2021-11-17, 20:54
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeeNaaldloshii-
Verkar vara samma här för många av de jag känner eftersom inget har hänt dem. De var alla ganska tidiga med att ta sprutorna.
En annan, kanske mer trolig förklaring, är att vaccinen inte är i närheten så farliga som många vill påstå.
Citat:
Idrottare faller ner döda eller får svåra besvär med hjärtat under 2021 av någon konstig anledning, så jag tror inte jag håller med riktigt.

https://www.youtube.com/watch?v=z2jt4ucx8MY
Jag vill nästan se någon undersökning som jämför hjärtproblem mellan olika år innan jag blir orolig.
Citera
2021-11-17, 20:54
Medlem
saijas avatar
Vart kan man ta del av forskningen som visar att det är ovaccinerade som driver smittan inomhus i Sverige?
Citera
2021-11-17, 20:55
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
Detta kanske låter lite udda!

Men jag har inget emot detta pass, men det skall jävlar inte vara staten som inför det
det skall väl vara företagsledarna som skall bestämma vilka slags kunder dom vill ha!

men idag har vi bara fjantiga ryggradslösa ledare som är sönderavlade med genus och mångfald

Vi har idag ingen som vågar ta beslut i detta jävla land, hitta någon företagare som är beredd på att gå till domstol för sin rätt att bestämma själv vilka den vill göra affärer med

för strax över 100 år sedan hade vi företagare som verkligen slogs emot regering för att kunna uppfinna sina saker

Det fetade:
Så blir det antagligen. Skiter tillståndsinnehavarna att kolla "coronapass" blir de antagligen av med sina tillstånd för "allmän tillställning" etc. Kan jämföras med att en bar (krog) skiter i att kolla leg på tonåringar innan de häller i tonårsflickorna starköl. Där ryker utskänkningstillståndet snabbare än trosorna på nämnda flickor!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Du menar att ingen får en lindrig förkylning av covid? Det är ju precis det många får.

Jag menar att vaccinpasset inte ger immunitet, fokuset ligger helt fel. Många som tror att de tagit vaccinet är immuna tills de träffar en ovaccinerad för då jävlar kan de smitta folk med covid... Logiken är att om du är vaccinerad så kan du ej smitta andra, därutav denna dumma regel?! Som är så urblåst för de finns ju redan fakta som pekar på att vaccinet inte ger immunitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
De har inte tid att gå på några event. All tid går till att dela vansinniga konspirationsteorier med likasinnade dårar på nätet.

De känner sig ändå #kränkta av vaccinpasset eftersom vaccinvägran blivit en så stor del av deras identitet. Ballt att vara antivaxxer ju.

Snart får de inte resa utomlands heller. Flygbolagen kommer knappast att tolerera sådant avskum ombord på sina flighter.

Din Vaccin-rädsla är tydlig i dina inlägg. Du har tagit vaccinet, men ångrar dig. Nu vill du att alla ska ta det.

Synd om dig.

Gå krama om din katt, akta så den inte smittar dig dock.

Kram.
Citera
2021-11-17, 20:56
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Jag vill nästan se någon undersökning som jämför hjärtproblem mellan olika år innan jag blir orolig.

Samma här. Jag håller ingen vidare koll på sport heller så jag kan inte svara på hur vanligt det varit tidigare år.
Men hur ofta dör egentligen 10 eller 12-åringar i hjärtstillestånd p.g.a fysisk ansträngning?
Citera
2021-11-17, 20:57
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Om du röker som Pippi på din avatar, blir du antagligen inte särskilt gammal..
Men men, vaccinet samt att folk inte får gå på fotbollsmatch inomhus är kanske problem du fokuserar mer på?
Vad har min avatar med någonting att göra?
För övrig har ännu ingen dött av att röka cannabis.
Det har det däremot av vaccinet. Unga människor som riskerar sitt liv för att ge 70 åringar 10 år till att leva. Du får gärna ta det, jag anser att det ska vara upp till var och en att avgöra, men man ska också vara medveten om eventuell risk.
Som sagt så är det fortfarande folk som inte fått någon ersättning för biverkningarna av svininfluensa vaccinet.
Och vad hjälper ekonomisk ersättning om man skulle dö?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Jag menar att vaccinpasset inte ger immunitet, fokuset ligger helt fel. Många som tror att de tagit vaccinet är immuna tills de träffar en ovaccinerad för då jävlar kan de smitta folk med covid... Logiken är att om du är vaccinerad så kan du ej smitta andra, därutav denna dumma regel?! Som är så urblåst för de finns ju redan fakta som pekar på att vaccinet inte ger immunitet.

Ok, ja folk som är vaccinerade kan både smitta och bli smittade, det är inget nytt. Men det verkar man skita i.
Citera
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Och exakt vad vill du säga mig med detta?

Misstänker starkt nu att Flashbacks "citeringsfunktion" har kajkat ut nu igen.
Händer titt som tätt. Sorry i så fall.
Citera
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Verkar vara samma här för många av de jag känner eftersom inget har hänt dem. De var alla ganska tidiga med att ta sprutorna.

Idrottare faller ner döda på fotbollsplanen eller får svåra besvär med hjärtat under 2021 av någon konstig anledning, så jag tror inte jag håller med riktigt.

https://www.youtube.com/watch?v=z2jt4ucx8MY
Det lär väl vara några miljoner fotbollsspelare som vaccinerat sig. Hur många fler har fallit ner döda på fotbollsplanen i år jämfört med andra år?
Citera
2021-11-17, 20:58
Medlem
itwasfrees avatar
Tänk om förslaget om vaccinpass hade kommit från SD.
Hade det då kallats för rasism att vissa kommer stängas ute?
Citera
2021-11-17, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Ni konservativa, liberala eller vad du än må kalla dig är verkligen den värsta sortens avskum som finns på denna jord, tiofalt värre än alla sorters marxister tillsammans. Helt principlösa och går med på precis vad fan som helst så länge ni kan tjäna era korvören.

Nu tycker jag du är lite väl hård. Varför skulle det vara värre om vissa företag frivilligt kräver vaccinpass än om staten tvingar alla företag att kräva det? Det förstår jag inte riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in