2021-11-17, 15:39
Medlem
gummihajens avatar
Vilka idiotiska frågor från journalisterna, inte ett enda ifrågasättande.
Citera
Medlem
doncroces avatar
Nazisterna hade Gesundheitspass, det förklarar nog varför många är så glada och nostalgiska att det införs igen.

https://dutchmilitaria.com/product/nsdap-hitlerjugend-hj-gesundheitspass-versicherungskarte-paper/
Citera
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
Vi förlorar vår frihet steg för steg.

Om några år är det helt normalt att man vid varje användning av betalningsmedel eller rörelse inom landet digitalt och smidigt måste legitimeras med sitt ID kopplat till olika politiska pass med tillhörande sociala poäng och regimlojalitets certifikat.
Annars råkar man illa ut.
Ja Orwells 1984 är här nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nej, just nu två doser och 14 dagar sen senaste. Snart tre doser och om några år 28 doser.

I Storbritannien så går vaccinpass i relation mot hur många sprutor en person har tagit, gränsen för det ska bli 3 hos de.
När ska människor förstå vad det är de stödjer.
Om några år ska man ha varit tvungen att ha tagit 10 vaccinationer.

Riskgrupper och sjukvårdspersonal ska vaccinera sig.

Ingen annan ska tvingas till någonting.

Precis som vi får dricka oss till döds, äta oss till hjärtinfarkt och röka oss till lungcancer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Och du har vågat prov då säkert.
Det var en 65+ här i byn som var till vårdcentralen redan i juli och det var 4 läkare som dokumenterade och skickade in rapport till THL här i Finland.....

Självklart har jag provat. Den fastande inte pga jag duschade imorse och har en ren skärm på mobil. Så det fanns inget klibigt som mobilens skärm kunde fastna på tyvärr.
Citera
2021-11-17, 15:40
Medlem
Softers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Mänskligheten säger du...du vet att det dör mycket fler människor p.g.a svält, rökning, alkohol, bilolyckor och likande varje år? Varför stängde vi inte ner?
Okej, jag erkänner att jag trollade.
Citera
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
Nej, vi ska fatta beslut ifrån läget i det här landet, vi har ett annat läge än många av de länder som ser en ökning omkring oss, då vi har större naturlig immunitet, och frånvaron av en våg bevisar det.

Möjligt att du har rätt, har ingen stark åsikt i frågan och tänker inte utge mig för att vara hobbyepidemiolog heller.
Citera
Medlem
Schmohawks avatar
Härligt. Bra att mer görs för att undvika ytterligare större utbrott. Ni som är emot detta har tyvärr inte förmågan att se långsiktigt på problemet vi har framför oss.
Citera
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Svensken lär tacka och ta emot, ty den vet inget bättre än att bli härskad över. De få som eventuellt kommer protestera lär ignoreras eller fängslas som i andra länder. Fler åtgärder kommer garanterat eftersom de i slutändan handlar om underkastelse.
Alltid och typiskt svenskhet..

Snart är det 100kr/litern och 30km/h på motorvägen. 75% skatt och 10 covid-sprutor som gäller.
Svensken blundar, gapar och tuggar i sig och sväljer sen hoppas att det ska bli bättre.

Citera
2021-11-17, 15:41
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
De har inte nämnt ett ord om varken negativt test eller antikroppar från tidigare sjukdom, så det verkar som att sprutan är det enda som gäller.

Fullkomligt sinnessjukt. Då bevisligen naturlig immunitet ger ett bättre skydd än genpreparaten.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Menar du att det inte får vara längre än 14 dagar sen senaste sprutan?
Sen andra sprutan.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Kommer inte gå att ”låtsas” att man tagit vaccinet längre, eller välja att inte avslöja. Blir man bjuden på opera måste man tacka nej. Man får inte längre gå till kyrkan (som jag betalat dyrt för), kommer inte få se barnens luciatåg osv.

Jag är faktiskt chockad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in