2021-11-17, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Att få en psykos plötsligt vid 40+ är lika med noll. Så hasch eller ljuga om det låter rimligare.
Oj. Det var kategoriskt att säga att risken är noll. Den är definitivt högre än så.
Citera
2021-11-17, 08:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Den tidigare arbetsgivaren berättar att mannen inte ville bo kvar i Sverige.

– Han berättade för mig att han hade långtgående planer på att spara lite pengar och flytta till Senegal för att bo där permanent.

Arbetsgivaren säger att pappan aldrig visade någon våldsam sida. De gånger som han uttryckte sig negativt handlade det om att han upplevde sig illa behandlad.

Han klagade på att det fanns rasister i hans byggnad och han försökte flytta därifrån, men det gick väldigt trögt. Det var något som var mentalt jobbigt för honom, att han uppfattade sig rasistiskt behandlad.
https://www.expressen.se/nyheter/ex-chefen-om-pappan-i-hasselby-ville-flytta-hem/

Paranoida drag?
Citera
2021-11-17, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag hoppas att han inte är tillräckligt smart för att fejka psykisk sjukdom utan att förhören kan påvisa att han visste vad han gjorde. Det är lätt att försäga sig

Att fejka psykos tror, eller hoppas jag blir svårt.

Jag var i min gröna ungdom tillsammans med en narcissist från Gambia. När hans ex ringde och ville ha bidrag till deras dotter, så tyckte han att jag inte skulle svara i telefonen. För hon var minsann psykisk sjuk och trodde att helikoptrar jagade henne på stan… 🙄 Vilket naturligvis inte var sant 😁
Citera
2021-11-17, 08:10
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Den tidigare arbetsgivaren berättar att mannen inte ville bo kvar i Sverige.

Han berättade för mig att han hade långtgående planer på att spara lite pengar och flytta till Senegal för att bo där permanent.

https://www.expressen.se/nyheter/ex-chefen-om-pappan-i-hasselby-ville-flytta-hem/

Varför ens komma hit från första början om han nu längtade hem så mycket..😒
Citera
2021-11-17, 08:10
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
Där kan förklaringen ligga. Kan det sitta i generna? Var det nåt med asyl också?
Inget om asyl.
Hon gifte sig med en Afrikan, Afrikanen fick uppehållstillstånd, paret skiljde sig efter en kort tid, Afrikanen reste hem och gifte sig med sin Afrikanska, Afrikanskan fick uppehållstillstånd.
Svenskan gifte sig med en ny Afrikan, Afrikanen fick uppehållstillstånd, skilsmässa....just den här Afrikanen fann man inte någon information om hos Skatteverket.
Och för 13 år sedan så gifte sig Svenskan med den aktuella gärningsmannen, gärningsmannen fick uppehållstillstånd, paret skiljde sig, gärningsmannen reste hem och gifte sig med sin Afrikanska, Afrikanskan fick uppehållstillstånd, etc.

Samhällsnytt kontaktade den Svenska kvinnan......som inte var så pigg på att låta sig intervjuas.
Citera
2021-11-17, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Kan inte aset bli utvisat nu då han är svensk medborgare? Man tycker ju att det borde gå att riva upp medborgarskapet för de invandrare som begår grova brott.

Förresten, någon som vet om de är muslimer eller kristna?

Utvisning är väl rätt så milt i detta fallet? Röstar mer på en publik hängning då det jävla aset inte förtjänar något annat.
Citera
2021-11-17, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Gränsen mellan "psykos" och "inte psykos" är långtifrån knivskarp och absolut. Man kan ha en ganska skruvad världsbild och verklighetsuppfattning utan att uppfylla kriterierna (bedömas ha) psykos och omvänt: vara någorlunda orienterad till tid, plats, situation och person och ändå bedömas vara psykotisk. Ofta är det ganska lätt för en van bedömare att slå fast, när man har personen framför sig i ett mottagningsrum, men i efterhand blir det knepigare. Är dessutom alkohol och mediciner inblandat blir det ännu svårare.

Med det lilla vi vet om GM är det omöjligt att avgöra huruvida GM i aktuellt fall var vid sina sinnens fulla bruk eller ej, men det faktum att ord som: "isolerade liv", "bråk och stök", "något konstigt i familjen" och att han knivat två barn och slängt ut dem från fönstret florerar, skvallrar i alla fall att något varit fel, under lång tid...

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Paranoida drag?
Sammanlagt kan allt det där peka på psykos. Bilden av isolering, bråk med närstående (beroende på patientens avvikande beteende) och paranoia. Polisens intryck av GM när de kommer till platsen kommer också att ge ledtrådar för vidare utredning.

Därmed inte sagt att jag slår fast att det rör sig om psykos men det kan absolut inte uteslutas.
Citera
2021-11-17, 08:13
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Hon som gifte sig med 3 Afrikaner efter varandra?

https://samnytt.se/hon-ar-57-ariga-svenska-kvinnan-som-tog-barnamordaren-i-hasselby-till-sverige/
Den har tyvärr hamnat bakom en betalvägg. När jag läste blänkaren så framkom det att kvinnan tagit 3 Afrikanska män till Sverige genom giftermål och följande skilsmässor.

Väldigt osmakligt.

Men alltså..

Borde inte folk i omgivningen reagerat redan vid n•ger #2?
Eller hon själv för den delen?
Typ inse att dom endast var intresserade av ett PUT här i Sverige..

Men nä, hon tar hit även man #3?!?

Kan det ligga någon business i det, att hon får betalt för det?

GM verkade ju åtminstone inte trivas här utan längtade tillbaka hem, synd att han inte åkte hem då hade två små barn kanske ff varit i livet.

Edit; När jag läser inlägg #2188 känns det ännu mer som om det är något fuffens med den där kärringen.
Vem vid sina sinnes fulla bruk importerar 3 stycken afrikaner hit till Sverige gång efter gång liksom??
Senast redigerad av MissDecibella 2021-11-17 kl. 08:17.
Citera
2021-11-17, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Oj. Det var kategoriskt att säga att risken är noll. Den är definitivt högre än så.

Ok, var kanske liiite fel ute där. Men det är ovanligt
Får skylla på att jag jobbat nattpass och ska sova nu.
Citera
2021-11-17, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4lteser
Här är video, tycker du mannen på båren ser rumänsk ut?

https://samnytt.se/har-fors-misstankte-pappan-ivag-efter-brutala-barnamordet-i-hasselby/

Nej det gör han verkligen inte. Svart som sot.
Citera
2021-11-17, 08:18
Medlem
Häktningsframställan: Solna tingsrätt: B-11082-21

Häktningsframställan:

Målnummer Solna tingsrätt: B-11082-21

https://www.bildtagg.se/bild/se1pcmldusxqie7u0zzpu757

Häktningsförhandlingen väntas ske under
dagen något klockslag var inte utsatt.
Citera
2021-11-17, 08:22
Medlem