2022-02-23, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Precis som alla andra som suttit inne alltså.

Förmodligen.
Citera
2022-02-23, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Inte ett dugg våldsam.... Det har han aldrig direkt varit i fängelse, burit sig åt som en total idiot, ja, med en del våldsinslag, ja (om man räknar kasta sin egen avföring), slänger tomma hot runt omkring sig, ja. De tre musketörerna från malexander har inte varit mer eller värre våldsamma än någon annan, snarare mindre. Att ingen av de herrarna är raketforskare vet vi. T.B. vill naturligtvis ut till familj det vill man efter några/något decennium i fängelse vilket jag vet allt för mycket om tyvärr. T.B. längtade också ut till sin mamma och flickvän under förra voltan då han satt för mordplaner ihop men mamma, han skulle bli skådis och allt, ju... Han är tyvärr den som jag nog anser vara den mest förtappade av de tre och jag ger inte honom 5år i frihet innan han är på tapeten igen. Tony tycker själv att han är helt fantastisk och vill gärna ha respekt på kåken för att han har suttit lång tid... Det talar väl sitt tydliga språk. I min värld är det ett stort nederlag att åka fast så när någon blir dömd till ett långt fängelsestraff är det en stor förlorare oavsett brott.

Nja. Jag är tveksam till att han skulle återfalla i brott. "Bodde granne" med honom några månader under 2021. Den person han är nu är något helt annat än för tjugo år sedan.
Citera
2022-02-23, 11:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FdAnstaltsintagen
Nja. Jag är tveksam till att han skulle återfalla i brott. "Bodde granne" med honom några månader under 2021. Den person han är nu är något helt annat än för tjugo år sedan.
Det är väl inte konstigt att han är hyfsat skötsam i anstalt givet att han vill komma ut efter alla år - det säger ju ingenting om hur han kommer att agera i frihet. I synnerhet inte om han av något skäl känner sig pressad.
Att han inte kommer återfalla i att begå polismord kan vi nog utgå ifrån. Att han kommer bli en hyvens medborgare och sköta sig är inget man bör ta ut i förskott.
Citera
2022-02-23, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är väl inte konstigt att han är hyfsat skötsam i anstalt givet att han vill komma ut efter alla år - det säger ju ingenting om hur han kommer att agera i frihet. I synnerhet inte om han av något skäl känner sig pressad.
Att han inte kommer återfalla i att begå polismord kan vi nog utgå ifrån. Att han kommer bli en hyvens medborgare och sköta sig är inget man bör ta ut i förskott.

Hade en del djupa samtal med honom i somras. Han har åtminstone den inställningen och viljan - att vara just hyvens och skötsam. Nu har han mål i livet.
Citera
2022-02-26, 10:57
Medlem
Citat:
Hade en del djupa samtal med honom i somras. Han har åtminstone den inställningen och viljan - att vara just hyvens och skötsam. Nu har han mål i livet.

Han har säkert den inställningen och kommer att försöka men att säga att det är osannolikt att han skulle ta återfall är naivt. Det är stor skillnad på att sitta och planera för framtiden och att faktiskt leva i den som vardag när man har hans bakgrund och problem.
Citera
2022-02-26, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Han har säkert den inställningen och kommer att försöka men att säga att det är osannolikt att han skulle ta återfall är naivt. Det är stor skillnad på att sitta och planera för framtiden och att faktiskt leva i den som vardag när man har hans bakgrund och problem.

Har aldrig sagt att återfall är osannolikt.
Men man kan ha HOPP om att det ska gå bra.
Citera
2022-02-26, 15:31
Medlem
Citat:
Har aldrig sagt att återfall är osannolikt.
Men man kan ha HOPP om att det ska gå bra.

Du skrev faktiskt "Nja. Jag är tveksam till att han skulle återfalla i brott", inte att du hoppas att han inte ska ta återfall.
Citera
2022-02-26, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Du skrev faktiskt "Nja. Jag är tveksam till att han skulle återfalla i brott", inte att du hoppas att han inte ska ta återfall.

Att jag är "tveksam" till återfall betyder inte att jag är "säker" på att återfall inte sker - snarare osäker på att det sker. Synonymer.se är en bra sajt som du kan besöka....
Citera
2022-02-26, 23:00
Medlem
Citat:
Att jag är "tveksam" till återfall betyder inte att jag är "säker" på att återfall inte sker - snarare osäker på att det sker. Synonymer.se är en bra sajt som du kan besöka....

Okej men oavsett så ser det nog rätt mörkt ut för Olsson/Byström.
Citera
2022-05-23, 15:57
Medlem
Han bör släppas fri i september. Då har han suttit i 23 år och 4 månader.
Citera
2022-06-17, 15:53
Medlem
Såg Tony Byström med fru på Ikea i Örebro 12/6.. dygnspermison kanske?
Långt hår hade han med..
Citera
2022-06-17, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Han bör släppas fri i september. Då har han suttit i 23 år och 4 månader.
Han släpps i September 2023
Källa: Har läst straff tidsbeslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in