2021-11-17, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Hahaha, det verkar som att domaren har frågesport med delar utav jurymedlemmarna som är reserver.

Jepp, jag som var för snabb, sorry!
2021-11-17, 00:38
Medlem
Alltså vad händer?
Domaren trollar med massa trivia om koreakriget.
Jävla cock tease!
2021-11-17, 00:47
Medlem
postkrans avatar
Börjar nu
2021-11-17, 00:48
Medlem
Nu får vi se!
2021-11-17, 00:49
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Nu får vi se!

Blir säkert inget beslut idag, skulle inte förvåna mig. Men håller tummarna att det blir ett!

EDIT: Inget beslut idag!
2021-11-17, 00:50
Medlem
Alltså... suck
2021-11-17, 00:50
Medlem
stone_sleepers avatar
Lyssnar på den svarta höger youtubern Tree of Logic och hon sa något som fick mig att tänka... Hon sa att om Kyle var svart och demokrat (eller BLM eller liknande), då skulle han inte ens åtalats utan hyllats som en hjälte. Visst har hon rätt. Stora delar av USA är väldigt woke. Redan på 90-talet fick OJ gå fri trots att han mördat två människor, det är mycket värre nu.
2021-11-17, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Lyssnar på den svarta höger youtubern Tree of Logic och hon sa något som fick mig att tänka... Hon sa att om Kyle var svart och demokrat (eller BLM eller liknande), då skulle han inte ens åtalats utan hyllats som en hjälte. Visst har hon rätt. Stora delar av USA är väldigt woke. Redan på 90-talet fick OJ gå fri trots att han mördat två människor, det är mycket värre nu.
Jo det där behöver man ju inte va raketforskare för att förstå
2021-11-17, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper

Haha, jo, tjena.
Svarta i USA löper större risk att dömas både hårda och mer ofta för samma brott som vita.
2021-11-17, 00:56
Bannlyst
Varför vänta med domen tills imorgon? Var inte juryn färdig?
Senast redigerad av RiketFaller 2021-11-17 kl. 01:00.
2021-11-17, 00:59
Medlem
Lite om den tidigare okände "Jump Kick Man", som Rittenhouse missade. Inte oväntat ännu en gravt kriminell person:

Citat:
The enduring mystery of the Kyle Rittenhouse criminal trial, which went to a jury Tuesday, has been the identity of "Jump Kick Man." As Rittenhouse ran away from a crowd of people, he testified that one of the pursuers hit him in the head with his skateboard. When Rittenhouse fell to the ground, Jump Kick Man flew through the air and stomped on his head. Rittenhouse fired two shots at Jump Kick Man, but missed.

Almost immediately, the man who had struck Rittenhouse with his skateboard, Anthony Huber, hit him with the skateboard again, and Rittenhouse fired a single round, killing Huber. A third man, Gaige Grosskreutz, saw this and approached Rittenhouse with his hands up. However, when Rittenhouse looked down for a split second, Grosskreutz pulled out a handgun and pointed it at Rittenhouse's head. Rittenhouse fired a single shot, striking Grosskreutz in the arm.

Jump Kick Man, whose attack on Rittenhouse (and Rittenhouse's subsequent response) arguably led to both Huber's and Grosskreutz's actions (and Rittenhouse's response to them), has never been identified--until now.

"The Dan O'Donnell Show" can now report exclusively that Jump Kick Man is a 40-year-old Black male from Kenosha with an extensive criminal record who was at the time of the Rittenhouse shootings on probation following a conviction for domestic violence battery. He faced a maximum sentence of nine months in jail, but less than two months before he kicked Rittenhouse, he accepted a plea deal that netted him 12 months' probation. The following year, he violated the terms of his probation and was sentenced to seven months in jail.

Had Jump Kick Man been sentenced to even two months in jail instead of probation, he would not have been in Kenosha the night of the shootings. His kick, which prompted Rittenhouse to fire two shots at him, may well have provoked Huber to strike Rittenhouse with his skateboard a second time, causing Rittenhouse to shoot and kill him. That in turn prompted Grosskreutz to advance on Rittenhouse and draw his handgun on him, which caused Rittenhouse to shoot him in the arm.

Jump Kick Man's actions likely set these events in motion, and thus had he not been on the streets of Kenosha that night, it is entirely possible that Huber and Grosskreutz would not have been shot.

"The Dan O'Donnell Show" is not naming Jump Kick Man, as he has not been criminally charged in connection with the Rittenhouse case. Sources indicate that he contacted prosecutors and offered to testify, but in exchange requested immunity from an ongoing drunk driving and domestic abuse case with which he was charged in June. Prosecutors declined his offer and chose not to call him as a witness in the Rittenhouse case.

According to online court records, Jump Kick Man has a criminal record that dates back more than two decades, with multiple felony convictions for car theft, ID theft, drug possession, and escaping custody. Given this and a recent prior conviction for misdemeanor battery (and a subsequent probation revocation), Jump Kick Man should have been sentenced to at least some jail time following his most recent conviction.
https://newstalk1130.iheart.com/featured/common-sense-central/content/2021-11-16-the-disturbing-story-of-the-rittenhouse-cases-mysterious-jump-kick-man/
2021-11-17, 01:30
Medlem
Funkydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leapchild
Han bor 1,6 km från händelsen (på andra sidan statsgränsen) och han förvarar sitt vapen hos en vän i närheten av händelsen. Hans vän bodde så nära oroligheterna att när de båda ställde sig utanför huset så kände de lukten av rök och hörde skrik.

Polisen är uppenbarligen inkapabel av att förhindra all förstörelse och ödeläggelse. Polisen hade innan händelsen gett en flaska vaten till Rittenhouse och tackat honom med orden "we appreciate you guys".

Beklagar sent svar.

Tack för informationen. Hade inte koll på exakta avstånd. Jag tycker ändå att det snarare är han som söker upp problemet, än att det hittar honom så att säga. Och även om lagen säger att det kan vara självförsvar så har han där som sagt tappat mycket av min sympati. Men som jag var inne på så anser jag ändå att det finns lagligt stöd för att fria honom från de grövsta anklagelserna.

Sedan är det ju kul hur media vinklar och i detta fall tycks ljuga. Jag vet med säkerhet att jag läst på flera håll om hur han ska ha fört vapnet över delstatsgränsen. Eller är detta något som försvaret och åklagaren är oense om? När jag googlar hans vän Dominick Black så bodde han som du är inne på i Kenosha och det var alltså där vapnet förvarades. Har han då fört vapnet över gränsen eller inte? Enligt medias rapportering under ett års tid nu så har han hur som helst det...

Nu såg jag att domaren lagt ner åtalet rörande olagligt innehav av vapen p.g.a. oklarheter runt Wisconsins lag. Tydligen kan det vara ok för minderåriga att vara beväpnade så länge inte vapnets pipa är för kort... Då vet man det.

Att det sedan finns poliser som gärna ser att paramilitära milismän hjälper dem med lag och ordning tvekar jag inte en sekund på. Vilka typer som arbetar som poliser speglar ju resten av samhället. Framför allt i USA där det knappt behövs någon utbildning för att arbeta som en. Sedan är det en sak att tycka att han gör nytta när han är där och släcker bränder. En annan sak när han börjar skjuta... Slutligen kan jag tänka mig att poliser säger en hel del de inte menar. De försöker ha en dialog med människor de egentligen tycker är dumma i huvudet. I regel är varenda människa de tvingas ha kontakt med under en arbetsdag, exklusive kollegor och brottsoffer, folk som inte är så kul att ha att göra med.

Jag både som sagt anklagar och försvarar Kyle. Men i slutändan har jag ändå svårt att sympatisera allt för mycket med en person beväpnad med automatvapen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in