2021-11-17, 22:59
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Globen, den i Stockholm, är en glob. Du vill alltså bevisa att jorden är en glob genom att fotografera en glob. Detta är korkat på många nivåer.

Det är ju 2:a gången du inte ville svara på frågan, inte direkt svårt att gissa varför. Men men.

Nej, jag vill inte bevisa om jorden är en glob genom att fotografera Globen.

Jag undrar hur Globens horisont på bilden kommer vara kurvformad från väster till höger. Är det så svårt att svara på?
Citera
2021-11-17, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientific-method
Jag antog hypotesen att jorden var platt. Jag testade min hypotes på fem olika sätt och samtliga test misslyckades.

Nu undrar jag vad du förväntade dig se vid din observation av fartyget.
Här är ditt ursprungliga inlägg. https://www.flashback.org/sp77963005
I inlägget antar du att jorden är rund. Varför ljuga?
Citera
2021-11-17, 23:05
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Det fetade: ganska grovt självmål.

Du presenterad en lista med påstående, inga bevis för varför dina påståenden var korrekta. Därefter vädjar till mig att jag ska acceptera det fetade. Häpnadsväckande!

Åter igen undviker du att svara på frågorna och det är uppenbart varför. Men men.

Jag vädjar inte att du ska acceptera något. Jag får alltså använda andra ord…

Kan du hålla med om att varje punkt tillsammans faktiskt är en indikation på att jorden skulle kunna ha en form av ett klot?

Jag kräver inte att du ska hålla med mig. Jag vädjar inte att du måste tror på en klotformad jord.

Jag frågat om vad DU, ja du SJÄLV tänker om detta. Håller du med om att varje punkt tillsammans är något som hintar om att jorden är klotformad?
Citera
2021-11-17, 23:08
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Var är lögnen. Åter använder du ordet lögn!!

Lögn är när man medvetet talar osanning. Om du anser Scientific-method ljuger så är det samma som att du anser Scientific-method vet om att jorden inte är rund men ändå säger att jorden är rund. Först då är det en lögn.

Menar du på att Scientific-method VET att jorden inte är rund?
Citera
2021-11-17, 23:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag förstår att du finner det irriterande när jag inte låter dig ha din glob ifred. Det är tyvärr så att jag inte hävdar att det finns bevis för en platt jord, du däremot hävdar att det finns bevis för en rund jord men du har aldrig lyckats producera ett enda bevis för ditt påstående. Det måste vara väldigt besvärande för dig.

Nej den grejen är inte det minsta irriterande. Du har inte rubbat globmodellen det minsta, för du har ju inte kommit med ett enda argument för att
den skulle ha nån annan form än rund.

Ditt sätt att diskutera är fegt och oerhört svagt
Citera
2021-11-17, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Åter igen undviker du att svara på frågorna och det är uppenbart varför. Men men.

Jag vädjar inte att du ska acceptera något. Jag får alltså använda andra ord…

Kan du hålla med om att varje punkt tillsammans faktiskt är en indikation på att jorden skulle kunna ha en form av ett klot?

Jag kräver inte att du ska hålla med mig. Jag vädjar inte att du måste tror på en klotformad jord.

Jag frågat om vad DU, ja du SJÄLV tänker om detta. Håller du med om att varje punkt tillsammans är något som hintar om att jorden är klotformad?
Nej, jag håller inte med att din lista indikerar en sfärisk jord.
Citera
2021-11-17, 23:20
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Här är ditt inlägg där du pratar om Globen i Stockholm. Det är uppenbart att ditt exempel handlar om du vill att jag ska 'acceptera' att jorden är rund.
https://www.flashback.org/sp77963455

För att bevisa att jorden är en glob så vill du fotografera en glob och när jag ifrågasätter det uppenbara felet i detta, menar du att dina frågor är av strikt fotografisk art. Du vill bara ha svar på dina frågor om fotografi. Är det så jag ska tolka dig?

Ja, jag vill har svar på detta med fotografiet. Är det på någon sätt inte uppenbart?

Jag vill veta vad du anser globens horisont kommer ha på bilden. Kommer den vara kurvformad från vänster till höger eller kommer den vara rak från vänster till höger.
Citera
2021-11-17, 23:21
Medlem
Citat:

Mitt inlägg var ett svar på ditt inlägg där DU beskrev hur DU försökt testa om jorden är rund. Varför bara trolla? Har du inget att komma med?
Citera
2021-11-17, 23:26
Medlem
Citat:
Ja det är befängt att hävda att planeten Mars existerar utan bevis.

Orsak och effekt. Du har bara effekter, det är därför du måste tänja på definitionen av bevis. Du inser inte ens hur dumt det låter.

Känner igen hur du resonerar, du och endast du och dina kollegor vet hur världen fungerar. Ingen annan vet för de är grundlurade trots att de producerar bevis, exakt sådana bevis som ni vägrar producera. Att producera falska bevis är inget bevis.

Skaffa dig ett teleskop så kan du först läsa på hur det fungerar och sen kan du med lite matematik klura ut att de planeter man ser med ett hobbyteleskop finns och inte ligger så nära jorden som du verkar tro. Har sett samtliga planeter i vårt solsystem, mäter ljuset från avlägsna objekt i rymden och kan med detta ljus säga vad de består av. Tror du på fullt allvar att ditt kära NASA kan påverka alla som använder teleskop och fixa falska bilder för alla?

Dessutom resonerar du som ett barn omkring 1-2 års åldern, jag säger nej men jag tänker minsann inte förklara varför jag säger nej. Men alla har blåa klänningar i skolan, faktakollar man det sen så säger de direkt att men X sa att det var så osv.
Har ni inte större intellekt än så?

Kom igen, tror du bara på saker du ser? Finns luft, radioaktivitet, radiovågor, gravitationsvågor (ojdå ni tror ju inte på gravitation från början), atomer, protoner, kvarkar och en uppsjö annat vi inte kan se med bara ögonen.
Citera
2021-11-17, 23:33
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Jag har ingen aning om hur fotografiet på Globen i Stockholm kommer att se ut.

Om jag säger att jag vet hur det kommer se ut, att Globens horisont kommer vara helt rak från vänster till höger. Att du inte kommer se en minsta lilla kurva av Globens horisont.
Kommer du då inte undra varför vi inte ser en kurvig horisont? Är bilden ett bevis på att Globen egentligen är platt?

Att vi inte ser att Globens horisont är kurvformad utan platt i denna bild är för att det är helt enkelt en för stor glob och bilden visar ett för litet utsnitt av Globen.

Så, tror du på det jag säger? Påstår du att jag har fel idet jag skrivit här ovanför?
Citera
2021-11-17, 23:35
Medlem
Citat:
Jag ser bara ett inlägg där du säger att din hypotes var att jorden var rund, om du menade annat så ber jag om ursäkt.

Så skall vi återgå till ursprungsfrågan. Vad förväntade du dig att se när du observerade fartyget gå "nedför horisonten"? Och vad såg du?
Citera
2021-11-17, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Känner igen hur du resonerar, du och endast du och dina kollegor vet hur världen fungerar. Ingen annan vet för de är grundlurade trots att de producerar bevis, exakt sådana bevis som ni vägrar producera. Att producera falska bevis är inget bevis.

Skaffa dig ett teleskop så kan du först läsa på hur det fungerar och sen kan du med lite matematik klura ut att de planeter man ser med ett hobbyteleskop finns och inte ligger så nära jorden som du verkar tro. Har sett samtliga planeter i vårt solsystem, mäter ljuset från avlägsna objekt i rymden och kan med detta ljus säga vad de består av. Tror du på fullt allvar att ditt kära NASA kan påverka alla som använder teleskop och fixa falska bilder för alla?

Dessutom resonerar du som ett barn omkring 1-2 års åldern, jag säger nej men jag tänker minsann inte förklara varför jag säger nej. Men alla har blåa klänningar i skolan, faktakollar man det sen så säger de direkt att men X sa att det var så osv.
Har ni inte större intellekt än så?

Kom igen, tror du bara på saker du ser? Finns luft, radioaktivitet, radiovågor, gravitationsvågor (ojdå ni tror ju inte på gravitation från början), atomer, protoner, kvarkar och en uppsjö annat vi inte kan se med bara ögonen.
Du kanske inte inser det men bilder på himlakroppar är inte bevis för att jorden är rund, det är bara bilder på himlakroppar. Varför skulle på annat än jorden bevisa jordens form? Är du inte och tittar i fel riktning?

Självklart måste du angripa personen, det tyder på en känslomässig reaktion. Älskar du den runda jorden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in