2021-11-17, 08:30
Medlem
Dagboksblad: Solna tingsrätt: B-11082-21

Dagboksblad: 17/11-21

https://www.bildtagg.se/bild/ilxkyyy55yvvt4c0kfydfli2

https://www.bildtagg.se/bild/k2vm2znrda9i3nljf3au1dls
Citera
2021-11-17, 08:41
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Vad är den vanliga anledningen till att man mördar sina barn då professorn?
Psykoser verkar vara det populäraste att skylla på men psykoser pågår under begränsad tid. Psykisk sjukdom eller ohälsa är nog vanligast men jag tror det finns ett stort mörkertal av elaka jävlar med narcissistiska störningar. Jag hade en bekant som antagligen mördade sina barn för att hon hade en sådan störning. Vi får väl se vad det är för fel i huvudet på den här senegalesen.

Min poäng är att psykopater inte är de enda som har empatistörningar eller är narcissistiska.
Citera
2021-11-17, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Varför ens komma hit från första början om han nu längtade hem så mycket..😒
Han är ju långt ifrån ensam. Det finns säkert massor av människor som har kommit hit från till exempel Afrika som nu längtar hem.
De hade någon sorts bild av att det är rena paradiset här. Gräset är ju alltid grönare på andra sidan.
Vi har det som de saknar. Pengar framför allt, fri sjukvård och mer ordning och reda.
Men självklart är det jättejobbigt att komma till ett annat land. De förlorar släkt och vänner, de skall lära sig ett nytt språk, skaffa jobb och bostad. De saknar solen och värmen, maten och allt det andra de är vana vid. Även om de har det materiellt sett bättre här så är de på botten av samhället och måste jobba sig upp. När de märker att det är svårt att få svenska vänner så känner de sig utsatta för rasism.

Sveriges migrationspolitik har utgått ifrån att alla som kommer hit får det mycket bättre än i hemlandet. Man har så gärna velat få hit de här människorna så man har inte ens funderat på om det verkligen är för deras bästa. Förmodligen skulle de flesta ha fått ett bättre liv om de hade stannat där de kommer ifrån.
Citera
2021-11-17, 08:55
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Gränsen mellan "psykos" och "inte psykos" är långtifrån knivskarp och absolut. Man kan ha en ganska skruvad världsbild och verklighetsuppfattning utan att uppfylla kriterierna (bedömas ha) psykos och omvänt: vara någorlunda orienterad till tid, plats, situation och person och ändå bedömas vara psykotisk. Ofta är det ganska lätt för en van bedömare att slå fast, när man har personen framför sig i ett mottagningsrum, men i efterhand blir det knepigare. Är dessutom alkohol och mediciner inblandat blir det ännu svårare.

Med det lilla vi vet om GM är det omöjligt att avgöra huruvida GM i aktuellt fall var vid sina sinnens fulla bruk eller ej, men det faktum att ord som: "isolerade liv", "bråk och stök", "något konstigt i familjen" och att han knivat två barn och slängt ut dem från fönstret florerar, skvallrar i alla fall att något varit fel, under lång tid...
I Hollywood betyder en psykos direkt att någon ylar, kastar saker omkring sig och sedan kör ölbil på gågator. I verkligheten är det som du skriver en gråskala. Min erfarenhet av en bekant som var schizofren var att hen hade problem att hålla isär drömmar och sådant som upplevts under psykoser - samtal med döda släktingar, ljus- och ljudfenomen med mera. Absolut inget våldsamt beteende.

Samtidigt kan någon mer normal som inte kan hantera spriten eller knarket vara riktigt obehaglig och farlig. Kombinationen missbruk/felmedicinering och störning brukar vara en dålig kombination som ger återkommande problem.
Citera
2021-11-17, 09:28
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Grannarnas fel, dom var rasister

https://www.expressen.se/nyheter/ex-chefen-om-pappan-i-hasselby-ville-flytta-hem/
Citera
2021-11-17, 09:30
Medlem
Orten4LifeBreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Grannarnas fel, dom var rasister

https://www.expressen.se/nyheter/ex-chefen-om-pappan-i-hasselby-ville-flytta-hem/

Konstigt att det alltid ska skyllas på alla andra förutom gärningsmannen men va fan det är ju sverige🤓 här är det inte synd om offren utan om gärningsmannen!! Haha!
Citera
2021-11-17, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Psykoser verkar vara det populäraste att skylla på men psykoser pågår under begränsad tid. Psykisk sjukdom eller ohälsa är nog vanligast men jag tror det finns ett stort mörkertal av elaka jävlar med narcissistiska störningar. Jag hade en bekant som antagligen mördade sina barn för att hon hade en sådan störning. Vi får väl se vad det är för fel i huvudet på den här senegalesen.

Min poäng är att psykopater inte är de enda som har empatistörningar eller är narcissistiska.
Psykos är ju inte nåt man "skyller på".

Antingen har man en psykos eller så har man det inte.
Citera
2021-11-17, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Men alltså..

Borde inte folk i omgivningen reagerat redan vid n•ger #2?
Eller hon själv för den delen?
Typ inse att dom endast var intresserade av ett PUT här i Sverige..

Men nä, hon tar hit även man #3?!?

Kan det ligga någon business i det, att hon får betalt för det?

GM verkade ju åtminstone inte trivas här utan längtade tillbaka hem, synd att han inte åkte hem då hade två små barn kanske ff varit i livet.

Edit; När jag läser inlägg #2188 känns det ännu mer som om det är något fuffens med den där kärringen.
Vem vid sina sinnes fulla bruk importerar 3 stycken afrikaner hit till Sverige gång efter gång liksom??

Ja. Det är klart det handlar om pengar. Det är mer vanligt än vad man tror.
Citera
2021-11-17, 09:35
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched

Man skyller på det när man vill slippa straff och få "vård".
Citera
2021-11-17, 09:36
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Och varför i helvete skall man ta fokus ifrån kärnproblemet?

Om jag kört i diket med min bil för att ett ”svart” däck exploderat, ja då liksom spelar det ingen roll vad jag åt till lunch den dagen det hände.

Falsk analogi.
Det rör däckstatistik i det fallet. Inte lunch. Frågan kan vara om svarta däck är farligare än grå däck på grund av hur de är tillverkade.
Frågan är också viktig med tanke på att varenda reklaminslag idag visar bilder på svarta däck.
Citera
2021-11-17, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Man skyller på det när man vill slippa straff och få "vård".
Nej.
Citera
2021-11-17, 09:44
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched

Jodå, varannan som flippar verkar skylla på röster och fan vet vad. Det är som att de sett på tv att man kan komma undan genom att lite tafatt skylla på diverse psykiska påhittade åkommor. Undersökningarna brukar ge rätt svar.

Men visst är det så att antingen har man en psykos eller så har man det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in