Citat:
Ursprungligen postat av
IcyHeart
Staten begränsar din frihet att köra bil så länge du inte har körkort, med. Begränsar din frihet att inneha vapen så länge du inte har licens. Begränsar din frihet att stoppa narkotika i din eller andras kroppar, när du får ett infall.
Grow up, för fan.
Att leva i ett samhälle är att människor hjälper till att ta ansvar för varandras säkerhet, när det behövs, helt enkelt. På samhällsnivå.
Väldigt många barnrumpor, här i tråden,
så detta är inte riktat enbart till dig…. Finns många som ylar liknande: ”Pappa staten är
dum! För jag får inte göra precis vad jag vill, när jag vill”… 🤣
Du ser verkligen inte vad i ditt resonemang som inte håller va?
Ok, eftersom du uppenbarligen gör så gott du kan, och det inte innefattar logiskt tänkande så ska jag hjälpa dig:
* Jag har körkort. Har inte behövt göra några kroppsliga ingrepp för att nå dit. Jag pluggade teori och lärde mig köra. Det räckte. Ingen experimentell injicering krävdes.
* Jag har vapen. Behövde inte göra några kroppsliga ingrepp för det. Jag tog jägarexamen och har varit en laglydig medborgare i hela mitt liv. Det räckte för att få licens. Ingen experimentell injicering krävdes.
* Ditt tredje exempel rörde ännu ett kroppsligt ingrepp så det kommer jag inte ens kommentera.
Ser du skillnaden?
Troligtvis inte.
Om staten får för sig att alla ska tvångssteriliseras "för klimatet" gissar jag att du tycker att det är självklart att man ska göra det.
Kanske en liten lockdown tills alla har steriliserat sig?
Vadå? Inte? Det är ju jätte-egoistiskt att bara tänka på sig själv?
Vadå? Du kan väl inte ha problem med det? Det är ju lika givet som ditt exempel...