2021-11-18, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMertz
Ingen tvingar oss pure bloods.
Du lever inom illusionen att du får frihet, när i själva verket ger upp den.

Är det inte bättre att låsa in gamla rädda gubbar som dig istället?

Ni konformister alltså..

Du har helt rätt.
Å ena sidan kan jag tycka att dom borde förstå att det inte finns något man kan hota oss med för att få oss att ta sprutan. Har vi inte vikt ner oss (som dom) hittills så kommer vi aldrig göra det.

...å andra sidan visar dom ju dag efter dag att dom inte är smartare än så så...
Citera
2021-11-18, 07:47
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Du hittar på saker och mytar. Troll varning på dig
Gör jag?

Det är väl ganska uppenbart för dem med sina kognitiva funktioner intakta att r-talet bör minska i en sådan population utan att man tar till mer en lite överslagsräkning.

Dessutom fungerar COVID19 enl. superspridarmönster och det räcker med enstaka smittbärare för att sprida sjukdomen till ett stort antal människor. Här två barn och spridningsmönstret:

Eric Feigl-Ding
@DrEricDing
KIDS <12 are “CRITICAL HIDDEN SPREADERS”—New 226-person study found 2 school kids <12 set off a #COVID19 outbreak. ”Activities of children in the school spread the virus to their classmates (G2)”, then classmates’ families (G3) & factories (G4). #Vaccinate school-kids!
https://twitter.com/DrEricDing/status/1458027885541928961?s=20

Graf: https://pbs.twimg.com/media/FDv0ojoWEAMKD-u?format=jpg&name=900x900

Detta är det största skälet till att vi ser smittspridning trots god vaccinationstäckning. Risken för enstaka superspridare är stor när man har grupper med låg vaccinationstäckning som bland yngre människor.
Citera
2021-11-18, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag säger att jag "tror" men en educated guess är att man faktiskt kommer att göra så. Skanna både körkortets och vaccinpassets QR-kod.
Ingen idag nämner något om id-kort etc i samband vaccinationspass, vad jag kan finna.

Utan det som nämns är endast vaccinationspass som enskild verifkation.
Citera
2021-11-18, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Gör jag?

Det är väl ganska uppenbart för dem med sina kognitiva funktioner intakta att r-talet bör minska i en sådan population utan att man tar till mer en lite överslagsräkning.

Dessutom fungerar COVID19 enl. superspridarmönster och det räcker med enstaka smittbärare för att sprida sjukdomen till ett stort antal människor. Här två barn och spridningsmönstret:

Eric Feigl-Ding
@DrEricDing
KIDS <12 are “CRITICAL HIDDEN SPREADERS”—New 226-person study found 2 school kids <12 set off a #COVID19 outbreak. ”Activities of children in the school spread the virus to their classmates (G2)”, then classmates’ families (G3) & factories (G4). #Vaccinate school-kids!
https://twitter.com/DrEricDing/status/1458027885541928961?s=20

Graf: https://pbs.twimg.com/media/FDv0ojoWEAMKD-u?format=jpg&name=900x900

Detta är det största skälet till att vi ser smittspridning trots god vaccinationstäckning. Risken för enstaka superspridare är stor när man har grupper med låg vaccinationstäckning som bland yngre människor.

https://www.portugalresident.com/467-fully-vaccinated-people-die-from-covid-19-since-start-of-portugals-vaccination-process/

Vaccinet verkar däremot inte funka så effektivt. Troligtvis för man har stressat fram den
Citera
2021-11-18, 07:55
Medlem
Alternativet till vaccinpass är att ånyo stänga ned.
Det är inget långsiktigt alternativ eftersom de ekonomiska skadeverkningarna blir alltför förödande för mängder av verksamheter.
Folk som inte vill vaccinera sig måste inse detta.De bör också inse att Covid troligen inte kommer att försvinna i någon som helst närtid plus att de återkommande kommer att drabbas av olika restriktioner som med tvingande nödvändighet rejält kommer att begränsa deras möjligheter att röra sig fritt ute i samhället.
Det är som det är..and you ain´t seen nothing yet.

Covidtopparna kommer att fortsätta komma såsom de tidigare gjort.Smittan uppträder i detta sammanhang relativt statiskt.
Nästa vinterhalvår kommer troligen att innebära samma sak igen.

Restriktionerna för icke vaccinerade kommer att bli hårdare om det blir nödvändigt.
Man måste inse dessa saker om man av någon anledning inte vill vaccinera sig..och sedan får individen väga för och emot efter de förutsättningar som gäller.
Citera
2021-11-18, 07:57
Medlem
Paramarthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDregel
Jag har inte riktigt förstått: är detta klubbat eller ska det röstas igenom först?
Lär det finnas något medialt motstånd eller är det så illa som det ser ut att alla tidningar är i maskopi med maktapparaten och att inget kritiskt får yttras?

Ytterligare en fråga man ställer sig är ju om de flesta verkligen accepterar detta och hur många som faktiskt är emot det men som aldrig kan göra sig hörda. Jag misstänker att det finns fler än vad det verkar som faktiskt inser att detta är ungefär så illa som det är, alltså oerhört. Ett fruktansvärt svek mot befolkningen.

En remiss ska finnas, men osäker på om något ens är klubbat av riksdagen. Som brukligt under denna så kallade pandemi går dock alla inskränkningar av våra friheter via Folkhälsomyndigheten.

Inte osannolikt att de flesta accepterar det i sin tysthet även om det tysta motståndet inte bör underskattas. Men emedan det är fruktansvärt illa, rentav ondskefullt, erbjuds den som i grunden motsätter sig systemet en enorm möjlighet – möjligheten att bli martyr. Problemet för motståndet mot systemet har länge varit att det suktar efter materiella ting och bekvämlighet men med ett vaccinpass, ett "Mark of the beast", där bekvämlighet villkoras påbjuds den oppositionelle att rensa ut varje degenererad drivkraft.

Så länge den hängivne dissidenten undviker avundsjuka gentemot de som åtnjuter villkorade privilegier och renodlar sina drivkrafter, så höjer denne sig själv över massan genom att bli en bättre och renare människa än de som pumpar sitt blodomlopp full med skit för vällustens och bekvämlighetens skull. I Österrike erbjöds en gratis sexsession på bordell mot att vederbörande vaccinerade sig, mer symbolmättat än så kan det knappast bli.
Citera
2021-11-18, 07:58
Bannlyst
kan vi ta ett moment och skratta åt sprutludrena som hånade oss när vi varnade om vaccinpassen?
Citera
2021-11-18, 07:58
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
"– Det handlar också om trygghet för deltagarna. Ingen ska avstå från ett evenemang av rädsla för att sitta bredvid ovaccinerade personer, säger Amanda Lind."

Vad gör man om man sitter bredvid en vaccinerad som bär på smittan och smittar runt
Enes skydd kan ha sjunkit efter x antal månader och då kan man åka dit igen om en vaccinerad sate smittar en
Jag såg detta bisarra uttalande i morse. Vad FAN pratar människan om? Det är ju inte logiskt eller rimligt ifrån något som helst perspektiv. Politikerna är uppenbarligen beredda att vrida den här situationen mot det alltigenom absurda. En oerhört farlig utveckling!
Citera
2021-11-18, 07:59
Medlem
KingHisss avatar
Äntligen är vi där Hattifnattarna sålänge har pratat om att "nejdå inte i Sverige"

Rätt åt er. Är ni inte med oss är ni emot oss.
Citera
2021-11-18, 08:01
Medlem
KingHisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Jag såg detta bisarra uttalande i morse. Vad FAN pratar människan om? Det är ju inte logiskt eller rimligt ifrån något som helst perspektiv. Politikerna är uppenbarligen beredda att vrida den här situationen mot det alltigenom absurda. En oerhört farlig utveckling!

En positiv utveckling för den stora massan. Vår hälsa är ju viktigare än vad några få nötter med konspirationstankar tycker.
Citera
2021-11-18, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Staten begränsar din frihet att köra bil så länge du inte har körkort, med. Begränsar din frihet att inneha vapen så länge du inte har licens. Begränsar din frihet att stoppa narkotika i din eller andras kroppar, när du får ett infall.

Grow up, för fan.

Att leva i ett samhälle är att människor hjälper till att ta ansvar för varandras säkerhet, när det behövs, helt enkelt. På samhällsnivå.

Väldigt många barnrumpor, här i tråden,
så detta är inte riktat enbart till dig…. Finns många som ylar liknande: ”Pappa staten är dum! För jag får inte göra precis vad jag vill, när jag vill”… 🤣

Du ser verkligen inte vad i ditt resonemang som inte håller va?

Ok, eftersom du uppenbarligen gör så gott du kan, och det inte innefattar logiskt tänkande så ska jag hjälpa dig:
* Jag har körkort. Har inte behövt göra några kroppsliga ingrepp för att nå dit. Jag pluggade teori och lärde mig köra. Det räckte. Ingen experimentell injicering krävdes.
* Jag har vapen. Behövde inte göra några kroppsliga ingrepp för det. Jag tog jägarexamen och har varit en laglydig medborgare i hela mitt liv. Det räckte för att få licens. Ingen experimentell injicering krävdes.
* Ditt tredje exempel rörde ännu ett kroppsligt ingrepp så det kommer jag inte ens kommentera.

Ser du skillnaden?
Troligtvis inte.

Om staten får för sig att alla ska tvångssteriliseras "för klimatet" gissar jag att du tycker att det är självklart att man ska göra det.
Kanske en liten lockdown tills alla har steriliserat sig?
Vadå? Inte? Det är ju jätte-egoistiskt att bara tänka på sig själv?
Vadå? Du kan väl inte ha problem med det? Det är ju lika givet som ditt exempel...
Citera
2021-11-18, 08:02
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Ett jäkla tramssnyftande från er som skrikit er hesa över hur farliga vaccinen är. Det är fullt lagligt. Det har ingen med nazism att göra förutom i era hjärnor... Hade du och dina gelikar tagit sprutorna så hade vi sluppit ett sådant beslut som man nu tar.
På vilket sätt är det lagligt att utesluta människor från det sociala livet och samhället pga en sjukdom som 99% klarar av bra? En sjukdom som dessutom även smittar när någon är vaccinerad och bär på den?

Ja Adolf och Mussolini hade varit stolta över att se den digitala judestjärnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in