2021-11-17, 17:36
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
HAHAH. Herregud vilken jävla idioti.

Vad är det vaccinerade är rädda för? De är ju vaccinerade?

Ja rätt larvigt. Det är antivaxxers som borde vara rädda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Är det verkligen sant? Tillförlitlig källa tack.

Du kan väl förfan googla själv om du vill ha källa. Det är allmän vetskap att Israel är det mest vaccinerade landet i världen. Ja, utom för dig då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Var precis på väg att klippa in samma text. Helt ofattbart att muslimerna ska komma undan igen då.
Ska det gälla så ska det fan gälla alla, de får väl skippa kyrkan om de inte kan ta sin spruta.
Om det är islam som lägger hinder i vägen för tvångsvaccinering så är det nog första gången jag ser någon nytta för oss med den religionen.
Jag skulle inte bli det minsta förvånad om det faktiskt är så.
Citera
2021-11-17, 17:37
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Tegnell sade att sportlovsfirande från Österrike förra året inte spred smittan. Det var fel.
Han sade att vi inte behövde stänga ålderdomshemmen eller testa personalen. Det var fel.
Han sade att flockimmuniteten räddar oss. Det var fel.
Han sade att vaccination förhindrar smittspridning. Det var fel.
Nu säger han att ovaccinerade sprider smittan. Det är fel. Det är sjuka som sprider, oavsett om de är vaccinerade eller ej.
Tilltro är något man förtjänar. Det har inte Tegnell gjort.
Glöm inte att det var han som köpte 18 miljoner doser Pandemrix och gav hundratals ungdomar narkolepsi.
Svininfluensan är fortfarande kvar, trots vaccinationerna den gången, ska vi vaccinera oss mot den också?
Och ska vi lita på Tegnell efter detta?
Inte jag.

Alla människor kan ju ha fel ibland... Men herregud, det betyder ju inte att man är en dålig ledare.
Heil Tegnell!

Å för den som inte förstår min ironi så vill jag nog ändå påstå att herr Tegnell hade rätt om flockimmuniteten. Alla behöver blir smittade för att viruset ska försvinna.

Det här skitvaccinet sätter bara smittspridningen på en väldigt kort paus, sen tar det fart igen även om man har fått dubbla eller trippla doser...
Det kommer att visa sig att vaccinpasset inte kommer att göra någonting åt minskad smittspridning!
Just wait and see.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirugatari
Förbereder så jag kan lämna detta pissland.

Vart då? Alla länder är komprimerade.

Möjligtvis vissa delstater i USA kan du hitta frizon. Sverige var ju Europas men inte längre tydligen.
Citera
Medlem
Negerhjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Givetvis ska ingen ersättning betalas ut. Du ska ta sprutan. Gör du inte det så får du gilla läget som andra klassens medborgare.

Det spelar ingen roll om en sådan som du bott i Nord Korea, Sovjetunionen eller Nazi-Tyskland.. Du hade varit en ja-sägare. Slickat de styrande rövhål . Det är sådana som du som är 3e klassens medborgare. Icketänkande jävla pöbel som gör som du blir tillsagt. Jobbar du som Polis också, eller är du bara en vanlig jävla socialdemokrat..
Citera
Medlem
.-.-.s avatar
Man vill ju veta vad som händer med förbokade evenemang, där den som bokat inte kan gå för att personen inte kan eller vill ta vaccinet.
Citera
Medlem
Mailmanss avatar
1. Regeringen vägrar säga att vaccinet är ofarligt.
2. Regeringen vägrar påstå att vaccinet är bättre än antikroppar.
3. 1177 informerar fortfarande att vaccinet inte är nödvändigt om man varit ordentligt sjuk och nu har antikroppar.

Så detta beslut är VÄLDIGT egendomligt enligt mig. Ska man ha krav på saker måste man vara TYDLIG varför.
Citera
Medlem
mjaubrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Nej, vaccinet är inte nödgodkänt. Det var det i USA om du nu bor där. Nu är det godkänt.

Vaccinet blev visst nödgodkänt och ingen fullgjord studie är ännu gjord. Det blir inte klart förrän i Januari 2023 om jag inte minns fel.

Här är ditt älskade vaccin: https://www.fda.gov/media/151707/download - läs 13.1:

Tror du på självaste allvar att ett vaccin blir GODKÄNT när man inte har utvärderat ovan?

Högst jävla oroväckande att media inte går ut med den informationen.
Citera
2021-11-17, 17:38
Medlem
Groenmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Nej, men hindrar den. Ungefär som skyttegravskriget i stora delar "stoppade" första världskriget.
Typ samma. Precis som då (med skyttegravar) kom skiten tillbaka senare i form av WWII. Men fördröjde det i alla fall lite.

Vaccinationerna ger en "gruppimmunitet". Denna immunitet betyder inte, som vissa lågbegåvade tror "jag slipper skiten helt för jag är vaccad!!", utan det betyder att man blir typ förkyld eller liknande.

Anser det är helt rätt att kräva "vaccinationspass" för saker som har med nöje att göra. Exempelvis gå på match eller på Liseberg etc.

Ett vaccin gör normalt en människa immun mot det virus som vaccinet avser. Kroppens immunförsvar tar omedelbart hand om viruset och man kommer heller inte föra smittan vidare. Det är hela idén med ett vaccin och det som förespeglades med Covid-"vaccinerna". Det framgår även av WHO:s ursprungliga utsagor om mRNA-behandlingarna.

Att säga att någon är lågbegåvad för att de tror att mRNA-vaccinerna fungerar som ett vanlligt vaccin och inte gör en sjuk är felaktigt. Det är först nu, efter att de israeliska rapporterna från augusti/september sjunker in, som det börjar bli allmänt känt att behandlingarna inte fungerar som avsett.

Fortfarande är det dessutom oklart om vaccinerna ens fungerar på de muterade varianterna; originalbehandlingen avser ju spikproteinet i Wuhan-viruset. Har det anpassats till Delta eller någon av de andra varianterna som florerar? Informationen från tillverkarna och myndigheterna är under all kritik; vem stoppar i sig detta frivilligt? Och vem tvingar folk att göra det - vet de ens vad de håller på med; Hallengren, Lind och de andra?
Citera
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
4-årings nivå. Jag tror och hoppas att en majoritet fortfarande förstår principer och värdet av individuella friheter. Jobbigt? Nä, inte fan är det jobbigt rent fysiskt. Men har man inga som helst problem med det rent principiellt, så är man ju livegen. Dessutom är det inte logiskt motiverat heller, då du smittar trots vaccinering. Och är du vaccinerad så ska du ju bara immun ändå. Eller?
Om du inte har vett att förstå varför så är det väl inte mycket att diskutera...?
Citera
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Du kan väl förfan googla själv om du vill ha källa. Det är allmän vetskap att Israel är det mest vaccinerade landet i världen. Ja, utom för dig då.

Varför blir du arg? Jag undrar om det du säger är sant- och det var väl inte främst att Israel är det mest vaccinerade landet i världen jag frågade dig om, eller...? Läs om igen och se vad det var jag efterfrågade, du gjorde ett påstående, jag frågade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in