2021-11-17, 17:33
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirugatari
Förbereder så jag kan lämna detta pissland.

Men snälla du, Sverige är ett av de mest liberala länderna beträffande Covid-19, fortfarande.
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Problemet är att ovaccinerade blir smittade och sjuka i betydligt större utsträckning än vaccinerade. Därför bidrar de till smittspridningen. Att vaccinera sig är frivilligt och gratis. Om någon väljer att avstå från det är det inte orimligt att begränsa deras möjligheter att sprida smittan till andra.

Mera trams. Det som är riktigt upprörande är tvärtom att Sverige avstod från effektiva åtgärder som reseförbud, obligatorisk testning och munskydd i inledningsskedet, vilket gjorde att många fler dog i Sverige än i de andra nordiska länderna.

Jo, det är orimligt att tvinga människor att för att få samma rättigheter som andra att vaccinera sig. Det är att upphäva demokratin att ta ifrån grupper deras rättigheter baserat på sådana krav.

Det är givetvis så att du inte håller med om detta eftersom du och dina gelikar inte anser att vi har några rättigheter att börja med, utan att de är beroende av vad staten anser lämpligt att ge oss, och att vilka rättigheter vi har är något som går att avgöra genom val.

Det är oerhört motbjudande och självgott och mycket obehagligt att ge människor som väljer att inte vaccinera sig skulden för andra människors död. Det är sjukdomen som är ansvarig för att ha dödat människor, inte dessa eller svenska politiker. Det är bra att det finns ett vacccin och att människor vaccinerar sig, men det gör inte ditt resonmang mindre felaktigt och dina beskyllningar och självrättfärdigande fördelande av skuld mindre avskyvärt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Varför så arg? Ta ditt vaccin och bidra till samhället för en gångs skull.
Vaccinet dödar tydligen hjärnceller
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Fast det finns ju många som påstår att immunitet från sjukdom försvinner i och med vaccinationen.
De som påstår det har fel.
Citera
2021-11-17, 17:34
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Så är det. 80% är NPCs. Helt inkapabla till att tänka själva. De tar varje tillfälle att lämna över frihet för säkerhet, med ett leende på läpparna.

Svenskar är väldigt konformistiska och trogna till staten, vi tror på allt media säger etc.

Amerikanerna är tvärtom. Därför makteliten har sånt problem där, folket vägrar svälja det man säljer.

Frihet över säkerhet är deras motto. Helt rätt i min åsikt.

Snart hamnar alla ”dissidenter” i läger eftersom dessa är inhemska terrorister enligt staten. Sen blir man väl gasad precis som judarna.
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Förbereder så jag kan lämna detta pissland.
Dito. Frågan är vilka u-länder det fortfarande kommer gå att flyga under radarn i? Det är trots allt ett globalt maktövertagande de mörka krafterna försöker sig på...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southstone
Jag är vaccinerad i ett land utanför EU. Kan jag få ett vaccinationsbevis?

Nej, du kan inte få ett svenskt vaccinationsbevis. E-hälsomyndigheten har i dagsläget inte möjlighet att hantera vaccinationer gjorda i länder utanför EU, för att utfärda vaccinationsbevis. (När det är fråga om vaccinationer som har utförts inom EU så får man vända sig till behörig instans i det aktuella landet för att få ut ett vaccinationsbevis.)

Då kan de säkert gå till sin ambassad och visa upp sina vaccinationskort.
Citera
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Nej, men hindrar den..
Nej, vaccinerade smittas och sprider skiten vidare. Sedan är dina liknelser förvisso fantasifulla, men det är allt. Till skillnad från er värdelösa spruta så ger en genomgången infektion bred och varaktig immunitet.

Att genomgå infektionen är ofarligt för allra flesta, vilket gör er spruta helt onödig för alla som inte är lastgamla och multisjuka.
På grund av en fördröjning i rapporteringen av avlidna bekräftade fall fokuserar analyserna i veckorapporten främst på data avseende avlidna fram till för två veckor sedan. För vecka 42 har hittills 23 bekräftade fall rapporterats avlidna. Av dessa var 3 ovaccinerade. Föregående tre veckor var medeltalet 40 dödsfall per vecka. Av de rapporterade avlidna vecka 42 rapporterades 18 dödsfall bland personer med hemtjänst eller på SÄBO. Medelåldern för samtliga dödsfall var 83 år för vecka 39–42 och 82 år över hela pandemin. Under vecka 42 var dödligheten inom normalspannet för årstiden enligt överdödlighetsmodellen EuroMoMo.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/covid-19-veckorapporter/senaste-covidrapporten/
Citera
2021-11-17, 17:35
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Amanda Lind formulerade det fint under pressträffen att "vaccinerade ska slippa känna oro att behöva sitta brevid en ovaccinerad". Du kan ju tolka det som du vill.

HAHAH. Herregud vilken jävla idioti.

Vad är det vaccinerade är rädda för? De är ju vaccinerade?
Citera
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Fast det är ju mest vaccinerade som dör i sjukhusen?

Ja för att vaccinet get 90% skydd. Och dom flesta är vaccinerade, you do the math.

Procentuellt så är risken att dö galet mycket högre om man inte är vaccinerad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Jag är aldrig på evenemang nästan så flr mig gör det detsamma, men för en gångskull hade jag biljetter till en musikal i december, så jävla irriterande

Jag, jag, jag, mig, mig, mig. Det verkar ligga i tiden. Ego, befriade från principer, rättspatos och integritet. Prova att tänka färdigt någon gång. Det kan bli uppfriskande.
Citera
2021-11-17, 17:36
Medlem
Hirugataris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Men snälla du, Sverige är ett av de mest liberala länderna beträffande Covid-19, fortfarande.

Gällande Covid, ja. Men det är ingen vettig människa som vill bo i ett arabland nära polcirkeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in