2021-11-17, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Det kommer sinom tid
I cant wait
Citera
2021-11-17, 15:45
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Kommer inte gå att ”låtsas” att man tagit vaccinet längre, eller välja att inte avslöja. Blir man bjuden på opera måste man tacka nej. Man får inte längre gå till kyrkan (som jag betalat dyrt för), kommer inte få se barnens luciatåg osv.

Jag är faktiskt chockad.

Ja, det är en väldigt bekymmersam utveckling då Sverige slår in på samma vansinniga spår som andra länder. Men man måste väl hoppas och anta att allt detta kommer att ta slut någon gång.
Citera
2021-11-17, 15:46
Medlem
De kan införa hur många regler de vill . Jag har haft covid 19 och är inte intresserad av vaccin sprutor som kan ödelägga mitt liv. Vill restaurang ägare förbjuda mig att äta på deras krog så är det deras förlust och inte min. Bara
att lägga ner sedlarna i min börs igen. Tvivlar starkt bara att de skulle våga förbjuda folk från andra länder för då drar de rasistkortet direkt. Är så trött på detta tjat om vacciner som inte fungerar. Jag är myndig och bestämmer själv över mitt liv.
Citera
Medlem
Hur ska det här fungera i praktiken? Hur ska arrangörer/vakter kontrollera så att intyget är giltigt? Det är nog inga konstigheter att skriva ut ett intyg och kladda på med att man tagit två sprutor.

Kommer man ha kontrollanter som går runt på evenemang och sammankomster för att slumpmässigt kontrollera folk?
Citera
Medlem
zickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Detta kommer inte i sig påverka mig som person, men jag tycker ändå att detta kan vara ett allvarligt första steg mot något mycket värre. Det är lättare att gradvis förflytta gränser för det som är accepterat än att drämma till med en stor förändring direkt. Det börjar med detta och slutar med covidpass på bussen och tunnelbanan. Man får hoppas att jag har fel.

Precis detta! I vanlig ordning sjösätts övervakningen gradvis.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Ha då känner jag inte många som får nåt pass då de flesta tog andra i slutet av sommaren.
14 dagar sen andra sprutan.
Citera
2021-11-17, 15:47
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Ja, det är en väldigt bekymmersam utveckling då Sverige slår in på samma vansinniga spår som andra länder. Men man måste väl hoppas och anta att allt detta kommer att ta slut någon gång.

Detta är slut antingen när majoriteten av folket fått nog av det, eller när alla våra rättigheter och friheter systematiskt har monterats ned, vaccinerade som ovaccinerade sitter i samma båt men blir lurade att bråka med varandra istället för att se vad som försiggår bakom kulisserna...
Citera
2021-11-17, 15:47
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southstone
Varför ska allt vara i mobilen?? Varför funkar inte det gula vaccin kortet eller ett papper på att man är vaccinerad? Total diskriminering är vad det är.
Digitalt ID i förklädnad av ett vaccinationsbevis; ihre Papiere, bitte! Varför en papperslapp inte fungerar är för att det är krångligare att övervaka ens rörelser med hjälp av det.
Citera
2021-11-17, 15:48
Medlem
Och vips så öppnas en helt ny marknad för kriminella igen.

Eftersom många inte vill vaccinera sig men fortfarande njuta av diverse sociala aktiviteter så kommer förfalskade vaccinpass snart omsätta miljonbelopp i Sveige.

Grattis förorten!
Citera
2021-11-17, 15:48
Medlem
okok1s avatar
Blir de bötfällda om de inte följer regeringens fascistiska krav?
Citera
2021-11-17, 15:49
Medlem
PoljeXs avatar
Ett bevis för att du fått två vaccindoser, den senaste för minst 14 dagar sedan.
Passet har funnits i ett halvår och innehåller taggkod till dina uppgifter i vaccinationsregistret, dvs en interaktiv kontrollfuktion.
Du har inte orkat sätta dig in i saken tidigare?
Naturligtvis räcker inte ett negativt test.

Citat:
Ursprungligen postat av selust
Vad är egentligen ett vaccinpass? Räcker det med ett negativt test?
Citera
2021-11-17, 15:49
Medlem
Varför har ingen nämnt 1984 ännu ???? Orwell varande för det. Allt är där från Voi till tiktok!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in