2021-11-18, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Fel.

Man vaccinerar sig mot viruset genom att via vaccinet erhålla kopior av virusets RNA.

Tyvärr finns inget framställt vaccin som är 100% mot någon sjukdom överhuvudtaget. Men de allra flesta vaccin ger ett bra skydd, och ger lindrigare symtom, vilket minskar smittspridning.
Suck. Läs min text en gång till. 99 procent av de som läser den förstår den.
Citera
2021-11-18, 07:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Om vaccinationspass vid allmänna sammankomster med mer än 100 delagare.

Eftersom ingen kontroll av personen verkliga identitet kommer att ske så är förslaget om vaccinationspass mer ett spel för gallerierna.

Lösning för den ovaccinerade:
Be en nära vän, familjemedlem som är vaccinerad skriva ut ett pdf-vaccinationspass till dig, eller tillfälligt låna någons vaccinerad persons mobiltelefon till den tillställning som du vill besöka.

Det verkar vara mycket lätt att förbigå den nya regeln gällande vaccinationspass.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/sa-har-funkar-vaccinpass/
Jag tror att man måste visa leg också.
Citera
2021-11-18, 07:31
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Om vaccinationspass vid allmänna sammankomster med mer än 100 delagare.

Eftersom ingen kontroll av personen verkliga identitet kommer att ske så är förslaget om vaccinationspass mer ett spel för gallerierna.

Lösning för den ovaccinerade:
Be en nära vän, familjemedlem som är vaccinerad skriva ut ett pdf-vaccinationspass till dig, eller tillfälligt låna någons vaccinerad persons mobiltelefon till den tillställning som du vill besöka.

Det verkar vara mycket lätt att förbigå den nya regeln gällande vaccinationspass.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/sa-har-funkar-vaccinpass/

Vår hippie kulturminister säger att vi har hög smittspridning i klippet vilket inte stämmer.

De ljuger och de skäms inte. Det är bara kolla statistiken.

https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa
Citera
2021-11-18, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror att man måste visa leg också.
Källa tack?

Jag hittar inget om leg-tvång.

Se nedan videon så förklaras handhavandet

Amanda Lind om vaccinpassen: "En trygghet för deltagarna"
https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/amanda-lind-om-vaccinpassen-en-trygghet-for-deltagarna/
Citera
2021-11-18, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu spred du myter igen.

Räkna istället på hur smittan minskar i en population som är 100% vaccinerad. R-talet alltså.

60% blir inte infekterade lågt räknat = ingen virusreplikation = noll smittspridning.
Du hittar på saker, det är du som mytar . Troll varning på dig
Senast redigerad av Babyspenat 2021-11-18 kl. 07:40.
Citera
2021-11-18, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Du kanske har hört talas om mobiltelefoni och smartphones? Eller har de ännu inte lanserats i dina avkrokar? I praktiken så fungerar de redan som ett chip då folk sitter klistrade till dem. Det är inte heller speciellt jobbigt att uppvisa en QR-kod i telefonen. Det finns säkert de som skulle tycka det var ännu smidigare med ett chip under huden men det är långt borta för gemene man även om tekniken finns där.

Citat:
Ihre Papiere, bitte!

Du verkar läsa dåligt innan du kommenterar.

QR-koder i mobilen för detta syfte är blott en temporär lösning som "brukarna" kommer vilja se en enklare lösning på. Därför är vägen mot ett litet chip under huden redan utstakat. Ingen som helst tvekan om detta. Så nej, det är inte alls "långt borta". Det blir verklighet inom ett par, tre år.
Argument vi kommer att få är tex;
"QR-koder kan förfalskas", vilket är sant.
"Det blir enklare för dig med ett chip", sant igen.
"Ett chip kan laddas med fler priviligier för dig", vilket absolut kan ske.

En annan lösning är NFC el BT men även dessa kan förfalskas.

Låt det gå något år och folket kommer att se den som vägrar att chippas som potentiellt kriminell, som en rättshaverist, någon som vill DIG och samhället illa.

Om det blir Sverige eller "EU" som lanserar detta först blir intressant att se. Utanför EU är UK en kandidat. Och när det är stipulerat på EU-nivå så kan inga stater gå en annan väg, inte ens de som ej är medlemmar för de blir isolerade.
Senast redigerad av MrStreamer 2021-11-18 kl. 07:47.
Citera
2021-11-18, 07:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Källa tack?

Jag hittar inget om leg-tvång.

Se nedan videon så förklaras handhavandet

Amanda Lind om vaccinpassen: "En trygghet för deltagarna"
https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/amanda-lind-om-vaccinpassen-en-trygghet-for-deltagarna/
Jag säger att jag "tror" men en educated guess är att man faktiskt kommer att göra så. Skanna både körkortets och vaccinpassets QR-kod.
Citera
2021-11-18, 07:40
Medlem
Ett land med 85% vaccinerade. Säger ser det ut där

https://www.portugalresident.com/467-fully-vaccinated-people-die-from-covid-19-since-start-of-portugals-vaccination-process/

problemet verkar ha uppstått att personer var noggranare med att hålla avstånd och tvätta händerna innan dom blev vaccinerad och när dom nu skiter i detta så ökar smittan. De ser att vaccinerade börjar dö av covid i portugal och går igenom anledningar och statistik. Det är en intressant artikel

Portugal har 62 döda senaste veckan och antal smittade ökar medan sverige verkar ha nio eller sju.

Hjälper vaccinpass? Inte så länge folk håller avstånd och tvättar händerna. Tydligen dör vaccinerade rätt rejält ändå.

Antal fullvaccinerad i portugal idag 87,7%
Antal fullvaccinerad i sverige 67%

Så åter igen fler dör i ett land med högre vaccinationsgrad än ett med betydligt lägre och anledning att portugal är bra land att jämföra med är att vi har samma antal befolkning .

Men nu är det väl bara att blunda för denna fakta och fortsätta trycka i folk sprutor i stället för att som förut motivera folk att hålla avstånd och tvätta händerna. Det hände något för en månad sen alla kramas nu och umgås i grupper och smittade ökar. Var det ett smart drag att sluta motivera folk att ta det lite lugnt. Det blev som att fira nu är kriget över för nu har vi köpt en skottsäkerväst men folk tänkte inte på att dom kan bli skjuten i huvudet för staten sa ju att vaccinet är räddningen.
Citera
2021-11-18, 07:41
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Skillnaden(som alla med en normal begåvningsgrad förstår) är att staten i detta fallet inskränker min frihet pga att jag vill behålla min kroppsliga autonomi dvs rätten att bestämma över vilka medicinska ingrepp jag vill utsätta mig för.

Men nej nu ska jag begränsas för att jag inte vill vaccinera mig med ett beviserligen kasst vaccin.

Förövrigt så ska staten ge fan i om jag knarkar eller har vapen hemma.

Det är helt enkelt viktigare i en pandemi att hålla smittotalen nere, än att tillfredsställa enstaka konspirationsteoretikers neuroser osv. Man får tugga i sig det bara, om man är så pass avvikande.

Det är ingen stor grej heller, det med evenemangen. Det är ett lyxproblem.

Det är bortskämt att öht gnälla på det. Bara att gå och ta sprutan om man är så oerhört sugen på nöjen. Prioriterar man bort det pga sina neuroser och vanföreställningar, så har man ju gjort sin egen prioritering.
Citera
2021-11-18, 07:42
Medlem
Nürnbergrättegångarna;

Rule 1:

The voluntary consent of the human subject is absolutely essential.

This means that the person involved should have legal capacity to exercise free power of choice, without the intervention of any element pf force, fraud, deceit, duress, overreaching, or other form of constraint or coersion.

I övrigt fanns det också något som hette ”gefundheitspaß” (hälsopass) under nazityskland.

Är det inte lustigt att de som alltid skrikigt nazister till allt å alla i självaverket är de dagslevande nazisterna som heilar i kör till vad staten säger.

Nu finns till och med historiens facit, ändå står de där och skriker sig hesa över mer övervakning, kontroll och förtryck.

Hur jävla retard får man vara?
Citera
2021-11-18, 07:43
Medlem
Joe Blows avatar
Restriktioner med vaccinationsbevis är helt i linje med den världsberömda svenska modellen.
1. Testa något
2. Det fungerar inte
3. Testa om det fungerar med mycket mer av det som visat sig inte fungera
4. Totalhaveri
5. Skyll på någon annan
Citera
2021-11-18, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Ett land med 85% vaccinerade. Säger ser det ut där

https://www.portugalresident.com/467-fully-vaccinated-people-die-from-covid-19-since-start-of-portugals-vaccination-process/

problemet verkar ha uppstått att personer var noggranare med att hålla avstånd och tvätta händerna innan dom blev vaccinerad och när dom nu skiter i detta så ökar smittan. De ser att vaccinerade börjar dö av covid i portugal och går igenom anledningar och statistik. Det är en intressant artikel

Portugal har 62 döda senaste veckan och antal smittade ökar medan sverige verkar ha nio eller sju.

Hjälper vaccinpass? Inte så länge folk håller avstånd och tvättar händerna. Tydligen dör vaccinerade rätt rejält ändå.

Antal fullvaccinerad i portugal idag 87,7%
Antal fullvaccinerad i sverige 67%

Så åter igen fler dör i ett land med högre vaccinationsgrad än ett med betydligt lägre och anledning att portugal är bra land att jämföra med är att vi har samma antal befolkning .

Men nu är det väl bara att blunda för denna fakta och fortsätta trycka i folk sprutor i stället för att som förut motivera folk att hålla avstånd och tvätta händerna. Det hände något för en månad sen alla kramas nu och umgås i grupper och smittade ökar. Var det ett smart drag att sluta motivera folk att ta det lite lugnt. Det blev som att fira nu är kriget över för nu har vi köpt en skottsäkerväst men folk tänkte inte på att dom kan bli skjuten i huvudet för staten sa ju att vaccinet är räddningen.

Intressant artikel. Vaccinet verkar vara kefft. Ett vaccin man har stressat fram. Borde gå och göra ett bättre vaccin för covid-19

“This tranche is superior to the people who died with vaccination incomplete (13 deaths, 6%) and people whose vaccination status was unknown (4), says the report. In other words, more vaccinated people died than non-vaccinated”.

I Portugal dör dom vaccinerade mer. Wow
Senast redigerad av Babyspenat 2021-11-18 kl. 07:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in