Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-16, 16:49
  #14509
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
Under tiden....även Turkiet och Ukraina binder sin militär närmre.

30 militära kontrakt.

Binder? Lagom osvensk meningsbyggnad men för all del...
Ukraina köper vapen från Turkiet, eftersom Ukraina inte klarar av att tillverka något av värde.

Frågan är hur betalningen ska gå till. In natura? Ska Ukraina skicka sexslavar till Istanbul och Ankara?
2021-11-17, 09:52
  #14510
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Binder? Lagom osvensk meningsbyggnad men för all del...
Ukraina köper vapen från Turkiet, eftersom Ukraina inte klarar av att tillverka något av värde.

Frågan är hur betalningen ska gå till. In natura? Ska Ukraina skicka sexslavar till Istanbul och Ankara?

Jag tack ödmjukt för din stora berikning av denna tråd i form av sporadisk stavningskontroll...
2021-11-17, 13:02
  #14511
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
Jag tack ödmjukt för din stora berikning av denna tråd i form av sporadisk stavningskontroll...
"Tackar" menar jag innan du gör en lång utläggning om det...haha
2021-11-17, 14:19
  #14512
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
Jag tack ödmjukt för din stora berikning av denna tråd i form av sporadisk stavningskontroll...
Ingen orsak.
Det hade dock varit intressantare om du svarade hur Ukraina hade tänkt att betala för de turkiska drönarna. In natura, eller mha nya krediter från sina långivare?
2021-11-17, 15:27
  #14513
Avstängd
wwrs avatar
Bra idé?

Nu planerar dårhuset i Bryssel att beordra Sverige i krig mot Ryssland. Bataljon Poltava till undsättning! Bara att börja hamstra konserver.
Citat:
Uppgifterna om upp mot 100 000 ryska soldater nära gränsen mot östra Ukraina har lett till skarpa uttalanden från såväl EU som Nato, USA och Storbritannien.

– Vi tar de här uppgifterna naturligtvis väldigt seriöst och vi följer ju det här själva också. Ukrainas territorium och suveränitet måste enligt alla folkrättsliga principer respekteras och får inte kränkas. Ukraina har rätt till sin frihet och rätt att fatta de beslut de själva vill kring sin säkerhet och sin framtid, säger försvarsminister Peter Hultqvist (S) i samband med ett möte med sina EU-kollegor i Bryssel på tisdagen.

Ett av ämnena vid mötet är en fortsatt diskussion om att inleda en utbildningsinsats i Ukraina. Frågan är inte kopplad till den senaste veckans upptrappning, men har lyfts av framför allt de baltiska länderna som ett sätt att visa sitt stöd för Ukraina.

Sverige gillar idén.

– Vi ser det som en väldigt viktig del att markera EU:s ambition för att bidra till säkerhet och suveränitet för Ukraina. Det finns flera länder som naturligtvis är intresserade av detta, säger Hultqvist.
https://www.svd.se/ukraina-stods-av-...enska-soldater
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-11-17 kl. 15:53.
2021-11-17, 16:35
  #14514
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nu planerar dårhuset i Bryssel att beordra Sverige i krig mot Ryssland. Bataljon Poltava till undsättning!
https://www.svd.se/ukraina-stods-av-...enska-soldater
Om man inte har nog med problem så skaffar man sig flera.
Regnbågs/bögs/trans/soldaterna ska man nu "hjälpa" Ukraina ge sig på Ryssland!
En politisk och praktisk markering som kan få katastrofala följder.

Med 2,6 i medelbetyg från gymnasiet för enskilda ministrar så är det inte att förvånas över Svärjes diplomatiska och utrikespolitiska totalfiaskon.
__________________
Senast redigerad av RobbanUC 2021-11-17 kl. 16:57.
2021-11-18, 11:02
  #14515
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nu planerar dårhuset i Bryssel att beordra Sverige i krig mot Ryssland. Bataljon Poltava till undsättning! Bara att börja hamstra konserver.

https://www.svd.se/ukraina-stods-av-...enska-soldater

Svenska frivilliga insatser i utbildning av ukrainska soldater och därigenom ett bidrag till att hejda Rysslands fortsatta härjningar i Ukraina tycker jag är alldeles strålande. Folkrättsliga principer ska respekteras, så är det. Jag förstår att du som Putler-dyrkande ryss tycker det är dåligt.
2021-11-18, 18:09
  #14516
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Ingen orsak.
Det hade dock varit intressantare om du svarade hur Ukraina hade tänkt att betala för de turkiska drönarna. In natura, eller mha nya krediter från sina långivare?
Tja, hur ska Putler betala kineserna? In natura?
2021-11-18, 22:56
  #14517
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Svenska frivilliga insatser i utbildning av ukrainska soldater och därigenom ett bidrag till att hejda Rysslands fortsatta härjningar i Ukraina tycker jag är alldeles strålande. Folkrättsliga principer ska respekteras, så är det. Jag förstår att du som Putler-dyrkande ryss tycker det är dåligt.


"Pultler" - att du inte tröttnar på dig själv någon gång? Dessutom är du väl rätt pronazist så varför gå igång på Putler som om det vore ett invektiv, för det kan det väl inte vara för dig.

OnT.
Kul att Hultkvist är lika hatad av Ryssland som han är här i Sverige. Han hade idioten Löfvens beskydd. Varför? Därför att Löfven inte kan TÄNKA, det är liksom hans svaga sida, för att uttrycka det milt. Han tycker att Hultlers svada låter finfint, prata på bara, det är Löfvens enda kriterium, så Hultler får stanna. För hur länge?

Han kommer att bli en rejäl belastning för Maggan om hon vill förbättra relationerna med Ryssland och hon måste också tänka på att hon efterträder en ICKE-TÄNKANDE människa (dvs Löfven). En mänsklig form av amöba (enformig organism) = Löfven.
2021-11-19, 00:23
  #14518
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
Ukraine holds 39 trillion cubic feet (Tcf) of proven gas reserves as of 2017, ranking 23rd in the world.
https://www.worldometers.info/gas/ukraine-natural-gas/

Förstår att du gläds åt att vara nummer 23 i världen i något avseende.

Nu kommer jag dock att grusa dina drömmar.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...roven_reserves

1) Ukraina ligger inte på 23:dje plats, utan på 30:de plats enligt OPEC (2018) med ynka 304 kubikkilometer.

2) Ryssland ligger på första plats med 50 617 kubikkilometer


Inte för att jag vill strö salt i såren, men

The State Reserve Commission (GKZ) confirmed the discovery of a new gas condensate field in the Taymyr Peninsula.

Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
Tja, hur ska Putler betala kineserna? In natura?
Ryssland säljer gas till Kina, inte tvärtom.
Ukraina köper drönare av Turkiet, inte tvärtom.

Således är min fråga om hur Ukraina utan en spänn på fickan ska betala Turkiet helt logisk och berättigad.
__________________
Senast redigerad av CommieHunter1 2021-11-19 kl. 00:26.
2021-11-19, 00:47
  #14519
Medlem
RobbanUCs avatar
Ukraina och västs inblandning inkluderat avsikterna att frångå Minskavtalet får Putin att klargöra den Ryska positionen ytterligare en gång.
Citat:
Putin’s insights on Russian foreign policy revealed

We are dealing with, to put it mildly, not very reliable partners. They walk away from any previous agreements easily.

https://on.rt.com/bl69
2021-11-19, 01:10
  #14520
Medlem
Det är roligt att idioterna tror att Ryssland har något emot Ukraina. Tvärtom. Det är frihetens land.


Det finns nog inget lyckligare och friare land än Ukraina (men det beror på vem man är). Och detta gäller inte i jämförelse med Ryssland utan med hela världen. Det är verkligen det friaste landet i hela världen.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback