2021-11-18, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Eller kanske inför körkort för att få framföra motorfordon? Det är väl en mänsklig rättighet att få röra sig fritt?
Jag är inte helt för det här med vaccinpass men att hävda mänskliga rättigheter är ett ganska vekt argument. Det finns inga mänskliga rättigheter som inte backas upp av vapenmakt som kan säkerställa att de efterlevs (t.ex. av en regering).
Det finns inga universella och okränkbara rättigheter, det är bara tomt prat. Vill man införa vaccinpass så gör man det. Sedan kan du eller någon annan överklaga hela vägen till EU domstolen så får vi se om 7 år om du får rätt i efterhand. Hur det nu skulle hjälpa.

Okej. Så i din värld är det fritt fram för regeringar att göra vad de vill, är det så jag ska tolka dig? Om riksdagen imorgon kommer överens om att vi inte ska ha några fler val i Sverige och Magda blir statsminister på livstid, hur ska vi medborgare hantera det? Konstatera att våra rättigheter ändå bara är en chimär och gå vidare?

Individens fri- och rättigheter är sprungen ur västvärldens upplysningsideal. Det är anledningen till varför våra samhällen blivit så ofattbart framgångsrika jämfört med alla andra stater som någonsin existerat. Vill vi slippa lidandet som är förknippat med alla totalitära makter som inte anammat frihetsidealen, bör vi värdera dem högt och stå upp när de blir inskränkta.
Citera
2021-11-18, 13:14
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Du måste förstå att förintelsen är ett avslutat kapitel
Nej det är en evigt pågående saga som vi fortfarande inte har gjort upp med.
Citera
2021-11-18, 13:15
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joltino
Jag är inte insatt alls men förstår inte det här heller.
Vaccinerade blir ju smittade av Covid och dessutom smittar andra. Ingen skillnad mot ovaccinerade?

Det här är ett förslag som är helt uppåt väggarna och det säger jag som vaccinerad.
Helt sjukt att man håller på såhär och skyller på ovaccinerade osv vem bryr sig låt de hållas öppna upp samhället igen.

Det hela är så märkligt man undra om kanske någon slags agenda ligger bakom.
Denna pandemin har verkligen tagit fram det mest efterblivna i folk men inget nytt iof därför kommunism och liknande har fått fäste.

Tack för att du har förmågan att tänka själva, har pratat med mängder av folk som tycker det är jättebra eftersom det "inte drabbar dem själva", snacka om att inte tänka längre än näsan räcker...

Självklart ligger en agenda bakom, kontroll av folket. Detta behövs när vi inser hur grundlurade och rånade vi systematiskt har blivit av korrupta makthavare, de är livrädda för att det ska spåra ur med demonstrationer osv och då måste man ha bra pli på boskapen innan förstås. Alla människor med normal tankeförmåga har sedan länge insett att detta har slutat handla om "smittminskning" sedan länge, logiken är ju rena schweizerosten och INGA s.k. "granskande journalister" klarar ens av att ställa grundläggande frågor... rötan har gått mycket längre än jag trodde redan.
Citera
2021-11-18, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Där kom den också..enligt dagens industri kan vaccinpass kanske även krävas på gym och krogar.

En läskig utveckling.. undrar hur kroppen mår efter 7e sprutan

Det här har aldrig handlat om ett virus etersom vaccinen inte fungerar och folk får skiten ändå.
Citera
2021-11-18, 13:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
Jag tror inte svenskar är så glada i detta, inte ens majoriteten av de vaccinerade. Jag tycker mig se den tendensen på sociala mediekanaler som typiskt lockar vänster- och pk-folk, som i sin tur är de typiska vaccinfascisterna. Folk är trötta på skiten. De inser att det inte hjälper att vaccinera sig med 200 sprutor. Skiten bara fortsätter och fortsätter. Media kommer fortsätta med sina krigsrubriker och om det så upptäcks bara 1 smittad så kommer man göra en grej av det.

Jag skulle nog säga att de vaccinerade är de stora förlorarna. De har utsatt sin kropp för ett medicinskt experiment, de har förlorat sin värdighet, de får leva i ovissheten om hur det kommer påverka deras kroppar i framtiden, det har inte hjälpt mot att stoppa viruset, det har inte hjälpt mot att ta bort restriktioner eller vinna våra grundläggande friheter tillbaka. De är lika rövknullade som alla andra.

Det här kommer aldrig ta slut. Den frihet ni kände innan den här masspsykosen satte igång finns inte längre. Den kommer aldrig tillbaka. Vi kommer aldrig få resa fritt igen. Vi kommer alltid tvingas leva med hot om nya restriktioner och begränsningar. Vi kommer alltid tvingas leva under diverse krav. Bara för att du tagit en eller två sprutor i dag upphör inte kraven på dig. Du är nu en slav under det nya totalitära styrets ständiga krav.

Det här handlar inte om Covid. Covid är ett ickeproblem i det stora hela. Covid utgör inget hot för 99% av befolkningen. Det här är enbart politik, tro inget annat.

Jag känner exakt likadant , det här tar aldrig slut..
Citera
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Men visste alla människor det under resans gång under förintelsen, eller var det nånting som kom fram senare. Du måste förstå att förintelsen är ett avslutat kapitel, det är inte hur ovaccinerade behandlas, historien kan skrivas sama här. Jag har vart tydlig med likheterna:

"Informationskanaler går ut med att judar är farliga, informationskanaler går ut med att ovaccinerade är farliga. Politiker begränsar judars rättigheter i samhället, politiker begränsar ovaccinerades rättigheter i samhället. Den breda massan välkomnar ändringarna mot judar, den breda massan välkomnar ändringarna mot ovaccinerade.

För judarna slutade det med katastrof, hur det slutar för ovaccinerade får vi andra se. Du som förstår och vet bäst vet ju redan men vi andra väntar på din förklaring för hur du vet, och vad det är du vet."

Du har fortfarande inte svarat på hur denna situation kommer utveckla sig och hur du vet det. Men likheterna här över är svåra att prata bort.

Såg en intressant fråga från en annan användare som du gärna får bemöta. Om regeringen säger till arrangörer att ska ni hålla i evenemang med över 100 personer så måste ni säkerhetsställa att bara vita människor kommer in alternativt så kommer andra restriktioner falla över er som arrangör.

Har någon grupp människors rättigheter blivit kränkta i exemplet här över, enligt dig?

Att lösa sin situation genom att fixa ett covidpass är ju ett val man själv gör. Det var ju inte något man kunde välja bort att vara jude .. sedan att bli nekad ett evenemang är ju ljusår från att skickas till Getto …
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PA-Staffan
Det säger väl sig självt att en kuppmakare anser sig vara rättrogen?

Du verkar på riktigt vara förvirrad över faktumet att alla inte bara lyder staten, som du. Du är en klassisk underhuggare som aldrig haft en egen åsikt. Mycket formbar!

Inte självklart att kuppmakare anser sig vara rättrogna, däremot att de uppger sig vara det. En liten men ack så viktig skillnad. Sen är jag en sådan som lojalt följer förnuftiga regler men säger emot när det krävs, som en sann svensk.
Citera
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paramartha
Ja precis, men i Västs fall är det inte ens för samhällets eller civilisationens bästa utan för elitens bästa på folkets bekostnad. Fråga en Kines och vederbörande svarar att samhället är på väg åt rätt håll (finns undersökningar), fråga en västerlänning och svaret blir nattsvart. Att sätta ett så kraftfullt system som vaccinpass och social credits i handen på de psykopater som styr i Sverige och övriga Väst är lika med att skriva under sin egen dödsdom. Men trots det uppenbara i detta står folket som tomma fån och vräker ur sig inlärda slingor om "foliehattar" och "anti-vaxxers". Det är tragiskt att se men likväl inte förvånande. Vi får de eliter vi förtjänar och de vet precis vilka knappar de ska trycka på.

Samtidigt tror jag att det nu finns potential för att bygga ett betydande motstånd (vilket jag argumenterat för i några trådar). Eliternas ondska och maktfullkomlighet är nu ute i öppen dager. Det handlar trots allt om renodlade tyranner som varje människa med moral och integritet måste göra allt för att motsätta sig om denne ska kunna fortsätta leva som människa. Det finns således inget att förlora: offrar man livet var det i det godas namn; vinner ondskan förgås världen ändå i tyranni och galenskap; segrar de goda krafterna har man deltagit i att frambringa en verkligt historisk händelse, den bästa någonsin.

Du skriver alltid bra inlägg, det märks att du har greppat den större bilden av vad som pågår. Jag är inne på samma linje.

Är lite nyfiken på vad du tänker om de nyttiga idioterna inom politiken. När Amanda L*nd och Lena Hall*ngren diskuterade vaccinpassen igår var de väldigt övertygande och säkra på sin sak.., tror du att de vet vad de bidrar till? Dvs, är de skickliga lögnare och fullfjädrade sociopater, eller är de naiva och tror att detta är något som på riktigt gagnar svenska folket? Hur fungerar deras kynne tror du?
Citera
Medlem
Citat:
Men visste alla människor det under resans gång under förintelsen, eller var det nånting som kom fram senare. Du måste förstå att förintelsen är ett avslutat kapitel, det är inte hur ovaccinerade behandlas, historien kan skrivas sama här. Jag har vart tydlig med likheterna:

"Informationskanaler går ut med att judar är farliga, informationskanaler går ut med att ovaccinerade är farliga. Politiker begränsar judars rättigheter i samhället, politiker begränsar ovaccinerades rättigheter i samhället. Den breda massan välkomnar ändringarna mot judar, den breda massan välkomnar ändringarna mot ovaccinerade.

För judarna slutade det med katastrof, hur det slutar för ovaccinerade får vi andra se. Du som förstår och vet bäst vet ju redan men vi andra väntar på din förklaring för hur du vet, och vad det är du vet."

Du har fortfarande inte svarat på hur denna situation kommer utveckla sig och hur du vet det. Men likheterna här över är svåra att prata bort.

Såg en intressant fråga från en annan användare som du gärna får bemöta. Om regeringen säger till arrangörer att ska ni hålla i evenemang med över 100 personer så måste ni säkerhetsställa att bara vita människor kommer in alternativt så kommer andra restriktioner falla över er som arrangör.

Har någon grupp människors rättigheter blivit kränkta i exemplet här över, enligt dig?

Såhär: I exemplet med judarna var Hitler tydlig i sin propaganda redan på 1920-talet att judarna bör utrotas och nazisterna var extremt tydliga med hur de ser på judar. Skulle regeringen se likadant på ovaccinerade vore det givetvis helt fruktansvärt. Jag har min naivitet uppfattat det som att man har omtanke även om de som inte valt eller faktiskt kunnat ta vaccinet och vill skydda dem från svår sjukdom. Har jag fel och det hela egentligen är riktat mot vissa människor tar jag tillbaka allt och går med på att det rör sig om fruktansvärda övergrepp. Samma sak i exemplet med vita människor. Som sagt - en vaccinerad utgör större smittorisk för andra och riskerar också själv att bli sjukare. Åter - skulle det vara diskriminering att neka covidsjuk att flyga? Med argumentet att den kan smitta - vilket är samma som rör ovaccinerade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Intressant artikel. Vaccinet verkar vara kefft. Ett vaccin man har stressat fram. Borde gå och göra ett bättre vaccin för covid-19

“This tranche is superior to the people who died with vaccination incomplete (13 deaths, 6%) and people whose vaccination status was unknown (4), says the report. In other words, more vaccinated people died than non-vaccinated”.

I Portugal dör dom vaccinerade mer. Wow

ja det är ju en ganska säker källa artikel och en väldigt stor erkänd tidning. Ingen media skulle skriva det där. Men dom skriver sanningen. Något vi inte får höra om i Sverige!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Då jag skrivit en hel del om just det ämnet på annan plats (ej FB) och då Tyskland och Ryssland under andra världskriget är ett stort intresse (och upptar ungefär en tredjedel av alla de böcker jag läst och har i min bokhylla, d.v.s. cirka 300 stycken) så är jag väl införstådd med hur nazisterna gick till väga, både före och under kriget när det gäller hanteringen av bland andra judarna.

Just av denna anledning framstår påståenden som dessa helt ABSURDA. Vad menar du är nästa steg? Att man börjar sätta ickevaccinerade i koncentrationsläger och i smyg börjar köra iväg dem till gaskamrarna? Sluta göra korkade jämförelser, fokusera på att argumentera för din sak i stället och försök vara saklig. Annars blir det bara galna diskussioner.
Förintelselägrena hölls ju hemliga från tyska folket? Redan efter kristallnatten började tyskarna tycka synd om judarna, så då tonade staten ner och mörkade övergrepp på judarna.

Ni har samma kännedom om diskriminering som hemmafrun i nazityskland, och ni agerar på samma sätt.
Citera
2021-11-18, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ge mig en källa där informationskanaler säger att ovaccinerade är farliga.
Behöver du källa på det är det dags att sluta skriva i tråden och läsa för att lära dig. FHM har massvis med info om hur ovaccinerade är farliga och större smittspridare osv osv.

Citat:
Vilken rättighet försvann för dig?
Ska jag ens behöva lista vilka rättigheter som judar saknade 1939.
Gör det om du vill, så kan vi jämföra hur långt förtrycket mot judarna hade kommit 1939 kontra nu mot ovaccinerade.

Citat:
Tyskarna hjärntvättades i hela samhället att avsky judar från ung ålder. Detta började 1933 och höll på till 1945. Det finns ingen i Sverige som hjärntvättas till att hata ovaccinerade. Sluta tro på sån skit.
Som sagt, följ tråden, lär dig, dra slutsatser sen. Massvis med människor är nu rädda och känner hat mot ovaccinerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in