2021-11-18, 01:56
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
I ålders spannet 0-40 har alltså 67 personer avlidit.

25 kvinnor och 42 män.

Samtliga hade underliggande sjukdomar som hjärtproblem , diabetes , högt blodtryck, lever och njursvikt.Tycker ni att det är rimligt att vaccinera hela befolkningen för det här ??
Det kanske hade varit bättre för Darwin om vaccinet enbart hade erbjudits, till självkostnadspris.
Citera
2021-11-18, 01:56
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coronaless
Och vad är evidensen för att naturlig immunitet skulle vara sämre än vaccinet???
Makalöst! Vaccinpass var alltså målet.

Tvärtom så finns det idag många studier som påvisar att de naturliga antikropparna ger ett både bättre och mer långvarigt skydd.

Målet börjar se ut som något waay förbi "covidbevis".
Citera
2021-11-18, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Ur riksdagen.se:

5 § Var och en är skyddad mot kroppsstraff. Ingen får heller utsättas för tortyr eller för medicinsk påverkan i syfte att framtvinga eller hindra yttranden.

6 § Var och en är gentemot det allmänna skyddad mot påtvingat kroppsligt ingrepp även i andra fall än som avses i 4 och 5 §§. Var och en är dessutom skyddad mot kroppsvisitation, husrannsakan och liknande intrång samt mot undersökning av brev eller annan förtrolig försändelse och mot hemlig avlyssning eller upptagning av telefonsamtal eller annat förtroligt meddelande.

Utöver vad som föreskrivs i första stycket är var och en gentemot det allmänna skyddad mot betydande intrång i den personliga integriteten, om det sker utan samtycke och innebär övervakning eller kartläggning av den enskildes personliga

Det här är medborgerliga rättigheter som svensken tillskansat sig efter decennier av kamp

Ge inte upp dom!

Precis. Det gäller att skydda våra rättigheter.
Citera
2021-11-18, 02:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det kanske hade varit bättre för Darwin om vaccinet enbart hade erbjudits, till självkostnadspris.

Jag vill poängtera att jag inte är emot vaccin.Jag är emot tvång

Att det finns vaccin för dom som vill ta det , är fantastiskt , men alla ska få göra ett eget val.

Det är skillnad på någon som är 23 år och någon som är 73 år.Hade vi sett på det här som vi gör med
säsongsinfluensavaccinet så hade jag inte haft några som helst problem.
Citera
2021-11-18, 02:05
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkerD
"Pandemin" och hanteringen av den är det största skämtet i modern historia.

Det är dags för dom ansvariga att "walk the plank"

Hur länge till kommer folk vika sig?

Kan ni förstå ilskan bland dom som vaccinerat sig nu och känner sig lurade?

Menar du att vi skulle infört mer restriktioner likt andra länder? Sverige har ju inte gjort ett skit, om du velat har du kunnat leva som vanligt. Sverige har haft rekommendationer men inte mycket mer. Jag är fortfarande rätt skeptisk till det här med covidpass, då är ett bevis på att man är frisk betydligt bättre. Det finns trots allt individer som inte har möjlighet att kunna ta vaccin, dessa bör man skydda. Det ända som ett covidpass egentligen gör är att inte släppa in personer som inte har vaccinerat sig, och det har väl sina positiva delar (då ovaccinerad har sämre skydd mot allvarliga effekter av sjukdomen) men det stoppar inte spridningen.

På ett sätt så riskerar covidpass att göra ställen till rena smittohärder då ett bättre skydd kan göra att personen har svårare (Eller vagas in i en trygghet) att märka av att den är smittad.

Jag är ju tveksam till det här med covidpass (jag har tagit vaccinet) för tror inte effekten blir märkbar. Dock lär vi tvingas till att bruka det ifall vi vill besöka andra länder. Om man dock beslutar att införa det så måste det vara ett temporärt och vara tydligt med att det endast är temporärt annars öppnar det upp en slippery slope läge.
Senast redigerad av Neroxx 2021-11-18 kl. 02:11.
Citera
2021-11-18, 02:06
Avslutad
Fick nyss höra av bekanta att Massdemonstrationer och protester mot Coronapasset är inplanerad till helgen.

Jag hoppas verkligen på huliganer och vandalisering av torg och gator värre än någonsin.

Om inte svenska folket vaknar upp nu och säger ifrån då är det riktig riktig illa…

Det som var konspirationsteori för ett år sen blev idag verklig. Och gårdagens aktuellt så hittar SVT bara positiva röster på gatan som ser framemot vaccinpass alltså inga kritiska röster utan bara rena rama propaganda för att hjärntvätta folket till en masspsykos.
Senast redigerad av emelie-r 2021-11-18 kl. 02:08.
Citera
2021-11-18, 02:08
Medlem
Silentminds avatar
Är det något sagt om hur länge detta kommer gälla? Tråden går fan i raketfart och jag orkar inte sålla bland alla inläggen.
Citera
2021-11-18, 02:09
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Men det var ett jävla tjat om Gibraltar!
Har sett några obskyra länkar från konstiga onlinetidningar!
En länk från Reuters som kändes mer seriös.
Kan vi släppa fucking Gibraltar nu eller?
Klart är man faktaresistent så har man svårt att ta till sig fakta. 100% vaccinerade i Gibraltar...ändå restriktioner. Varför då om nu vaccinet är så förträffligt? Men den informationen vill du inte ta åt dig. Om du inte har förmåga att se att det ligger en annan agenda bakom dessa restriktioner med vaccinpass så är det fan tragiskt. Läs boken 1984 hur alla hade 2 minutes of hate emot "Goldstein" och hur storebrorsamhället var uppbyggt.
Senast redigerad av rtyuio 2021-11-18 kl. 02:12.
Citera
2021-11-18, 02:10
Medlem
Jag har inte riktigt förstått: är detta klubbat eller ska det röstas igenom först?
Lär det finnas något medialt motstånd eller är det så illa som det ser ut att alla tidningar är i maskopi med maktapparaten och att inget kritiskt får yttras?

Ytterligare en fråga man ställer sig är ju om de flesta verkligen accepterar detta och hur många som faktiskt är emot det men som aldrig kan göra sig hörda. Jag misstänker att det finns fler än vad det verkar som faktiskt inser att detta är ungefär så illa som det är, alltså oerhört. Ett fruktansvärt svek mot befolkningen.
Citera
2021-11-18, 02:14
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDregel
Jag har inte riktigt förstått: är detta klubbat eller ska det röstas igenom först?
Lär det finnas något medialt motstånd eller är det så illa som det ser ut att alla tidningar är i maskopi med maktapparaten och att inget kritiskt får yttras?

Ytterligare en fråga man ställer sig är ju om de flesta verkligen accepterar detta och hur många som faktiskt är emot det men som aldrig kan göra sig hörda. Jag misstänker att det finns fler än vad det verkar som faktiskt inser att detta är ungefär så illa som det är, alltså oerhört. Ett fruktansvärt svek mot befolkningen.
Citerar dig men lägger till orden ÄR.

det ÄR så illa som det ser ut att alla tidningar är i maskopi med maktapparaten och att inget kritiskt får yttras
Citera
2021-11-18, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrDregel

Och inte ett enda parti som opponerar sig, så det är absolut ingen mening att rösta längre. Om det nu blir fler val förstås....Ingenting chockar mig längre.
Citera
2021-11-18, 02:21
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag vill poängtera att jag inte är emot vaccin.Jag är emot tvång
Tvång förekommer i många olika färger och sammanhang.
Som fattig sjukpensionär märker jag inte av det tvång som förekommer ty jag har aldrig råd med de privilegier som ni "tvingade" människor upplever er vara uteslutna ifrån.
Until "they" force Me, I won't blow up any cities for You over this.
Citat:
Att det finns vaccin för dom som vill ta det , är fantastiskt , men alla ska få göra ett eget val.
Vi är i akut behov av införande av utökade valmöjligheter på vår skattesedel.

Jag gjorde klart redan i början av Englands fascistiska hantering av folk som ville gå en promenad i skogen, att om Svensk myndighetspersonal skulle försöka sig på samma fascism som Englands myndighetspersonal gjorde, så skulle det leda till "döda poliser i skogen"..
Vi slapp sådana åtgärder.
Tur för staten.
Senast redigerad av Trolltestet 2021-11-18 kl. 02:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in