2021-11-17, 23:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja men immuniteten på grund av tidigare coronaförkylningar är betydligt högre än 15%….

Ja om du kan länka till fakta som stödjer din tes, fast jag ser ingen.
Citera
2021-11-17, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja om du kan länka till fakta som stödjer din tes, fast jag ser ingen.
Att de flesta som haft en nygammal coronainfektion på senare år knappt blivit sjuka säger dig ingenting?
Citera
2021-11-17, 23:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Så du är internetilliterat precis som vi trodde.

Personangrepp klär dig inte precis. Nä jag har en magisterexamen som jag stödjer mig på. Det innebär att jag kan läsa forskningsrapporter utan att tolka dem som fan läser bibeln exempelvis.
Citera
2021-11-17, 23:04
Medlem
Citat:
Nä jag har en magisterexamen som jag stödjer mig på.
Klent stöd uppenbarligen eftersom du gör bort dig i inlägg efter inlägg. Ingen bra reklam för magisterexamens direkt.
Citera
2021-11-17, 23:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fast man kan ju ha visst skydd av tidigare infektion även om antikroppshalterna hunnit sjunka. Känns lite som en onödig utgift eftersom det kanske ändå inte visar om man haft viruset.

Ja de påstår det, och hänvisar ofta till FHM:s uttalanden eller rapporten från Karolinska. Kör du testen, jag tror den visar om du haft det eller ej. Kom gärna tillbaka till oss med resultatet, jag är seriöst intresserad. Jag har själv ett antikroppstest som ligger och väntar på mig, ska bara samla ork att ta det. Verkar bara vara jag som är intresserad, har iofs inte berättat om det för någon. Jag kan berätta för min mor som är sjuksköterska, kanske hon tar det på mig, återkommer.
Citera
2021-11-17, 23:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Att de flesta som haft en nygammal coronainfektion på senare år knappt blivit sjuka säger dig ingenting?

Ingen länk till fakta - noll bäring, gå och lägg dig!
Citera
2021-11-17, 23:10
Medlem
Citat:
Ja iofs är det lite annorlunda, men sen gissar du hejvilt. Vad tror du hade hänt om vi vaccinerat alla i Sverige, inte släppt in en jävel och tittat på saken 5 månader senare? Ja tack plocka gärna fram några exempel.

Okej då jag letar väl upp några artiklar på ämnet eftersom du håller god ton. Ta till dig dessa olika insikter och fundera på vad nettovinsten av massvaccineringen blir när 99% inte behöver vaccinet och det inte stoppar smittspridningen, kontra att endast vaccinera riskgrupperna kontinuerligt. Men framförallt fundera på varför man kräver vaccinpass då vaccinerade efter några månader med större sannolikhet sprider vaccin-resistens. Svaret är enkelt. Politik. Populära siffror är viktigare än nyttan.

1. Från en studie i Österrike angående vaccin-resistens

”Counterintuitively, when most individuals of the population have already been vaccinated but the transmission is not controlled the probability of emergence of a resistant strain was greatly increased.

By having a situation where you vaccinate everybody, a vaccine-resistant mutant actually gains a selective advantage. This means the vaccine resistant strain spreads through the population faster at a time when most people are vaccinated."

2. Från Kalifornien angående resistenta mutationer bland vaccinerade

”His team found that 78% of infections in fully vaccinated people among the study were caused by variants with these mutations, compared to 48% of the cases among unvaccinated people, who remained an easier target for earlier generations of the virus.”

”In summary, our results reveal that selection pressure in a highly vaccinated community (>71% fully vaccinated as of early August 2021) favors vaccine breakthrough infections from antibody-resistant VOCs such as the Gamma 12,32and Delta 12,13,21,25 variants, and that high-titer symptomatic post-vaccination infections may be a key contributor to viral spread.”

3. Från UK angående smittspridning bland vaccinerade (beställd av deras folkhälsomyndighet)

“Transmission reductions declined over time since second vaccination, for Delta reaching similar levels to unvaccinated individuals by 12 weeks for ChAdOx1 and attenuating substantially for BNT162b2.”

4. Från Qatar angående vaccinets effekt

”Effectiveness declined gradually thereafter, with the decline accelerating after the fourth month to reach approximately 20% in months 5 through 7 after the second dose.”

1. https://www.nature.com/articles/s41598-021-95025-3
2. https://www.mercurynews.com/2021/08/27/new-ucsf-study-vaccine-resistant-viruses-are-driving-breakthrough-covid-infections/
3. https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.09.28.21264260v2
4. https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2114114
Citera
2021-11-17, 23:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Klent stöd uppenbarligen eftersom du gör bort dig i inlägg efter inlägg. Ingen bra reklam för magisterexamens direkt.

Det är du som gör bort dig, du har bara inte förstått det än. Du har fortfarande inte hänvisat till något av substans, *virrar på huvudet*. God natt!
Citera
2021-11-17, 23:14
Medlem
Citat:
Det är du som gör bort dig
Uppenbarligen inte eftersom du saknar grundläggande kunskap så får du däng i den här tråden gång på gång inte bara från mig och den ende som inte förstår det är du!
Citera
2021-11-17, 23:22
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Hur skulle du prioritera vilka patienter som får vård, ifall du skulle ställas inför en situation där det helt enkelt inte finns möjlighet att ge vård till alla patienter?
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
... och då är vaccinerad eller ej rätt kvalificering?

En svårt vaccinerad gubbe i 85 års ålder mot en ovaccinerad yngre kvinna?
Då menar du att det är rätt prioritering att välja gubben?

Ditt "svar" skulle passa bättre i den här tråden: "Svara med en fråga!"

Ditt "svar" gav inte något som helst besked hur du skulle prioritera. Skulle du ge vård till den som har gjort ett försök att skydda sig genom att ta vaccin? Eller skulle du göra en bedömning utifrån helt andra aspekter?
Citera
2021-11-17, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Skulle du ge vård till den som har gjort ett försök att skydda sig genom att ta vaccin?
Öh din fråga är lite galen tänk om den som inte har tagit vaccin gjort mer för att skydda sig på alla andra möjliga sätt medan den vaccinerade sprungit runt och smittat massa ovaccinerade? Och bör inte läkarna främst vårda den som enligt dom är minst skyddad? Vaccinet sägs ju ha magiska egenskaper och skyddar alla som tar det mot svår sjukdom och död? Eller gör det verkligen det? Njaaeee..
Citera
2021-11-17, 23:30
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Dödligheten i convid är generellt väldigt låg och medicin och behandlingar har funnits sedan länge, synd bara att vården istället valde att ignorera gammal kunskap i hur man behandlar bronkit och lunginflammation = convid.!

Nja, covid-19 är inte samma sak som t.ex baktriell lunginflammation. Men den kan bli en bieffekt om lungorna är försvagade av ett virusangrepp och senare av den immuniologiska reaktionen mot det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in