliga i sammanhanget och det finns i nuläget ingenting som tyder på minsta chans för något av dessa att komma in i riksdagen nästa val..än mindre kunna påverka via någon mandatmajoritet i kammaren.

Ingen kommer i framtiden att vilja rösta på partier som ståt bakom medicinska experiment, dvs samma metoder som nazi tyskland en gång i tiden genomförde.
Citera
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Så?
Vilket riksdagsparti är det som säger nej menar du?

Små pyttepartier utanför riksdagen är ju helt obetydliga i sammanhanget och det finns i nuläget ingenting som tyder på minsta chans för något av dessa att komma in i riksdagen nästa val..än mindre kunna påverka via någon mandatmajoritet i kammaren.
Vänsterpartiet är det enda som har uttalat sig något kritiskt till det, dock inte tagit direkt ställning mot det. Annars är det endast AFS jag känner till som direkt ställt sig mot vaccinpass, men ja, det är väl en bortkastad röst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in