2021-01-02, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Tony har barn och har möjlighet att leva under goda sociala förhållanden genom att direkt flytta in hos sin flickvän mm. Och han är inte dömd för folkrättsbrott som Arklöv är.

Men visst några år till kunde han allt ha suttit eftersom han misskött sig på anstalten och dessutom kan man i efterhand dra slutsatsen genom uteslutningsmetoden att det var han som startade skottlossningen i Malexander. De andra 2 var beredda att ge upp om de fick order om det.

Folkrättsbrott är en liten petitess, saker sker i krig. Särskilt när man inte är styrande för förhållanden.
Citera
2021-01-02, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeawolf
Folkrättsbrott är en liten petitess, saker sker i krig. Särskilt när man inte är styrande för förhållanden.
Men det är just detta som Örebro TR och Göta HR kan hänvisa till hela tiden bland annat för att inte släppa ut han. Du tror inte de blir påverkade av folkopinionen att han erkände att han sköt de sista skotten från 1 decimeter (vilket gjorde att Boren inte överlevde som han annars antagligen hade gjort)?

Sedan så gjorde han brutala saker som lägervakt så det blir enkelt för domstolen att neka tidsbestämt.

Sedan är han lite yngre än de andra 2 så han kommer inte ut förrän en bit efter 50 fall så har han har några år kvar i bästa fall för hans del.

Men visst, frågar du mig så är jag säker på att risken för återfall är väldigt låg.
Citera
2021-01-02, 03:35
Medlem
Citat:
Men det är just detta som Örebro TR och Göta HR kan hänvisa till hela tiden bland annat för att inte släppa ut han. Du tror inte de blir påverkade av folkopinionen att han erkände att han sköt de sista skotten från 1 decimeter (vilket gjorde att Boren inte överlevde som han annars antagligen hade gjort)?

Sedan så gjorde han brutala saker som lägervakt så det blir enkelt för domstolen att neka tidsbestämt.

Sedan är han lite yngre än de andra 2 så han kommer inte ut förrän en bit efter 50 fall så har han har några år kvar i bästa fall för hans del.

Men visst, frågar du mig så är jag säker på att risken för återfall är väldigt låg.

Livstids internering i arbetsläger, om du frågar mig. Ingen kvinnlig kontakt.
Citera
2021-01-02, 14:44
Medlem
För dom som inte vet - farsan var juste o han heter Byström
Citera
2021-01-02, 21:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Det är inte folkrättsbrottet i sig (rubriceringen) som är avgörande, utan att Arklöv visat att han trots en lång tids skötsamhet i anstalt kan vända och bli mycket farlig.
Han gick från ett fängelsestraff med god skötsamhet och ut och mördade poliser. Hans skötsamhet i anstalt är därför inte så tungt vägande som för många andra. Arklöv betraktas som farlig på goda grunder helt enkelt.
Citera
2021-01-03, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är inte folkrättsbrottet i sig (rubriceringen) som är avgörande, utan att Arklöv visat att han trots en lång tids skötsamhet i anstalt kan vända och bli mycket farlig.
Han gick från ett fängelsestraff med god skötsamhet och ut och mördade poliser. Hans skötsamhet i anstalt är därför inte så tungt vägande som för många andra. Arklöv betraktas som farlig på goda grunder helt enkelt.
Du vet ingenting. Det man går efter är återfallsrisken och då är skötsamhet på anstalt (vilket man kan säga att han uppfyllt, definitivt om man jämför med Tony) ett kriterium men eftersom han som sagt sköt de sista skotten så vågar varken Örebro TR eller Göta HR tidsbestämma. Det måste motiveras och då blir de tvungna att hänvisa till folkrättsbrottet som enligt den domen värderades till 8 års fängelse och hävda att det är för tidigt eftersom man vet för lite om återfallsrisken mm bla bla bla.
Citera
2021-11-17, 18:27
Medlem
yessyys avatar
Nu är det väl inte långt kvar tills Tony kan börja slussas ut i samhället. Finns det någon bild på hans fru? Skulle också vilja se en nyare bild på Tony, hur ser han ut nu för tiden?

Såhär säger Tonys psykolog:
Citat:
Tony Byström har idag en hög stresstolerans. Med tanke på att den goda utvecklingen skett under lång tid går det att lita på att det är fråga om en genuin förändring. Farhågan om att Tony Byström skulle vara psykopat delar hon inte.
Och Rättsmedicinalverket:
Citat:
Således har risken för återfall i allvarlig brottslighet förändrats sedan det senaste omvandlingsärendet på sätt att den sänkts ned från en medelhög risk till en låg risk. Skälen till detta anförs i förstahand vara Tony Byströms personliga förändring.
Citera
2021-11-17, 19:46
Medlem
gorillaglues avatar
Han har mött gud och betalat bot...... Precis som francisko. By the way T.B är ute.
Citera
2022-02-22, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Han har mött gud och betalat bot...... Precis som francisko. By the way T.B är ute.

Nej. Han är under permissionsgång. Haft obevakade 8-timmarspermissioner ett tag. I nästa månad får han börja med lite längre permissioner, åtminstone endygns.

Inte ett dugg våldsam längre. Vill bara hem och vara med fru o dotter, leva ett anonymt familjeliv och skaffa sig ett jobb.
Citera
2022-02-22, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Nu är det väl inte långt kvar tills Tony kan börja slussas ut i samhället. Finns det någon bild på hans fru? Skulle också vilja se en nyare bild på Tony, hur ser han ut nu för tiden?

Såhär säger Tonys psykolog:

Och Rättsmedicinalverket:

Han är långhårig och gubbig. Sympatisk och har mycket humor. Vill hem och leva ett anonymt familjeliv och skaffa sig ett jobb.
Citera
2022-02-23, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FdAnstaltsintagen
Han är långhårig och gubbig. Sympatisk och har mycket humor. Vill hem och leva ett anonymt familjeliv och skaffa sig ett jobb.

Precis som alla andra som suttit inne alltså.
Citera
2022-02-23, 07:37
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FdAnstaltsintagen
Nej. Han är under permissionsgång. Haft obevakade 8-timmarspermissioner ett tag. I nästa månad får han börja med lite längre permissioner, åtminstone endygns.

Inte ett dugg våldsam längre. Vill bara hem och vara med fru o dotter, leva ett anonymt familjeliv och skaffa sig ett jobb.
Inte ett dugg våldsam.... Det har han aldrig direkt varit i fängelse, burit sig åt som en total idiot, ja, med en del våldsinslag, ja (om man räknar kasta sin egen avföring), slänger tomma hot runt omkring sig, ja. De tre musketörerna från malexander har inte varit mer eller värre våldsamma än någon annan, snarare mindre. Att ingen av de herrarna är raketforskare vet vi. T.B. vill naturligtvis ut till familj det vill man efter några/något decennium i fängelse vilket jag vet allt för mycket om tyvärr. T.B. längtade också ut till sin mamma och flickvän under förra voltan då han satt för mordplaner ihop men mamma, han skulle bli skådis och allt, ju... Han är tyvärr den som jag nog anser vara den mest förtappade av de tre och jag ger inte honom 5år i frihet innan han är på tapeten igen. Tony tycker själv att han är helt fantastisk och vill gärna ha respekt på kåken för att han har suttit lång tid... Det talar väl sitt tydliga språk. I min värld är det ett stort nederlag att åka fast så när någon blir dömd till ett långt fängelsestraff är det en stor förlorare oavsett brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in