2025-10-17, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
+1 kristendomen har hjälpt många. Sebastian är som en helt annan människa idag och även Tony i intervjun jag såg. Vissa har nog så mkt ångest för att dom gjort så dom tvingar sig själva att bli troende för att få bukt med ångesten. Men Tony och Sebastian tror ja faktiskt ”sett ljuset” och 110% troende på riktigt.

Finns det någon annan tv intervju med Tony? Hade varit intressant att jämföra.

Ja, förr eller senare kommer det ikapp en! I takt att man blir äldre och vetskapen att man skall komma ut ur fängelset en dag så tror jag att det är den enda räddningen. Rent själsligt, det är livbojen! Tror också Tony och Sebastian är genuint troende idag, och det är strakt gjort. Det är den enda rätta vägen!
Citera
2025-10-17, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challenger1996
Från att överhuvudtaget inte ens kunnat tänkt mig att säga den meningen ens, så måste jag säga jag håller med dig lite...hoppas verkligen han kommit på bättre tankar.
Skulle vara väldigt kul o veta hur hans fru ser ut, är väl därifrån hans kristna tro kommer.

Ja, den tanken känns främmande men tror han faktiskt har förändrat sig så mycket då han också blivit äldre. Han lämnade ju det nazistiska redan år 2000. Enligt han (själv i videon) så kom den genom en livskris när han satt inne, i samma veva kom hans fru på besök på fängelset ifrån en kristen grupp. Så hon har säkert påverkat honom i den riktningen. Resten är historia...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in