2021-11-18, 11:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
Ja så måste de vara. För de är ju historiskt konstaterat vid all sorts vaccination så får människor ibland blodproppar? Mystiskt att själva sjukdomen covid ger blodproppar och vaccinet mot sjukdomen också ger det? Konstigt sammanträffande. Men nej de är säkert den som ger injektionen som gör fel! Så måste det vara.

Ja du om du får en injektion i deltoideus som stannar där så får du en lokal reaktion, ont i armen. Om du får injektionen i ett blodkärl så följer ju vaccinet blodströmmen och då kan du få en reaktion precis var som helst i kroppen. Så nej det är inget mystiskt med det.
Citera
2021-11-18, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corrosion
Smittan slår rekord i flera länder trots att majoriteten är vaccinerad men du tror att vaccinpass hjälper

Exakt! 🤭

Vi har lika hög vaxxgrad som många andra länder. Men inte samma nivåer på sjukhusen i covid. Hmm vad kan det bero på !? Större naturlig immunitet kanske? Ingen lockdown kanske?
Citera
2021-11-18, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja du om du får en injektion i deltoideus som stannar där så får du en lokal reaktion, ont i armen. Om du får injektionen i ett blodkärl så följer ju vaccinet blodströmmen och då kan du få en reaktion precis var som helst i kroppen. Så nej det är inget mystiskt med det.

Hur många fick blodproppar vid massvaccineringen mot svininfluensan?
Ingen ? Sköterskorna kanske var duktigare då? Eller !?
Citera
2021-11-18, 11:53
Medlem
Citat:
Exakt! 🤭

Vi har lika hög vaxxgrad som många andra länder. Men inte samma nivåer på sjukhusen i covid. Hmm vad kan det bero på !? Större naturlig immunitet kanske? Ingen lockdown kanske?
Tragikomiskt att vaccintrollen inte fattat det självklara faktumet ÄN!
Citera
2021-11-18, 11:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Hur många fick blodproppar vid massvaccineringen mot svininfluensan?
Ingen ? Sköterskorna kanske var duktigare då? Eller !?

Det vet jag faktiskt inte, det finns säkert statistik på det. Mitt ex var en av sjuksköterskorna som injicerade då och hon är oerhört kompetent.
Citera
2021-11-18, 12:01
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur menar du att t-celler sliter på kroppen och gör inte antikroppar det också?

Deras uppgift är att neutralisera allt som de tolkar som hot mot kroppen så de ökar den inflammatoriska responsen. Anledningen att folk får myokardit av vaccinet är att immunförsvaret är för toppat hos vissa, främst unga personer men också äldre som har väldigt bra immunförsvar. Man vill inte ha ett för bra immunförsvar, det är därför kroppen inte behåller T-cellsnivåerna från akuta behov till baslinjenivå.
Citera
2021-11-18, 12:04
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Läste du det i Nationalencyklopedin? Vad spelar de för roll? Kroppen lagrar information om viruset så att den snabbt kan neautralisera det om den återkommer.

Sen om de ligger i t cell b eller ö cell spelar mindre roll. Kroppen känner igen smittan.

B-cellerna är långsamma, det är därför vaccinet inte fungerar lika bra mot insjuknande efter 7 månader som de gör efter 1 månad. B-cellerna minskar inte med tiden efter vaccinet, bara T-cellerna. Detsamma gäller antagligen med naturlig immunitet även om tidsramen verkar vara större för naturlig immunitet.
Citera
2021-11-18, 12:04
Medlem
Citat:
Sägs att den där artikeln är sponsrad av Astra.

Vilka hävdar det och varför?
Citera
2021-11-18, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det vet jag faktiskt inte, det finns säkert statistik på det. Mitt ex var en av sjuksköterskorna som injicerade då och hon är oerhört kompetent.

Relevant att ditt ex är kompetent i att ge vaccin?

Du fattar precis vad jag menar! Vaccinet kanske är ett jävla blodförtjockande medel? Aldrig hört någon vaccin som ger så mkt smärta i armen som detta? Relaterat till blodpropp? Jag skulle inte bli förvånad om vi om något år kommer ha miljontals människor med proppar överallt i kroppen. 😓
Citera
2021-11-18, 12:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Exakt! 🤭

Det bidrar säkert. Vi hade fler dödsfall då, de har fler dödsfall nu, vi får väl se vem som "vinner" i slutändan! Fast nu går ju skyddet snabbt ner för dom som smittades men överlevde i första och andra vågen, så vi kan mycket väl få en fjärde våg med många sjukhusinläggningar ändå. Alla har ju blivit lite äldre, och vissa kanske har utvecklat andra sjukdomar, eller har en svaghet kvar i kroppen p.g.a. olika följdtillstånd efter coronainfektionen de överlevde.

Under tiden har en inkvoterad idiot till kvinnlig chef, Maria Landgren i Skåne, bestämt att hundratals användbara vaccindoser måste kastas varje dag. Sådan idioti bidrar också till att vi kommer att se fler dödsfall i Sverige än nödvändigt, det förekommer vad jag vet ingen annanstans i världen:

https://www.expressen.se/kvallsposten/pressen-pa-fhm-sluta--slang-bort-vaccindoser/
Citera
2021-11-18, 12:10
Medlem
Citat:

Du fattar precis vad jag menar! Vaccinet kanske är ett jävla blodförtjockande medel? Aldrig hört någon vaccin som ger så mkt smärta i armen som detta? Relaterat till blodpropp? Jag skulle inte bli förvånad om vi om något år kommer ha miljontals människor med proppar överallt i kroppen. 😓

Varför tror du vaccinerade personer på ett magiskt sätt får blodproppar först om ett år? Vilka studier pekar på att dina killgissningar stämmer?
Citera
2021-11-18, 12:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Ja du frågade om de var mindre kompetenta då och det var de inte.

Det är inget blodförtjockande medel, var får du alla fantasier ifrån. Läs lite böcker så du lär dig någonting. Alla vaccin ger viss smärta i armen. Vi har miljoner covidpatienter som legat på sjukhus med blodproppar från viruset, även miljoner har dött av det från viruset, men du går och oroar dig över blodproppar från vaccinet, ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in