Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Du kanske inte inser det men bilder på himlakroppar är inte bevis för att jorden är rund, det är bara bilder på himlakroppar. Varför skulle på annat än jorden bevisa jordens form? Är du inte och tittar i fel riktning?
Självklart måste du angripa personen, det tyder på en känslomässig reaktion. Älskar du den runda jorden?
Där har du rätt lille vän, jag älskar den runda jorden för jag hade inte kunnat sköta en del av mitt yrke om jag navigerat enligt er plattjordare
Visst visar mitt teleskop att jorden är rund och roterar och dessutom inte är universums mittpunkt, gör en lång exponering av bilderna du tar så ser du de klassiska mönstret av stjärnornas rörelser. Dessutom tar jag 5-6 bilder på stjärnhimmeln och kan med extrem noggrannhet bestämma vart teleskopet står, långt bättre än GPS klarar och det hade inte heller fungerat så värst bra på en platt jord.
Du tror det bara är bilder, vart är dina bevis på detta? Tänk nu på att det är du som påstår och enligt dig ligger ju bevisbördan på dig och inte på mig som du säger inte inser.
Kavla upp ärmarna och ge mig dina hållbara bevis på att det är bilder jag ser på solen och andra objekt i rymden