2021-11-17, 17:03
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ligalajs
Nästa steg blir väll att göra det obligatoriskt på alla arbetsplatser. Och då för influensa vaccin. Så slipper arbetsgivaren stå för sjukkostnader. Efter allt så är vi arbetare ett nödvändigt ont och bör behandlas som den boskap vi är.
De har redan börjat pusha för detta.

https://www.thegatewaypundit.com/2021/11/cdc-investigators-going-university-michigan-look-influx-flu-cases-campus-77-cases-among-not-get-flu- shot/
Citera
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
sveriges tilltak e milda jämfört med andra länder. Så att det bara krävs på evenemang med 100 pers MINST e bra... Men du kan gå på en pub med 100 st på utan corona pass

Jag är emot alla dessa politiskt idiotiska restriktioner och sverige har väldigt milda tilltag. Dom gör bara detta för showoff... Medans österrike har ovaccinerade total utegångsförbud on man inte ska handla något viktigt.
holland har lockdown. danmark kan du festa loss i så läbge du har corona pass vaccination eller gör ett gratis snabb test negativt som finns på varenda hörna i staden
Att de har öppnat dörren för det här är just för att det inte ska bli lika kontroversiellt när de successivt ändrar reglerna gällande rörlighetspasset, folk kommer inte bry sig lika mycket vid små justeringar. De hade kunna sagt att det enbart kvävdes vid sammansvärjningar av 1000-tals människor, och det hade inte gjort någon skillnad.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag tänker skriva ut gesundheitspass från nazi-tyskland, laminera fint i plast och visa upp om någon idiotdjävel understår sig att fråga.

Eller så fortsätter du leva ditt liv som vanligt.

Tror du att någon kommer genomdriva detta? De räknar kallt med att du rättar dig i ledet.
Citera
2021-11-17, 17:04
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Det jag tycker är så märkligt är varför vaccinförespråkarna visar sådan enorm skadeglädje så fort de tror att ovaccinerade ska komma att begränsas på något sätt.
Det handlar om människor som aldrig någonsin haft någonting att vara stolta över i sina liv. Nu får de möjligheten att känna sig överlägsna de som inte tagit injektionen, de människor som nu klassas som mindre värda än de själv för att de inte tagit ett läkemedel. Därför är de så skadeglada, de njuter av varenda droppe av den nektar som är inbillad överlägsenhet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
Djävla hitler fasoner
vänta o se,,, snart kommer alla vaccinerade också bli ett problem och man ska isolera alla... sakta sakta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Om nu vaccinen skyddar så bra så som dom säger så behövs ju inga vaccinpass. Vaccinerade smittar presis lika mycket som ovaccinerade så passen kommer inte att stoppa smittspridningen och man gör ju inte det här för att skydda ovaccinerade. Det är bara ytterligare steg för att kontrollera människor och det kommer att bli mycket värre i framtiden.
(min kursivering)
Detta påstående ser jag ganska ofta. Vilka fakta stöder du detta på?, undrar
/T
Citera
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Så är det. I Singapore låter man nu ovaccinerade betala sin egen sjukvård. Kan bli dyrt för den som hamnar på intensiven.
Det förutsätter ju dock att de som inte får fri sjukvård inte heller ska behöva betala skatt för sjukvården. Hade inte haft något emot det. Skönt att betala 30-40% mindre i skatt.
Citera
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Den som inte vaccinerar sig får tåla vissa inskränkningar för att skydda andra människor. Inget konstigt med det.

Ifall det handlar om att skydda andra människor kan vi införa ett manspass. Män får inte tillträde till allmäna lokaler eftersom de begår majoriteten av alla mord och våldsbrott.

Utrikes födda har 11 ggr högre chans att begå våldtäkt än svenskfödda. Dags för ett invandrarpass för att garantera säkerheten för våra kvinnor?
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Okej.

https://sverigesradio.se/artikel/fhm-vill-infora-covidpass-for-offentliga-tillstallningar
Jag hade totalt fel. Trodde aldrig de skulle göra det nu. Möjligen i våras men inte nu.
Nej detta känns inte rätt. Måste vara vetskapen om att vaccinet tappar i effekt snabbare än man tänkt.
Även det att man nu inför testning igen av fullvaccinerade. Kanske redan gått för långt med smittspridningen.
Citera
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Jag anser att detta är en oroande utveckling, men man kan bara hoppas att detta är tillfälligt. Vad som anses vara "allmän sammankomst" eller liknande kan vara frågan, gränsen på 100 personer är också tämligen låg och det är oroande.

Jag kan inte se logiken och följdriktigheten i alltihop men vad jag förstår så är denna insats som ett verktyg för att skydda de ovaccinerade... har jag fattat rätt?

Ovaccinerade kommer bli smittade och sjuka förr eller senare. Detta är bara ett sätt att förhindra att väldigt många blir smittade och sjuka samtidigt.

På så vis slipper vi få överfulla sjukhus med allvarligt sjuka antivaxxers.
Citera
2021-11-17, 17:05
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirugatari
Men det är skillnad på "mer jul" och "fler restriktioner". Av samma anledning som man säger "mer vatten" och inte "fler vatten", om man inte åsyftar på fler vattenflaskor eller saker som innehåller vatten.

"Mer restriktioner" är obegripligt.

Ganska tragiskt att svenskar inte ens behärskar grundläggande svenska.

Såg det mer som poetisk frihet, använda ord utöver den grundläggande svenskan.
Citera
2021-11-17, 17:05
Medlem
synd borde haft där det vistas mer än 10 personer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in