Citat:
Ursprungligen postat av
Pigge2
Jag har inte tiktok vad gör Mikaela där som är så avtändande att bondens släkt skulle ha sgersr? Kan man få en kort sammanfattning/beskrivning om man ber snällt? 🙂
Även om jag inte har tiktok så sa min magkänsla att hon inte är rätt för Daniel. Kändes som hon spelade teater och var mer intresserad av att synas i tv än av att ha ett förhållande med bonden.
Hon bekräftar fördomarna om henne på sin TikTok - att hon har
psykiska problem och är
sexuellt pervers. Hon har flera videor där hon pratar om sin psykiska ohälsa, bland annat den
här . Hon kallar sig "
demisexuell", vilket tjejer som sysslar med
BDSM brukar göra.
Här åmar hon sig iklädd sitt
BDSM Sub-halsband i en video med titeln; "Det är Okej att ha mer än en sida"...
Daniel insåg att han var tvungen att skicka hem henne
efter att familj/vänner visat honom hennes TikTok. En vilsen tjej med
dubbelnatur är naturligtvis inget han vill,
eller ens kan hela. Mikaela är dömd att hamna i destruktiva förhållanden, likt det hon beskriver med start i
den här videon(som är del 1 av tre). I
tredje delen blir det extra tydligt att hon är
beroende(likt en narkoman) av dynamiken i ett destruktivt förhållande när hon svamlar något om att hennes narcissist till partner egentligen var snäll och inte ville henne illa
Att ha en
mörk sida, som
Mikaela syftar på med "mer än en sida"

, är
inte Okej. Arbetar man inte för att eliminera mörkret inom sig, utan
accepteraroch t.om
bejakar mörkret(som
Mikaela gör), så kommer mörkret
oundvikligen att leda till ett upprepat, destruktivt beteendemönster som förstör livet -
och i slutändan själen.
Citat:
Ursprungligen postat av
rosalenin
Underskatta inte Erikas målmedvetenhet. För att stå emot den krävs det nästintill seriös avsmak inför fortsatta närkamper, för snälle Backis.
Varför var Cathrin och Evelina tvungna att rota fram jordfräs och spadar - de förstörde hans gräsmatta för att visa sig duktiga. Backis hade väl inte bett om ”ett land” där, eller?
H*i köpte badbyxor t Peja i samma mönster som sin egen baddräkt, jag tycker gräsmatteincidenten var mer illavarslande. 😎
Erika är ganska på, men hon är samtidigt fysiskt attraherad av Backis, till skillnad från
kalkylerande Evelina som
bara är målinriktad - skaffa barn, ge dom trygg uppväxtmiljö och kunna stoltsera och
godhetssignalera med det inför familj och vänner(såväl som sig själv). Men frågan är som sagt om hon är
kall nog att faktiskt kunna
bli fysisk med en kille hon inte är attraherad av för att nå sina mål, eller om det tar stopp där?