2021-11-17, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Om KP har rätt om SE för att han var förundersökningsledare i PU så har ju HH rätt om PKK eftersom han var spaningsledare i PU.

KP har förklarat varför han tror att SE mördade OP. Tror du att KP sitter på några ess i rockärmen eller?

Jag tror på det KP säger.
Tack vare HH så gick det som det gick och allt blev en röra.

Du tror inte på SE . det är upp till dig, helt ok, men att sitta där och göra narr av dom som tror på att det är SE ja det är löjligt.

Du kanske vill dela med dig om vem DU tror är mördaren.?
Citera
2021-11-17, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Enligt SE-sekten så måste man presentera en alternativ hypotes om man kritiserar eller tvivlar på hypotesen Skandiamannen som GM.

Har mer och mer dragit slutsatsen att det inte lönar sig att debattera med SE-sekten. De vägrar ta till sig fakta och kritiskt granskande.

Debattera? Men det är ju inte det Ni gör. En del av er försöker helt enkelt göra narr av andra, tex kalla det för en SE-sekt. Vad ska vi kalla er sekt då?
Här har du KP som pekar med hela handen på SE men det verkar inte din sekt vilja förstå.
Citera
2021-11-17, 20:51
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigmarsson
Tycka vad man vill om det men det finns flera besvärande indicier mot SE, han var bevisligen på platsen och han stämmer överens med gärningsmannaprofilen. Givetvis gör det honom intressant.

Att då som du åberopa sunt förnuft – något slags känsla att nej, SE kan det minsann inte ha varit, han var inte sån! – imponerar knappast. Palmemordet är i sig extremt osannolik, på tvärs med allt vad sunt förnuft heter.

Sen finns det flera frågetecken, det håller jag med om.

Hur kan du påstå att SE bevisligen befann sig på (mord)platsen?

Det finns det väl inga som helst bevis för? Många menar ju att SE gick direkt norrut från Skandias Reception eftersom nattbussen inte börjat gå än och bara läser i tidningen om vad som hände på mordplatsen och har tur när han gissar? Eller har jag bara otur när jag tänker?

Det finns inga "bevis" att SE varit i närheten av mordplatsen, då borde vittnen på mordplatsen pekat ut SE som GM och de gör de inte! SE har aldrig varit på mordplatsen som GM eller vittne om vi får tro vittnena på mordplatsen!

SE gick norrut mot nattbussen från Odenplan som inte börjat gå vilket många i tråden redan hävdat och missade hela mordet! (Vinner jag en förnedrande Guldspade nu?)
Citera
2021-11-17, 20:52
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Jag tror på det KP säger.
Tack vare HH så gick det som det gick och allt blev en röra.

Du tror inte på SE . det är upp till dig, helt ok, men att sitta där och göra narr av dom som tror på att det är SE ja det är löjligt.

Du kanske vill dela med dig om vem DU tror är mördaren.?

Vi måste inte finna namnet på en mördare. Det är ett misstag att tro det, som om det vore sudoku, eller något rollsspel där lösningen finns i den information vi har.

Vad vi vet är faktiskt att Palme sköts och att vi inte har namnet på mördaren. På ett sätt finns det därför miljarder misstänkta.

Det är ok att tro på KP, men hans uppfattning blir inte sann bara för det.
Citera
2021-11-17, 20:55
Medlem
quggels avatar
Vad vet man om hans kläder mordnatten?

Enligt Netflix-serien dumpar han dem i en svart sopsäck typ dagen efter eller några dagar efter.
Stämmer det?
Vet man hur de såg ut?
Citera
2021-11-17, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Debattera? Men det är ju inte det Ni gör. En del av er försöker helt enkelt göra narr av andra, tex kalla det för en SE-sekt. Vad ska vi kalla er sekt då?
Här har du KP som pekar med hela handen på SE men det verkar inte din sekt vilja förstå.

Fanns andra myndighetspersoner som pekade med hela handen mot CP.

Och PKK och VG.
Citera
2021-11-17, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
För mig är det mer som kattens lek med råttan. Det är ett roligt tidsfördriv, men jämfört med TP, Filter och KP känner jag mig som en intellektuell gigant, då jag inser att det finns två oberoende vittnen om att SE var inne på Bohemia några minuter strax efter mordet vilket till fullo bekräftar SEs historia från mordnatten och att det första protokollfördes på polisens ledningscentral redan 02.05 på mordnatten.

Inga pusselbitar runt SE återstår då.

"Case closed"!

Länkar?

Lite mer kött på benen tack.
Citera
2021-11-17, 21:00
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Han har ju inte direkt rätt om man säger så. Eller ja, jo, några rätt.

SE hade, såvitt jag vet, tillgång till tv, radio och tidning. Liksom över en vecka på sig att läsa tidningen innan sitt förhör.

Så det är SEs förmåga att studera media som avgör om något vittne på mordplatsen kan peka ut SE som GM på mordplatsen?

SE studerade säkert media så då kunde så klart inget vittne på mordplatsen peka ut SE som GM! SE "skyndade sig" också genom att vänta en vecka?

Du kan vara något på spåren här! Men du får jobba lite på det för att övertyga mig!
Citera
2021-11-17, 21:06
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Fanns andra myndighetspersoner som pekade med hela handen mot CP.

Och PKK och VG.

Det är väl bara "SE man inte kommer runt", men den obefintliga rundan räcker inte till åtal enligt samma "cirkelresonör". Favoritdumhet från "cirkelresonören KP": Att SE hade ett vapen, det vill jag ju mena med tanke på det som hände!"

100% cirkelsnurrigt! Hade KP nyttjat samma stimulantia som den Åländska Völvan innan han försökte tänka själv månne?
Citera
2021-11-17, 21:25
Medlem
Citat:
För mig är det mer som kattens lek med råttan. Det är ett roligt tidsfördriv, men jämfört med TP, Filter och KP känner jag mig som en intellektuell gigant, då jag inser att det finns två oberoende vittnen som styrker att SE var inne på Bohemia några minuter strax efter mordet vilket till fullo bekräftar SEs historia från mordnatten och att det första protokollfördes på polisens ledningscentral redan 02.05 på mordnatten.

Inga pusselbitar runt SE återstår då.

"Case closed"!

Så det är två personer på Bohemia som pekar ut Engström 1986 ?
Citera
2021-11-17, 21:34
Medlem
barkies avatar
Citat:
Så det är SEs förmåga att studera media som avgör om något vittne på mordplatsen kan peka ut SE som GM på mordplatsen?

SE studerade säkert media så då kunde så klart inget vittne på mordplatsen peka ut SE som GM! SE "skyndade sig" också genom att vänta en vecka?

Du kan vara något på spåren här! Men du får jobba lite på det för att övertyga mig!

Nej men varken chevamannen eller JA vittnesmål är särskilt trovärdiga eller fulla med detaljer.

Du bör även sluta med att cherrypicka information, åsikter och scenarion folk delar med sig av. Det är fruktansvärt tröttsamt.

Du som är den intellektuella giganten här på forumet bör ju kunna föra en vuxen diskussion utan att behöva byta dina nedkissade byxor var femtonde minut.
Citera
2021-11-17, 21:39
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Så det är två personer på Bohemia som pekar ut Engström 1986 ?

Den här användaren har de senaste dagarna svarat ironiskt, nedlåtande och kommit med påståenden som inte stämmer.

Han väljer noggrannt ut vad han kan attackera i olika scenarios eller diskussioner - han använder dock inte fakta som vapen utan det jag skrev ovan.

Han vill inte ha en diskussion. Det finns något som kallas narcissistisk personlighetsstörning som passar bra in i det här fallet.

Det tar väldigt mycket energi att försöka resonera eller diskutera med såna individer. Jag vet att det är svårt men jag tycker du borde försöka hålla diskussionen till användare som faktiskt är genuint intresserade och delar med sig av intressanta åsikter, dokument och scenarion, inte någon som bor i en soc-betald lägenhet och är arg på alla andra.

Det är självklart en gissning och inte ett påstående. Jag känner dock att min intellektuella överlägsenhet nästintill kan slå fast ett så är fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in