2021-11-16, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Hur brukar andra interner behandla barnamördare på anstalt? Har någon barnamördare tidigare råkat ut för något? Hoppas såklart på att denna snubbe får fängelse och funderar över vad han skulle kunna vänta sig.

Har för mig att i USA skulle en sån leva farligt i fängelset, internerna gillar inte sådana som ger sig på barn. Jag tror att jag till och med såg en dokumentär där en fånge fick sitta avskild för sin egna säkerhet.

Problemet är att sånna typer, får sitta på speciella avdelningar som våldtäksmän, golare o sånt.
Så de händer nog inte dom så mycket.
Citera
2021-11-16, 21:41
Medlem
jardins avatar
Vem är denna 57-ariga kvinna? Finns det ngt namn pa henne? Var bor hon? Norrland är stort.
Citera
2021-11-16, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
en halvkänd travkusk från Sala dödade sina barn när dom låg och sov visserligen kastade Han inte ut som från nån balkong men minst lika makabert gjort ändå
Och tänka sig han var helsvensk

Hmm. Vi bor i Sverige och etniska svenskar gör bedrövliga saker. Trav kusken du tar som exempel gjorde något bedrövligt och galet. Vi finns här och är ännu så länge i majoritet. Men detta är vi snart inte. Vi fyller landet med främmande kulturer och religioner. Du gillar tydligen den utveckligen. Jag gör det inte. Denna importerade galenskap har Sverige kunnat klara sig utan. Det trygga fina land jag lärt mig älska och växt upp i finns inte kvar längre. Kaoset tilltar alltmer i alla delar av vårt land. Du vet och ser det men blundar och bluddrar på mot bättre vetande. Mitt fosterland Sverige är förstört i grunden och du bejakar detta. Skämmes ta mig fan !
Citera
2021-11-16, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maimiitang
96% av senegaleser är muslimer!

Jag har för mig att islamist och muslim betyder olika saker.
Citera
2021-11-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
en halvkänd travkusk från Sala dödade sina barn när dom låg och sov visserligen kastade Han inte ut som från nån balkong men minst lika makabert gjort ändå
Och tänka sig han var helsvensk

Samma tre-fyra exempel som upprepas om och om igen.
Vi ”helsvenskar” är hittills i majoritet som invånare, märkligt vore väl om inte nån blir galen.
Se till procentuellt istället.
Citera
2021-11-16, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikakahvi
ja men hur vet expressen att det är rätt person? vad kan de se i fb-profiler som inte vi kan se?

Skulle inte förvåna mig om de bad en mediakåt granne att visa hur han såg ut
Citera
2021-11-16, 22:03
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Hon tänkte nog att barnen var döda. Kan vara otäckt också att se sina barn så skadade och då blundar hon hellre. Mannen kan ha hotat henne med kniv. Vi får väl se om han repar sig och kan ge en förklaring.

Visst kan det vara otäckt men hon kunde kanske gått ut och tillkallat hjälp.
Visst det är lätt att sitta här och spekulera men försökte tänka mig in i situationen.
Om inget hindra henne att gå ut anser jag hon är medskyldig.
Jag hade gått ut direkt och tillkallat hjälp. Jag kanske rent av hade hoppat ut utan tanke på att skada mig.
Citera
2021-11-16, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Hur brukar andra interner behandla barnamördare på anstalt? Har någon barnamördare tidigare råkat ut för något? Hoppas såklart på att denna snubbe får fängelse och funderar över vad han skulle kunna vänta sig.

Har för mig att i USA skulle en sån leva farligt i fängelset, internerna gillar inte sådana som ger sig på barn. Jag tror att jag till och med såg en dokumentär där en fånge fick sitta avskild för sin egna säkerhet.
Ja detta är intressant!
Citera
2021-11-16, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Hmm. Vi bor i Sverige och etniska svenskar gör bedrövliga saker. Trav kusken du tar som exempel gjorde något bedrövligt och galet. Vi finns här och är ännu så länge i majoritet. Men detta är vi snart inte. Vi fyller landet med främmande kulturer och religioner. Du gillar tydligen den utveckligen. Jag gör det inte. Denna importerade galenskap har Sverige kunnat klara sig utan. Det trygga fina land jag lärt mig älska och växt upp i finns inte kvar längre. Kaoset tilltar alltmer i alla delar av vårt land. Du vet och ser det men blundar och bluddrar på mot bättre vetande. Mitt fosterland Sverige är förstört i grunden och du bejakar detta. Skämmes ta mig fan !
Om kulturen och religionen ligger bakom detta brott återstår att se. Jag gissar att det inte gör det. Vi är alla människor oavsett kultur och religion och ditt trygga Sverige har aldrig funnits, iaf inte när det gäller fall där föräldrar dödar sina barn. Vilket detta fall som vi nu diskuterar handlar om.
Citera
2021-11-16, 22:10
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Visst kan det vara otäckt men hon kunde kanske gått ut och tillkallat hjälp.
Visst det är lätt att sitta här och spekulera men försökte tänka mig in i situationen.
Om inget hindra henne att gå ut anser jag hon är medskyldig.
Jag hade gått ut direkt och tillkallat hjälp. Jag kanske rent av hade hoppat ut utan tanke på att skada mig.
Eller så blev hon handlingsförlamad av den stora chocken.

Högst troligt. Man blir handlingsförlamad av mindre saker, det här är ett extremt fall.
Citera
2021-11-16, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej, han skulle ju ha lidit av PTSD fast egentligen ville han bara komma åt livförsäkringen som han tecknat med sin fru. Travkusken som dödade sina två pojkar och även lyckades med att ta livet av sig själv fick sympatier här på Flashback för att det fanns ett rykte om att hans exfru tillika barnens mor hade blivit ihop med en afghan. Det var liksom en förmildrande omständighet. Summa summarum är det ju så att på Flashback finns alltid alternativa förklaringar när en vit svenne dödar sina barn. Jag anser att den nu aktuella GM har begått ett fruktansvärt brott genom att döda sina barn. Om det visar sig att han inte gjort det pga psykos utan istället för att hämnas på sin fru så är han lika avskyvärd som kraftverkspappan, Dalaröpappan och travkusken. För att inte nämna det välbeställda och högutbildade paret som dödade sina barn och sig själva för att barnen skulle ha lidit av ME. Som om att barnen inte skulle haft rätt att leva även om de led av ME.

Mycket relevant och bra skrivet. Dock anser jag att han inte ska betraktas som "stackars" även om det var psykos. Inte minst om det var drogutlöst psykos. Då har han valt det själv. Att vissa blir knäppa av droger är allmänt känt, säkert även för honom.
Citera
2021-11-16, 22:13
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likabarnlekaball
Det intressanta i ditt påstående är att FAKTA och STATISKTIK bevisar att främst afrikanska kulturer håller familjen mer som prioritet än vad andra kulturer gör.

Det var inte det saken gällde här utan synnerligen bestialiska grymheter.
Som att kasta ner barn från balkongen.
Jag skulle inte påstå att det är ett typiskt svenskt beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in