2021-11-17, 22:30
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Bengt ser sig som en socialliberal och menar att Sabuni har avvikit med partiet i en riktning som går emot hans och det är främst önskan om en regering med M av stöd från SD som han är emot. Vidare hävdar han att partiet har "stött ut" medlemmar som har åsikter som hans, men att han tänker rösta på dem i kommun- och regionvalen.

Han menar att SD kommer att ställa krav som berör "– Värderingar i första hand, sedan självklart synen på invandring, kultur och demokrati."

Vad han kommer att rösta på är för tidigt att säga.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/bengt-westerberg-t%C3%A4nker-inte-r%C3%B6sta-p%C3%A5-l/ar-AAQNYWp?ocid=msedgntp

1. Spelar hans syn på det hela någon roll vid det här laget och är han rätt person att uttala sig efter sin roll vid korruptionen inom Röda Korset?
2. Varför uttalar sig dessa drägg om frågor de sedan själva inte har några andra lösningar än exakt samma skit som har presenterats de senaste 40 åren och som bara har lett till att Sverige har hamnat i ett än sämre läge?

Jag tror i grunden att han är rasist och sexist. Han tål inte se att en svart kvinna leder hans gamla parti.
Citera
2021-11-17, 22:33
Medlem
Tintinikongos avatar
Ett av de största asen i svensk politik.
Citera
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Inte ens de djupt troende röstar på skiten.

Bra att han går ut officiellt med det.
Citera
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jag tror i grunden att han är rasist och sexist. Han tål inte se att en svart kvinna leder hans gamla parti.
Nej, jag tror mer att han tror att han vet bäst och att han hade lite tur i livet, politiskt och tidsmässigt sett.
Senast redigerad av Flashsmash 2021-11-17 kl. 22:40.
Citera
2021-11-17, 22:35
Medlem
Gontars avatar
Nä, och det tänker inte jag göra heller. Vem faan bryr sig om vart Bengt lägger sin röst.....
Citera
2021-11-17, 22:42
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Ett av de största asen i svensk politik.

Absolut, en fullständigt vidrig människa!
Citera
2021-11-17, 22:44
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Absolut, en fullständigt vidrig människa!
Jag tror mer att han är oduglig.

En oduglig idiot som kanske tror att han gör rätt, och när han belönas med någon miljon så växer han och eskalerar sina åsikter. En duktig lydhund.
Senast redigerad av Flashsmash 2021-11-17 kl. 22:50.
Citera
2021-11-17, 22:45
Medlem
IceEyess avatar
Utifrån hans politiska åskådning så borde partiet Nyans vara det givna valet för Westerberg.
Citera
2021-11-17, 22:49
Medlem
Det är en människa som jag definitivt har väldigt svårt för. Vad han tycker, känner och gör är för mig fullständigt egalt. Om han drunknar eller blir överfallen i min närhet så skriker jag förmodligen da capo.
Han är inte riktigt Reinfeldt men nära.
Citera
2021-11-17, 22:49
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Nej, jag tror mer att han tror att han vet bäst och att han hade lite tur i livet, politiskt och tidsmässigt sett.

Westerberg-effekten kommer väl att slå till nu. Väljarna kommer att lämna L i drivor och följa Westerberg över till C.
Citera
2021-11-17, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Varför är nån viktig? Varför är nåt viktigt?

Djupa frågor helt klart.

Inte direkt? Viktiga personer i det här avseendet är folk som har ett någorlunda större inflytande. T.ex. en partiledare för ett riksdagsparti, någon random kändis med massa fjortisföljare även i vuxna åldrar, eller någon massmedietopp. Tror inte folk skulle finna min personliga åsikt så intressant så att det blev en stor snackis på Flashback eller hur? Så varför bry sig om vad denne idiot tycker idag? Han VAR relevant, men idag är han en icke-person som uppmärksamhetshorar.
Citera
2021-11-17, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Westerberg-effekten kommer väl att slå till nu. Väljarna kommer att lämna L i drivor och följa Westerberg över till C.
Jag kan leva med ett större C om L åker ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in