2021-11-18, 11:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Blodproppar kan man få överallt. Men risken är extra hög när man ligger nedslvd och orörlig i en respirator.

Absolut i respiratorn vill man inte hamna, då är man illa ute.
Citera
2021-11-18, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Känner du till någon annan som gör seroprevalensstudier i Sverige så tittar jag gärna på det.

Så om det bara är dom som gör dessa studier så måste siffrorna stämma alltså? Bra resonerat.
Citera
2021-11-18, 11:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
Så om det bara är dom som gör dessa studier så måste siffrorna stämma alltså? Bra resonerat.

De stämmer nog bättre än dina killgissningar i alla fall.
Citera
2021-11-18, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Bah!

Kom med någon egen källa som säger att vaccin inte ger ett T-cells-skydd.

*bitchute gills inte.

Om det gav t-cells skydd hade vi inte haft några genombrottsinfektioner.
Citera
2021-11-18, 11:34
Medlem
Citat:
De stämmer nog bättre än dina killgissningar i alla fall.

Men nu var det väl inte mig vi diskuterade !?
Citera
2021-11-18, 11:35
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Om det gav t-cells skydd hade vi inte haft några genombrottsinfektioner.

Sluta använd begrepp du inte förstår. Det är inte så det fungerar. Immunförsvaret har inte två lägen.
Citera
2021-11-18, 11:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
antikropparna försvinner från blodet oavsett infektion eller vaccin. Men efter infektion får dom flesta t-cells immunitet men aldrig en som bara tagit vaccinet.

Varför ? Ja för att dom kollat personer som tagit endast vaccinet inte haft covid och dom utvecklar inget t skydd ? Står överallt om du googlar lite. T celler försvinner typ aldrig? De är immunförsvarets långtids minne!

Nej det är inte så det fungerar. T-celler går ner i antal och övergår till B-celler efter ett tag. Det är så det alltid är och det är så du vill att det ska vara. Det är inte bra att gå runt med massa T-celler hela tiden, det sliter på kroppen och orsakar problem.
Citera
2021-11-18, 11:38
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Förstår du verkligen inte allvaret?

Du vill altså tvinga medborgarna att vaccinera sig för att få sina grundläggande rättigheter... skyddade i grundlagen?

Snacka om rättshaverist

Nej. Jag ställde en fråga som du vägrar svara på.

Jag tycker att det är lämpligare att du tydligt säger "jag vill inte besvara den frågan". Men istället väljer du att komma med trams-svar. Det här är 2:a gången du kommer med trams-svar på samma fråga.

Beträffande din fråga: Nej, jag vill inte tvinga medborgarna att ta vaccin.
Citera
2021-11-18, 11:38
Medlem
Citat:
Jag tror blodproppar kan härledas till handhavandefel vid vaccinering. Det verkar som en hel del sjuksköterskor struntar i att aspirera, vilket är väldigt viktigt vid intramuskulär injektion av vaccin. Jag har själv sett det ske med egna ögon.

Ja så måste de vara. För de är ju historiskt konstaterat vid all sorts vaccination så får människor ibland blodproppar? Mystiskt att själva sjukdomen covid ger blodproppar och vaccinet mot sjukdomen också ger det? Konstigt sammanträffande. Men nej de är säkert den som ger injektionen som gör fel! Så måste det vara.
Citera
2021-11-18, 11:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Högsta smittotalen i hela pandemin: Allting lyser rött

I land efter land i Europa är smittotalen högre än någonsin och fortsätter rusa uppåt.

Nu väntar hårdare restriktioner inför julen.

Alla larmknappar lyser röda.

De dagliga dödsfallen är skrämmande.

Känns rimligt med munskydd och vaccinpass.

Smittan slår rekord i flera länder trots att majoriteten är vaccinerad men du tror att vaccinpass hjälper
Citera
2021-11-18, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej det är inte så det fungerar. T-celler går ner i antal och övergår till B-celler efter ett tag. Det är så det alltid är och det är så du vill att det ska vara. Det är inte bra att gå runt med massa T-celler hela tiden, det sliter på kroppen och orsakar problem.
Hur menar du att t-celler sliter på kroppen och gör inte antikroppar det också?
Citera
2021-11-18, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738

Läste du det i Nationalencyklopedin? Vad spelar de för roll? Kroppen lagrar information om viruset så att den snabbt kan neautralisera det om den återkommer.

Sen om de ligger i t cell b eller ö cell spelar mindre roll. Kroppen känner igen smittan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in