2021-11-18, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Och varför är det farligt att sitta bredvid ovaccinerade personer om man själv är vaxad, är den ständiga återkommande frågan?
Medborgare ska inte behöva vara oroliga, det är väl själva grejen. Jag har inte sett någon dokumentation om att ovaccinerade smittar vaccinerade mer än vad vaccinerade gör.

Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Om vi ignorerat att dom inkompetenta idioterna inför ett totalitärt samhälle baserat på svammel som inte håller granskning.
Så kan dom heller inte stå upp för besluten dom tar i vanlig ordning.
Luddiga regler som gör sken av att dom är frivilliga när dom i praktiken inte är så.
Ryggradslösa inkompetenta karriärister.
Ja Covid är enbart politiskt.
Senast redigerad av Mash08 2021-11-18 kl. 00:28.
Citera
2021-11-18, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Kan nog också vara politik inblandad, både ifrån FHM:s och regeringens sida. Ingen vill ha en upprepning av timing-missen förra senhösten.

Tror mest att de ser mönstret i länderna runt om. Det kommer till Sverige också mer eller mindre. Vanliga coronavirus toppar normalt i februari-mars.
Citera
2021-11-18, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Nej och det är ju iofs begripligt, tillbaka till hösten 2020 vill vi inte. Samtidigt verkar de ha svårt att göra bedömningar som vilar på något annat än statistiska beräkningsmodeller och verkligheten brukar inte anpassa sig till sådana modeller.

Coronavirus är som skrivits tidigare om, vintervirus. Finns ingen anledning att tro att det kommer ligga konstant i Sverige fram till maj 2022.
Citera
2021-11-18, 00:38
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det har inte stått i tidningarna ännu, vilka kriterier läkarna gå på. Men det bör väl komma ut så småningom. Ärligt talat så tycker jag inte att det är mer än rätt, att en patient som tagit sina sprutor men ändå haft oturen att bli sjuk, går före någon som vägrat ta dem.

Är det lydnaden du vill belöna eller någon annan egenskap?
Citera
2021-11-18, 00:45
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Är det inte fantastiskt ändå, hur antivaxxarna samtidigt som de först menar att hela pandemin är ett påhitt, därefter menar att vaccinet inte fungerar - för att sedan frossa i rapporter där allt högre antal smittade, döda och patienter som vårdas på sjukhus kablas ut via media.

Begåvningsreserven spänner musklerna, skulle man kunna säga.

Kan det vara att den grupp du egenhändigt titulerar "antivaxxarna" i själva verket är en diversifierad grupp och inte en enhetlig och uniformerad fiende till din trosuppfattning?

Om något inte tycks gå ihop kan det ju vara sin egen världsbild det är fel på i själva verket.
Citera
2021-11-18, 00:47
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Kan nog också vara politik inblandad, både ifrån FHM:s och regeringens sida. Ingen vill ha en upprepning av timing-missen förra senhösten.

Men all tillgänglig statistik visar att massvaccineringen INTE påverkar smittspridningen i världen.

Källa: https://coronavirus.jhu.edu/map.html
Citera
2021-11-18, 01:02
Medlem
Citat:
Jag ser en nedgång under hösten, om man zoomar in, och sedan en uppgång, utom, konstigt nog, i Storbritannien. Ett land som legat avsevärt högre i rapporterade Covid-19 fall per miljon invånare än Sverige ett bra tag. Annars så kan nedgången förklaras med en ev kvarvarande vaccineffekt och uppgången med att vi nu närmast är inne i Delta-variantens högsäsong. Men vi ligger i alla fall lägre än många andra länder, vilket jag förklarar med hybridimmuniteten hos befolkningen här.
De flesta vaccinerades redan under vår/försommar.

Ett land klarar sig långt med 70% vaccinerade mot mässlingen. En äkta luftburen sjukdom som är typ fem gånger mer smittsam än covid. Att inte covid är utrotat för länge sen kan bara innebära att det inte funkar så bra som de påstår.
Citera
2021-11-18, 01:20
Medlem
Citat:
Blodproppar orsakas nog inte, i sig, av respirstorbehandlingen. Men jag kan ha fel. Jag är ingen läkare.
Risken för blodproppar är mycket stor när man ligger nedsövd i en respirator och regelbundet vänds och vrids av upp till sex vårdare.
Citera
2021-11-18, 01:25
Medlem
Citat:
Ja, men då visste man ju inte ens vad virus var för något. Lite svårt att ställa rätt diagnos då! Sedan fick säkert många baktriell lunginflammation som just en bieffekt, om de inte dog knall och fall av spanskan. Vilket många gjorde pga av den krqftiga immunologiska reaktionen. Spsnskan drabbade främst barn och unga, med ett utmärkt, men i den situationen, inte ett speciellt hjälpsamt, immunförsvsr.
Det sistnämnda är mest en myt de som dog var främst svaga och undernärda redan sjuka personer! Felbehandling och felmedicinering sägs ha tagit kål på miljonere det i kombination med dålig hygien dålig sjukvård och taskig kost förklarar en hel del.
Citera
2021-11-18, 01:58
Medlem
Mycket viktigt att man gör ett seriöst intryck, farligt att vara på ett riktigt sjukhus
https://twitter.com/Nycweatherrepor/status/1460473229672394752
Citera
2021-11-18, 02:11
Medlem
Högsta smittotalen i hela pandemin: Allting lyser rött

I land efter land i Europa är smittotalen högre än någonsin och fortsätter rusa uppåt.

Nu väntar hårdare restriktioner inför julen.

Alla larmknappar lyser röda.

De dagliga dödsfallen är skrämmande.

Känns rimligt med munskydd och vaccinpass.
Citera
2021-11-18, 02:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Är det lydnaden du vill belöna eller någon annan egenskap?

Nej, men att de har gjort vad de har kunnat för att skydda sig, men haft oturen att bli sjuka ändå. Inget vaccin är ju hundra procent effektivt, så sådana fall kommer vi att se även framledes.

Så känner jag även kring abort, för att dra en parallell. Jag tycker att det är fruktansvärt att folk struntar i att skydda sig, fast de vet att de inte kan eller vill ta hand om ett barn - och i stället använder abort som ett retroaktivt p-medel. Men om hon har haft spiral och han kondom, och så blev det en graviditet ändå - då har jag en större förståelse för att samhället ställer upp med en skattfinansierad abort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in