2021-11-17, 21:19
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det har inte stått i tidningarna ännu, vilka kriterier läkarna gå på. Men det bör väl komma ut så småningom. Ärligt talat så tycker jag inte att det är mer än rätt, att en patient som tagit sina sprutor men ändå haft oturen att bli sjuk, går före någon som vägrat ta dem.
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Den enda sanna glädjen verkar var skadeglädjen...eller hur?
När den sanna personligheten tittar fram bakom "allas lika värden" fasaden

Tur att de ovaccinerade har tillräckligt stark karaktär att inte falla för grupptryck och utpressning som de mentalt svagare.

Hur skulle du prioritera vilka patienter som får vård, ifall du skulle ställas inför en situation där det helt enkelt inte finns möjlighet att ge vård till alla patienter?
Citera
2021-11-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Begåvningsreserven spänner musklerna, skulle man kunna säga.
Ja det gör ni alldeles för ofta. Mycket snack lite verkstad passar ganska bra in på er alarmister som i princip har haft fel på fel på fel sedan dag ett av denna plandemi.
Citera
2021-11-17, 21:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Är det inte fantastiskt ändå, hur antivaxxarna samtidigt som de först menar att hela pandemin är ett påhitt, därefter menar att vaccinet inte fungerar - för att sedan frossa i rapporter där allt högre antal smittade, döda och patienter som vårdas på sjukhus kablas ut via media.

Inte ett dödsfall sen den 15 Oktober i Gibraltar vad jag kan se. Väldigt bra resultat för vaccinet skulle jag vilja påstå.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/gibraltar/
Citera
2021-11-17, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja det är verkligen konspiratoriskt BS att många som vet och kan bättre håller tyst för att inte gå emot vaccin och plandemiagendan. (Obs Ironi!)
Sen är det lite underligt att du själv inte förstår hur lätt virus sprids eller att vi här i Sverige för länge sedan nått upp till en väldigt hög andel immuna. Ja så hög att man kan tala om flockimmunitet! Men du förstår nog så småningom…

Intressant! Berätta mer! Vilka epidemiologer anser du håller tyst om att vi "uppnått flockimmunitet" och vilka belägg har du för det påståendet?
Citera
2021-11-17, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Intressant!
vilka belägg har du för det påståendet?
Biologi fysiologi och epidemiologi. Du borde sätta in dig i sånt asap!
Sen måste du förstå att flockimmunitet aldrig är 100 procentig. Men vida överlägset vaccins effekt.
Citera
2021-11-17, 21:33
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Inte ett dödsfall sen den 15 Oktober i Gibraltar vad jag kan se. Väldigt bra resultat för vaccinet skulle jag vilja påstå.

Precis!
Antovaxxarna tar upp Gibraltar som ett exempel på hur usla vaccinen är, men bara genom att kolla graferna så bevisas motsatsen.

Helt fantastiskt effektiva vaccin. Mot död och allvarlig sjukdom då alltså.
Exakt vad man eftersträvade när man tog fram dom om nu folk redan glömt det.
Första 6 månaderna pratade man inte överhuvudtaget om hur de skyddat mot smitta, då man inte ens undersökt det.
Citera
2021-11-17, 21:33
Medlem
Citat:
Flockimmunitet snarare! I kombination med ett ganska ofarligt virus.
Citera
2021-11-17, 21:37
Medlem
Citat:

Dubbelt så befolkade Gotland har bättre siffror.
Citera
2021-11-17, 21:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Precis!
Antovaxxarna tar upp Gibraltar som ett exempel på hur usla vaccinen är, men bara genom att kolla graferna så bevisas motsatsen.

Helt fantastiskt effektiva vaccin. Mot död och allvarlig sjukdom då alltså.
Exakt vad man eftersträvade när man tog fram dom om nu folk redan glömt det.
Första 6 månaderna pratade man inte överhuvudtaget om hur de skyddat mot smitta, då man inte ens undersökt det.

Jag tycker vaccinen lever upp väl till specifikation. Visst kunde man önskat lite bättre skydd mot smitta men man kan inte få allt här i världen. Man ska också betänka att WHO:s threshold för att godkänna var 50% effektivitet mot svår sjukdom och död.

https://www.afro.who.int/news/what-covid-19-vaccine-efficacy#:~:text=The%2050%25%20efficacy%20threshol d%20set,effective%2C%20it's% 20still%20worth%20using.

Det vi har är bättre än bra, det kunde varit fan så mycket sämre. Vi kunde stått utan vaccin också, hur hade det då sett ut?
Citera
2021-11-17, 21:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Flockimmunitet snarare! I kombination med ett ganska ofarligt virus.

Ja det kan du ju få inbilla dig. Gibraltar befolkning 33691, antal smittade: 6721. Flockimmunitet, my ass!
Citera
2021-11-17, 21:47
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Är det inte fantastiskt ändå, hur antivaxxarna samtidigt som de först menar att hela pandemin är ett påhitt, därefter menar att vaccinet inte fungerar - för att sedan frossa i rapporter där allt högre antal smittade, döda och patienter som vårdas på sjukhus kablas ut via media.

Nåja, lilla gumman, jag vet att det är svårt för dig att förstå detta. Men du gör det väldigt enkelt för dig med din kategorisering där. Jag är säkert en "antivaxxare" i ditt elaka huvud, men jag har verkligen påstått att pandemin är ett påhitt. Snarare har jag vare kritisk redan från start till att Sverige senfärdiga hantering.

Och inte frossar jag i sådana rapporter heller.

Men som sagt, räknar inte med att en person som inte ens kan föra en dialog på ett normalt sätt ska begripa det.
Citera
2021-11-17, 21:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Dubbelt så befolkade Gotland har bättre siffror.

Jag har inte koll på Gotland specifikt, men det är bra att vara en ö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in