2021-11-17, 06:45
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Fast nu va det kvinnan som ingår skenäktenskap med afrikaner som "idag" är 57-år. Hon förtjänar möjligen en egen tråd?

Åldern på GM:s hustru är för mig okänd.

Aha, nu trillade polletten ner. 57-åringen är inte inblandad i fallet, men det var hon som hjälpte fanskapet hit..
Citera
2021-11-17, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Vad jag menade var, att få sin första psykos vid 40+ är extremt ovanligt. Om man inte har rökt hasch eller använt andra droger.
Eller överdoserar sin Parkinsonmedicin.

Säger inte att GM i detta fallet har någon psykos för det är kanske lätt att skylla på men jag vet iallafall ett fall - VDn i Sthlm som fick en psykos på äldre dar och mördade sin sambo, så risken är väl inte noll.
Citera
2021-11-17, 07:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Och varför i helvete skall man ta fokus ifrån kärnproblemet?

Om jag kört i diket med min bil för att ett ”svart” däck exploderat, ja då liksom spelar det ingen roll vad jag åt till lunch den dagen det hände.

En anledning till att titta på vad statistiken säger kan ju vara att utröna om det finns skillnader mellan inrikesfödda svenskar och utrikesfödda afrikaner.

Är svarta afrikaner överrepresenterade kan man möjligen fördjupa sig och hitta förklaringen till varför den invandrade afrikanen skadade sina barn.

Det skulle inte förvåna mig om det ligger något kulturellt bakom afrikanens agerande.
Citera
2021-11-17, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Säger inte att GM i detta fallet har någon psykos för det är kanske lätt att skylla på men jag vet iallafall ett fall - VDn i Sthlm som fick en psykos på äldre dar och mördade sin sambo, så risken är väl inte noll.

Där har du helt rätt, angående VDn på Södermalm. Tragiskt fall. 🥲

Jag tror också att skylla på ”psykos” kan vara enkelt för vissa. Men det lär visas får vi hoppas.
Citera
2021-11-17, 07:39
Medlem
Citat:
Där har du helt rätt, angående VDn på Södermalm. Tragiskt fall. 🥲

Jag tror också att skylla på ”psykos” kan vara enkelt för vissa. Men det lär visas får vi hoppas.

Jag hoppas att han inte är tillräckligt smart för att fejka psykisk sjukdom utan att förhören kan påvisa att han visste vad han gjorde. Det är lätt att försäga sig
Citera
2021-11-17, 07:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Gränsen mellan "psykos" och "inte psykos" är långtifrån knivskarp och absolut. Man kan ha en ganska skruvad världsbild och verklighetsuppfattning utan att uppfylla kriterierna (bedömas ha) psykos och omvänt: vara någorlunda orienterad till tid, plats, situation och person och ändå bedömas vara psykotisk. Ofta är det ganska lätt för en van bedömare att slå fast, när man har personen framför sig i ett mottagningsrum, men i efterhand blir det knepigare. Är dessutom alkohol och mediciner inblandat blir det ännu svårare.

Med det lilla vi vet om GM är det omöjligt att avgöra huruvida GM i aktuellt fall var vid sina sinnens fulla bruk eller ej, men det faktum att ord som: "isolerade liv", "bråk och stök", "något konstigt i familjen" och att han knivat två barn och slängt ut dem från fönstret florerar, skvallrar i alla fall att något varit fel, under lång tid...
Citera
2021-11-17, 07:48
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Idag ska jag ringa folkbokföringen så får ni reda på vem hans första fru var som var svenska.
Hon som gifte sig med 3 Afrikaner efter varandra?

https://samnytt.se/hon-ar-57-ariga-svenska-kvinnan-som-tog-barnamordaren-i-hasselby-till-sverige/
Den har tyvärr hamnat bakom en betalvägg. När jag läste blänkaren så framkom det att kvinnan tagit 3 Afrikanska män till Sverige genom giftermål och följande skilsmässor.

Väldigt osmakligt.
Citera
2021-11-17, 07:48
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En anledning till att titta på vad statistiken säger kan ju vara att utröna om det finns skillnader mellan inrikesfödda svenskar och utrikesfödda afrikaner.

Är svarta afrikaner överrepresenterade kan man möjligen fördjupa sig och hitta förklaringen till varför den invandrade afrikanen skadade sina barn.

Det skulle inte förvåna mig om det ligger något kulturellt bakom afrikanens agerande.
I vissa afrikanska rädslokulturer tror man att barn blir besatta av demoner. Jag vet att man driver ut andar med eld så barnen får brännskador.
Kniv vet jag inget om. Det är såklart svårt att hitta information om det här.
Citera
2021-11-17, 07:54
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Att få en psykos plötsligt vid 40+ är lika med noll. Så hasch eller ljuga om det låter rimligare.
Nja sådant kan utlösas av mediciner eller av extrem stress (tex PTDS) ,

Det drabbade tex den s.k ”skönhetsdirektören” som mördade sin sambo. Ingen tidigare sjukdom, blev paranoid och gled in i en psykos. Hemskickad med medicin trots vädjan från sambon om inläggning. https://www.expressen.se/nyheter/krim/linus-mamma-monica-hoggs-ihjal-av-skonhetsdirektoren/
Citera
2021-11-17, 07:58
Medlem
Citat:
Att få en psykos plötsligt vid 40+ är lika med noll. Så hasch eller ljuga om det låter rimligare.
Vem som helst kan få en psykos under vissa förhållanden.
Citera
2021-11-17, 08:00
Medlem
Den tidigare arbetsgivaren berättar att mannen inte ville bo kvar i Sverige.

Han berättade för mig att han hade långtgående planer på att spara lite pengar och flytta till Senegal för att bo där permanent.

https://www.expressen.se/nyheter/ex-chefen-om-pappan-i-hasselby-ville-flytta-hem/
Citera
2021-11-17, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Hon som gifte sig med 3 Afrikaner efter varandra?

https://samnytt.se/hon-ar-57-ariga-svenska-kvinnan-som-tog-barnamordaren-i-hasselby-till-sverige/
Den har tyvärr hamnat bakom en betalvägg. När jag läste blänkaren så framkom det att kvinnan tagit 3 Afrikanska män till Sverige genom giftermål och följande skilsmässor.

Väldigt osmakligt.

Där kan förklaringen ligga. Kan det sitta i generna? Var det nåt med asyl också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in