Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Ja det är befängt att hävda att planeten Mars existerar utan bevis.
Orsak och effekt. Du har bara effekter, det är därför du måste tänja på definitionen av bevis. Du inser inte ens hur dumt det låter.
Känner igen hur du resonerar, du och endast du och dina kollegor vet hur världen fungerar. Ingen annan vet för de är grundlurade trots att de producerar bevis, exakt sådana bevis som ni vägrar producera. Att producera falska bevis är inget bevis.
Skaffa dig ett teleskop så kan du först läsa på hur det fungerar och sen kan du med lite matematik klura ut att de planeter man ser med ett hobbyteleskop finns och inte ligger så nära jorden som du verkar tro. Har sett samtliga planeter i vårt solsystem, mäter ljuset från avlägsna objekt i rymden och kan med detta ljus säga vad de består av. Tror du på fullt allvar att ditt kära NASA kan påverka alla som använder teleskop och fixa falska bilder för alla?
Dessutom resonerar du som ett barn omkring 1-2 års åldern, jag säger nej men jag tänker minsann inte förklara varför jag säger nej. Men alla har blåa klänningar i skolan, faktakollar man det sen så säger de direkt att men X sa att det var så osv.
Har ni inte större intellekt än så?
Kom igen, tror du bara på saker du ser? Finns luft, radioaktivitet, radiovågor, gravitationsvågor (ojdå ni tror ju inte på gravitation från början), atomer, protoner, kvarkar och en uppsjö annat vi inte kan se med bara ögonen.