2021-11-17, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja total fail av dig som inte ens orkade läsa hela texten eller så förstod du den inte heller. Är inte FHM en referens är inte Socialstyrelsen det?

Går inte att övertyga flera här inne att influensa-relaterad dödlighet är underrapporterad och har alltid så varit, eftersom provtagningar inte sker som det gjort nu med covid. Finns hur mycket referenser på ämnet som helst som har länkats tidigare men det i dessa fall blundas det och "den forskningen måste ju vara fel".

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1198743X19300588
Citera
2021-11-17, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har läst vad du skrivit.
fast du verkade inte ha läst vad Socialstyrelsen hade skrivit speciellt det om att mörkertalet är stort för influensdöda eftersom man inte ens registrerar döda som döda av influensa!
Citera
2021-11-17, 22:53
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Flasha på du med dina IT-uttryck, jag verkar också i den världen.

Genomgången sjukdom.

Då kör vi en full stack

Tack.. blir tydligare då
Citera
2021-11-17, 22:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Hur vet du det? Varför har många immunitet mot detta virus som alltså inte alls är så nytt som typ efter att ha haft tidigare coronainfektioner för många år sedan?

Att man har immunitet kan ha genetiska orsaker. Ungefär 15% av den nordiska befolkningen har naturlig immunitet mot HIV, Dina gissningar har noll bäring.

https://www.aktuellhallbarhet.se/miljo/klimat/ar-du-immun-mot-hiv-de-ger-dig-svaret/

Ser du, en källa
Citera
2021-11-17, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Går inte att övertyga flera här inne att influensa-relaterad dödlighet är underrapporterad och har alltid så varit, eftersom provtagningar inte sker som det gjort nu med covid.
Ja Bendover Leland och Imbilden m.fl. Är uppenbarligen extremt resistenta ja man kan kalla dom immuna för att motta sanningar…
Citera
2021-11-17, 22:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Nu skrev du faktiskt referens och länken till originaltexten som jag citerade är väldigt lätt att hitta för de flesta. Men inte för dig, undrar varför…

Det är inte upp till mig att bevisa att du har rätt, Det är upp till dig att bevisa att jag har fel, och det misslyckas du med gång på gång. Du har inte länkat några av dina referenser hittills. You can't win, även om du tror det.
Citera
2021-11-17, 22:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
fast du verkade inte ha läst vad Socialstyrelsen hade skrivit speciellt det om att mörkertalet är stort för influensdöda eftersom man inte ens registrerar döda som döda av influensa!

Jo jag läste det, men om jag inte kan läsa källan så är det inte de facto sant.
Citera
2021-11-17, 22:58
Medlem
Citat:
Att man har immunitet kan ha genetiska orsaker. Ungefär 15% av den nordiska befolkningen har naturlig immunitet mot HIV.
Ja men immuniteten på grund av tidigare coronaförkylningar är betydligt högre än 15%….
Citera
2021-11-17, 22:59
Medlem
Citat:
Jo jag läste det, men om jag inte kan läsa källan så är det inte de facto sant.
Så du är internetilliterat precis som vi trodde. https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/artikelkatalog/statistik/2020-4-6737.pdf
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-17 kl. 23:16.
Citera
2021-11-17, 22:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Då kör vi en full stack

Tack.. blir tydligare då

Absolut, let's go! Bra approach!

Tack själv!
Citera
2021-11-17, 23:00
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Det finns det, kallas antikroppstest och kan inhandlas på närmaste apotek.
Fast man kan ju ha visst skydd av tidigare infektion även om antikroppshalterna hunnit sjunka. Känns lite som en onödig utgift eftersom det kanske ändå inte visar om man haft viruset.
Citera
2021-11-17, 23:00
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Hur skulle du prioritera vilka patienter som får vård, ifall du skulle ställas inför en situation där det helt enkelt inte finns möjlighet att ge vård till alla patienter?

... och då är vaccinerad eller ej rätt kvalificering?

En svårt vaccinerad gubbe i 85 års ålder mot en ovaccinerad yngre kvinna?
Då menar du att det är rätt prioritering att välja gubben?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in