2021-11-18, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Finns det någon risk för smitta så har man rätt skyddsutrustning på sig.

Att kineser springer omkring i Hazmat och slår ihjäl hundar i lägenheter betyder inte att svensk personal också gör så.

Nej men de kanske fungerar?
Citera
2021-11-18, 10:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
En sak är säker bra över 80 % av folket här i Sverige har haft Corona. Jag jobbar på en stor arbetsplats med runt 130anställda och från februari 2020 till juni 2020 hade stort sett alla haft skiten. Var alltid 2-3st hemma och då var det inte ens delta.

Inte ens folkhälsomyndigheten har mätt upp så höga värden i sina senaste seroprevalensstudier. Kanske är det så på din arbetsplats men inte i befolkningen som helhet.
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absooluut
reflektion.
Jag är ovaccinerad och har inte varit sjuk, inte ens lite. Har även varit intim med en covidinfekterad människa, helt utan att bli smittad😰
Sjukt smittsam sjukdom..
Reflektion: En kollega till mig vistades på samma hotell som en covidsjuk tidigt i pandemin. Han blev smittad och hamnade på IVA.

Slutsats: Dra inga slutsatser utan undantag.
Citera
Medlem
Citat:
Tycker du man kan jämföra naturlig immunitet mot mRNA sprutorna?

Det är samma typ av immunitet initialt så de kan jämföras. Det är ens egna immunförsvar som skapar båda immuniteterna.

Du började gnälla om att vaccinerade inte testade sig - jag påpekade att samma sak kan sägas om de som redan varit sjuka. Det finns inget som visar på att mörkertalet skulle vara större eller mindre för någon av grupperna.

Dock så är det fakta att vi under hela 2021 rekommenderat att smittade inte behöver testa sig igen på 6 månader vid symtom och att vi 1:a November till 22:a November (osäker på exakt datum) gjorde samma sak för vaccinerade.

Jag vet själv när jag testade positivt för Covid 19 vecka 8 eller 9 i år (asymtomatisk) . En av rekommendationerna var att INTE testa mig igen på 6 månader.
Citera
2021-11-18, 10:50
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Stämmer delvis. Dumma människor vet inte vilken information dom ska ta till sig eller inte. Allt som står skrivet är såklart inte fel. Jag anser mig smart nog att veta vilken information jag tar till mig. Genom att lyssna på ”båda sidor” och sen göra en egen analys vad jag ska tro på och förhålla mig till.
Bra. Det gör jag också.
Citera
2021-11-18, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Absooluut
reflektion.
Jag är ovaccinerad och har inte varit sjuk, inte ens lite. Har även varit intim med en covidinfekterad människa, helt utan att bli smittad😰
Sjukt smittsam sjukdom..

Reflektion: du har inte läst mkt i denna tråd.
Citera
2021-11-18, 10:51
Medlem
Citat:
Alla får inte symptom. Vissa märker inte ens av det. Om du inte visste de så vet du det nu. Därför viruset sprider sig så bra! ”Friska” människor sprider viruset.
Och då kan vi konstatera att vaccinerade sprider smittan mer eftersom dom blir knappt sjuka eller märker inte ens av att dom är sjuka.
Citera
2021-11-18, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Alla håller visst inte med:
Jabs do not reduce risk of passing Covid within household, study suggests
Research reveals fully vaccinated people are just as likely to pass virus on to those they share a home with
https://www.theguardian.com/world/2021/oct/28/covid-vaccinated-likely-unjabbed-infect-cohabiters-study-suggests
The analysis further suggests that whether an infected individual is themselves fully vaccinated or unvaccinated makes little or no difference to how infectious they are to their household contacts.

The team add that the peak level of virus in infected individuals was the same regardless of whether they were jabbed or not, although these levels dropped off more quickly in the vaccinated people, suggesting they cleared the infection sooner.

Du missade vissa saker (eller uteslöt dem):

Citat:
People who are fully vaccinated against Covid yet catch the virus are just as infectious to others in their household as infected unvaccinated people, research suggests.

Enkelt förklarat - de pratar om de vaccinerade som blir sjuka.

Vaccinerade blir sjuka i lägre omfattning men smittar lika mycket om de blir sjuka vilket betyder att vaccinerade sprider smittan i lägre omfattning i hushållet (då de har en lägre chans att bli smittade från första början).
Citera
2021-11-18, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Inte ens folkhälsomyndigheten har mätt upp så höga värden i sina senaste seroprevalensstudier. Kanske är det så på din arbetsplats men inte i befolkningen som helhet.

Oj folkhälsomyndigheten är de inte dom som gör rekommendationer för att en månad senare ta tillbaka vad dom sagt. Dom som indirekt dödat tiotusentals äldre med deras brist på handlingskraft. Är det dom du lyssnar på!?
Citera
2021-11-18, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ditt uttalande är fortfarande varken en länk eller fakta, enbart personliga tyckande från dig.
Nej! Att du har extremt dålig koll på biologi epidemiologi och fysiologi är det uppenbarligen många utöver mig som tycker!
Citera
2021-11-18, 11:02
Medlem
Citat:
Reflektion: du har inte läst mkt i denna tråd.
Oj, ber om ursäkt. Visste inte att man var tvungen att göra de innan man yttrade sig.
Citera
2021-11-18, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Det är samma typ av immunitet initialt så de kan jämföras. Det är ens egna immunförsvar som skapar båda immuniteterna.

Du började gnälla om att vaccinerade inte testade sig - jag påpekade att samma sak kan sägas om de som redan varit sjuka. Det finns inget som visar på att mörkertalet skulle vara större eller mindre för någon av grupperna.

Dock så är det fakta att vi under hela 2021 rekommenderat att smittade inte behöver testa sig igen på 6 månader vid symtom och att vi 1:a November till 22:a November (osäker på exakt datum) gjorde samma sak för vaccinerade.

Jag vet själv när jag testade positivt för Covid 19 vecka 8 eller 9 i år (asymtomatisk) . En av rekommendationerna var att INTE testa mig igen på 6 månader.

Nej de är inte samma typ av immunitet någonstans. Du får aldrig ett t-cells skydd med sprutorna som du får av genomgången infektion. Därför är du dömd ta sprutor i en evighet för antikropparna i blodet försvinner.

Om staten brydde sig om sina medborgare borde dom väl forska starkt på om vaccinet med dess biverkningar är värt att ta eller inte. Alltså borde dom söka upp vaccinerade och testa dem. Vilket inte görs? Varför görs det inte? Istället utgår eller hoppas dom att vaccinet är ofarligt.

Att söka upp människor som genomgått infektionen för att se om dom fått smittan igen måste väl inte anses lika angeläget som dom människor som fått en nödgodkänt ”vaccin” i sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in