2021-11-17, 18:03
Medlem
doncroces avatar
Vad fåren inte förstår är att det här bara är första steget i en längre process.
Covidpass kommer bli Carbonpass, eller kanske Koldioxidpass på svenska, vi får se.
Därför kändes det extra symboliskt att en miljöpartist med dreadlocks fick introducera passen.
Citera
2021-11-17, 18:03
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Kan du ge källa? Jag har nämligen inte en källa, men jag har läst i tidningarna att de flesta som hamnar på IVA nu är ovaxxade. Så vilken är statistiken, FHM kanske..?

Ja, https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-covid-19/2021/covid-19-veckorapport-2021-vecka-44-final.pdf kolla sida 16 t.ex.
Citera
2021-11-17, 18:04
Medlem
Hoaxwatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
vaccinet fungerar till 100%.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/9ff003627b8a4a1a881f34844f0fcc0a/scenarier-fortsatta-spridning-delrapport-6.pdf

Sarkastisk?
Citera
Medlem
ganghatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Många gamla dör av sprutan. Jag vet en som blev väldigt dålig efter andra, men klarade sig. Han dog nyligen, ett par dagar efter booster-sprutan. Vem som utrotar gamla kan nog diskuteras.

Jag kommenterade bara ditt inlägg om IVA. Det tycker jag är korkat. Men en annan tanke: dom är inte många men hur gör dom som inte har mobil? Dom är inte många men dom finns. Covidpasset ska ju i första hand finnas i mobilen. Annars tar det tydligen tid att få passet.
Citera
Medlem
Cannibalizations avatar
Detta är bara början på ett totalitärt system som nu införs.
Citera
2021-11-17, 18:05
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaubrum
Vaccinet blev visst nödgodkänt och ingen fullgjord studie är ännu gjord. Det blir inte klart förrän i Januari 2023 om jag inte minns fel.

Här är ditt älskade vaccin: https://www.fda.gov/media/151707/download - läs 13.1:

Tror du på självaste allvar att ett vaccin blir GODKÄNT när man inte har utvärderat ovan?

Högst jävla oroväckande att media inte går ut med den informationen.

Comirnaty är godkänt i USA oavsett om du inte vill att det ska vara så.
Det har gått under amerikanskt nödgodkännande men det godkändes 23 augusti.
Miljarder människor har fått Comirnaty och andelen allvarliga biverkningar är låg.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Staten begränsar din frihet att köra bil så länge du inte har körkort, med. Begränsar din frihet att inneha vapen så länge du inte har licens. Begränsar din frihet att stoppa narkotika i din eller andras kroppar, när du får ett infall.

Du listar saker och ting som du tar för givet borde vara förbjudet, men som inte borde vara det. Kasst argument således. Statens makt över oss individer är varken legitim eller någon naturlag som du försöker göra gällande.
Citera
Medlem
ganghatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Har du inte förstått än att skrämseln kring IVA är till stor del bara propaganda? Visst finns det många som har fallit illa, men media förstorar upp problemet för att påverka dig och således kontrollera dig.

Källa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Staten begränsar din frihet att köra bil så länge du inte har körkort, med. Begränsar din frihet att inneha vapen så länge du inte har licens. Begränsar din frihet att stoppa narkotika i din eller andras kroppar, när du får ett infall.

Grow up, för fan.

Att leva i ett samhälle är att människor hjälper till att ta ansvar för varandras säkerhet, när det behövs, helt enkelt. På samhällsnivå.

Väldigt många barnrumpor, här i tråden,
så detta är inte riktat enbart till dig…. Finns många som ylar liknande: ”Pappa staten är dum! För jag får inte göra precis vad jag vill, när jag vill”… 🤣

Så du är för ett hälso-körkort?. Där man kan bevisa att man kan leva ett liv utan alkohol, socker, tobak, sömnbrist och koffeinöverskott? Och därmed få förmåner som andra ohälsosamma inte får?

Eller gäller detta "hälso-pass" bara om man injicerar en viss substans från vissa företag?
Citera
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Ja, https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-covid-19/2021/covid-19-veckorapport-2021-vecka-44-final.pdf kolla sida 16 t.ex.

Ok ska kolla, tack för källa!
Citera
2021-11-17, 18:06
Medlem
Softers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Detta är bara början på ett totalitärt system som nu införs.
Källa på det?
Citera
2021-11-17, 18:06
Medlem
ganghatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoaxwatch
Hur går det med godhet-knarkande?

Du är typiskt en person som ger pengar till en rumänsk tiggare bara för alla andra ska se och tycka att du är en god människa..

Korkad kommentar. Visar ju bara ditt iq
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in