2021-11-17, 15:21
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Argumentera.
Hur vittnar hans påstådda gärningar om honom? Hur vet du att det är hans?
Är det slut på påståenden utan svar nu?
Citera
2021-11-17, 15:22
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Be om ursäkt för "vi" som klandervärt inkluderade t.ex. mig i ditt robotiska tänk.
Hur vet DU att det är hans bok? Innan du demonsterar det så kan vi inte undanta dig från "vi".
Jag tror visserligen du inte har något mer att komma nu när du bara börjar tjafsa igen.
Citera
2021-11-17, 15:23
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Men Robot, definiera skönlitteratur ordentligt. Problematisera termens användning här & berätta varför du skrev "fiktiva", då du inte kan styrka det.
Det gjorde jag precis. Nu är det din tur att visa att den inte är det.
Citera
2021-11-17, 15:25
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Hur vittnar hans påstådda gärningar om honom? Hur vet du att det är hans?
Är det slut på påståenden utan svar nu?
Menar du att de skulle vittna om den ateistiska slumpen eller ditt pastamonster? Beskriv dessa dina alternativ utifrån tanken att DE skulle ligga bakom världsalltet.
NU.

these people are sick
Citera
2021-11-17, 15:26
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Det gjorde jag precis. Nu är det din tur att visa att den inte är det.
Jag tror att din definition skulle funka i klass 9 i grundskolan och kanske i utbildningen i botanik vid universitetet i Bangkok. Men inte här, detta är en livsåskådningstråd. Sluta driva runt. Definiera ordentligt. Eller erkänn att du är bara robot-allmoge och get lost.
Citera
2021-11-17, 15:27
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Hur vet DU att det är hans bok? Innan du demonsterar det så kan vi inte undanta dig från "vi".
Jag tror visserligen du inte har något mer att komma nu när du bara börjar tjafsa igen.
Som sagt, be om ursäkt, för att du inkluderade mig i din samling av robotiska ateister och andra särlingar.
Citera
2021-11-17, 15:29
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Menar du att de skulle vittna om den ateistiska slumpen eller ditt pastamonster? Beskriv dessa dina alternativ utifrån tanken att DE skulle ligga bakom världsalltet.
NU.

these people are sick
Nej, jag menar hur vittnar hans påstådda gärningar om honom? Hur vet du att det är hans?
Menar du att det är för att "vem skulle det annars vara?"
Är det ditt bästa svar?
Citera
2021-11-17, 15:31
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag tror att din definition skulle funka i klass 9 i grundskolan och kanske i utbildningen i botanik vid universitetet i Bangkok. Men inte här, detta är en livsåskådningstråd. Sluta driva runt. Definiera ordentligt. Eller erkänn att du är bara robot-allmoge och get lost.
Sluta svamla. Det är en tråd som handlar om ifall Bibeln är sann. Dina distraktioner är off topic.
Citera
2021-11-17, 15:32
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Som sagt, be om ursäkt, för att du inkluderade mig i din samling av robotiska ateister och andra särlingar.
Det är "vi" tills du demonsterar att du inte ska inkluderas.
Hur vet DU att det är hans bok?

Jag tror inte du har ett skit och det är därför du försöker tjafsa. Som vanligt.
Citera
2021-11-17, 15:33
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jag uppskattar en pannkaka och en film för att de tar slut?

Ja. Eller skulle du vilja sitta kvar på bion resten av livet? Eller endast äta pannkakor? Jag tror inte det, och säkert inte du heller. Det är förgängligheten som får oss att uppskatta saker.
Ta körsbärsblommningen i Japan tex, en händelse som firas över hela landet just för att den bara varar några dagar. Om körsbären alltid blommat, vem hade brytt sig?
Citera
2021-11-17, 15:35
Medlem
Citat:
NU.

these people are sick
Det är du som har bevisbördan för att det finns en gud som ligger bakom saker och ting.
Man behöver inte presentera någon alternativ förklaringsmodell bara för att man inte accepterar ditt religiösa svammel helt utan bevisning.
Citera
2021-11-17, 15:43
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontemplikt

Ja, den ateistiska världsbilden är helt irrelevant då man faktiskt tycker att om en förklarande lögn inte håller så är det bättre att inte ha någon förklaring alls i det att man ändå påstår att deras världsbild är "mest sannolik". Vilket alltså är en konstruktion.

Det är ju väldigt sunt, tycker jag, att inte ha någon förklaring alls om en förklaring inte håller.
Att hålla fast vid en ohållbar förklaring är korkat och fegt.
Att säga att något är mest sannolikt betyder att det är så här nära sanningen vi kan komma, den sanning vi objektivt kan redogöra för. Och det är naturligtvis en konstruktion, men en konstruktion som vilar på goda grunder, vetenskapligt testade och accepterade. Till skillnad från religion som är en konstruktion som saknar logik och sunt förnuft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in