2021-11-16, 19:22
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Som implicit (för säkerhets skull nämnt) sagt, ni kan inte begära att jag ska behöva hjälpa er med att utläsa vad jag säger. Det skulle bli ett alltför omfattande arbete för mig med ett fåtal tråddeltagare och till leda för ett massivt flertal av densamma!

Så som sagt, som sagt, ni får alla såklart tolka efter eget huvud - då slipper vi alla också - om någon fått för sig å göra en figur i tråden genom att avsiktligt (trolla) missförstå, att denne blir matad för den slags.
Ja ALLA ser nu vad jag sa....utom nedanstående citerade troll

Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Frågan är ju för att det inte skall missförstås om det är 4 timmar eller 4 sekunder som är inspelat.

Du har ju hävdat att Esbjörn absolut inte kunde vara hotad av advokaterna då allt var inspelat, när du sedan ändrar det till att det bara är undertecknandet som är inspelat så faller ju beviset.

Hur vet egentligen Binninge vad som är inspelat, han var ju inte på plats?
men som med detta inlägg accentuerade mitt inlägg
2021-11-16, 19:24
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Läs tråden pucko, det var svar på ett inlägg till mej som en Ebba-Busch-Klan-Medlem här inne skrev att det finns massor av liknande sjötomter till salu med närhet till Uppsala, kanske t.o.m var du.

Jag svarar Robokop och du känner dig träffad?🤔
Det hade varit mer normalt om Robokop svarade😎
2021-11-16, 19:27
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ja ALLA ser nu vad jag sa....utom nedanstående citerade troll

men som med detta inlägg accentuerade mitt inlägg

Börjar likna dina fantasier om ledsagaren som du fick backa gång på gång, kan inte vara lätt att hålla koll på alla lögner.
2021-11-16, 19:29
Medlem
Citat:
Ojjj, Esbjörn avvek av en anledning och då blir Ebba handlingsförlamad och kan inte komma på ett enda sätt att lösa detta, inte att söka upp Esbjörn, inte att gå ut i media och säga officiellt att hon backar ur, vilket skulle ha avslutat affären inom några dagar.
Men icke, vill du veta en hemlis, Ebba ville helt enkelt inte släppa fastigheten, lova att inte säga det till någon.

Ni är helt obetalbara OM Ebba velat avsluta affären hade så skett, att ni inte vill skriva det är förstår jag så väl, det skulle inte gagna Ebba, vilken ni gör allt för att tvätta vit, ni blir bara patetiska!
Nej, hon blev inte handlingsförlamad. Hon såg till att processen gick framåt på det enda rimliga sättet.

Det är väl för övrigt inte Ebbas ansvar att söka upp Esbjörn, om det är Esbjörn som vill bryta avtalet? Nu gjorde hon trots det ett försök att initiera en förhandling om att avbryta köpet, som Esbjörn valde att sabotera.

Det är ju helt bisarrt att ni anser det självklart att hon trots det skulle gå emot sina egna intressen och potentiellt skapa ännu mer juridiska problem genom att inte följa det befintliga avtal som de båda skrivit under.
2021-11-16, 19:33
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Börjar likna dina fantasier om ledsagaren som du fick backa gång på gång, kan inte vara lätt att hålla koll på alla lögner.
det är alla dina inbillade å påstådda lögner som är svåra å hålla reda på [för dig (för dig)] men efter smärre eftertanke så fattar du nog såklart heller inte det faktumet
2021-11-16, 19:33
Medlem
Citat:
Du måste vara fullständigt blåst, inget möte ordnades direkt efter att Ebba sa sej villig backa ur affären, hon gick bara dagar efteråt till Tinget istället.

Gissar du har bevis för ditt påstående som du kommer dela med dig
2021-11-16, 19:34
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Det är lugnt

Jag tror ärligt talat att inte en enda av alla Ebba-hatarna i tråden har den blekaste aning om vad det är Esbjörn överklagar. Hade de förstått det hade de nog varit lite mer tillbakadragna, nötterna. Esbjörn och hans hangarounds förstår det inte heller. Frågan är om ens Esbjörns nya ombud förstår det.

Katrin däremot är mycket väl införstådd med vad det är som överklagats. Det är därför som hon bara sitter på sitt kontor och skrattar, och än så länge inte har gjort någonting. Hon kommer naturligtvis att sköta även detta på samma professionellt tillbakadragna vis som hon skött allt annat i affären hitintills. Detta är i stort sett bara en sista dödsryckning från Esbjörn, där han ligger i graven han grävt åt sig själv.

För Ebbas del har detta enbart en positiv inverkan, hon vinner bara ännu mer sympatier nu.

Finns ingen anledning för Karin att agera i ärendet nu.
Antingen så gör den nya brännvinsjuristen bort sig redan nu, om inte så har Karin tid på sig att hänga på Esbjörns överklagan.
2021-11-16, 19:35
Medlem
Citat:
Esbjörns chaufför tillika ledsagare blev av Ebbas ombud nekad att vara med på det möte du hänvisar till. Därav lämnade även Esbjörn detta möte!

Det dokumenterade (om jag inte minns helt fel) förloppet var att Esbjörn dyker upp med en oanmäld "ledsagare" istället för sitt ombud. Man måste då säkerställa vem detta är. Det uppges att personen inte ville uppge sitt namn och medans man försökte få klarhet i vem det var han hade med sig så lämnade de advokatbyrån..

Eftersom du verkar så smart har jag en fråga till dig.
Hur kommer det sig att Esbjörn i MuF ,inför rättegången som aldrig blev av, svarar på en rak fråga att han ville sälja och skrev på av egen fri vilja. När han tiden mellan avtal och MuF själv (i media) och via ombud sagt att han egentligen inte alls ville och kände sig tvingad.
Borde han inte drivit den linjen även i MuF?

Visserligen kommer väl någon påstå att han blev tvingad att säga så.. i närvaro av sitt ombud
Senast redigerad av rhdf 2021-11-16 kl. 19:38.
2021-11-16, 19:37
Medlem
Q6s avatar
Citat:
det är alla dina inbillade å påstådda lögner som är svåra å hålla reda på [för dig (för dig)] men efter smärre eftertanke så fattar du nog såklart heller inte det faktumet

Du agerar som ett barn med fingrarna i kakburken. Kan inte vara lätt när du lämnar olika versioner.
2021-11-16, 19:41
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Den dokumenterade (om jag inte minns helt fel) förloppet var att Esbjörn dyker upp med en oanmäld "ledsagare" istället för sitt ombud. Man måste då säkerställa vem detta är. Det uppges att personen inte ville uppge sitt namn och medans man försökte få klarhet i vem det var han hade med sig så lämnade de advokatbyrån..

Eftersom du verkar så smart har jag en fråga till dig.
Hur kommer det sig att Esbjörn i MuF ,inför rättegången som aldrig blev av, svarar på en rak fråga att han ville sälja och skrev på av egen fri vilja. När han tiden mellan avtal och MuF själv (i media) och via ombud sagt att han egentligen inte alls ville och kände sig tvingad.
Borde han inte drivit den linjen även i MuF?

Visserligen kommer väl någon påstå att han blev tvingad att säga så.. i närvaro av sitt ombud

Det finns inget bevis för att ledsagaren dök upp. Esbjörn kan lika väl ha lämnat utan att ledsagaren som han inte kom ihåg namnet på dök upp.

Klarlagt är att Esbjörns ombud inte gick in genom dörren till mötet.
2021-11-16, 19:42
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Du agerar som ett barn med fingrarna i kakburken. Kan inte vara lätt när du lämnar olika versioner.
å du börjar mer å mer påminna om en gammal papegoja där du sitter å är helt ensam om att inte ha fattat att det bara är du kvar nu som inte har kunnat följa mig i tråden på ett för läsaren gagneligt sätt - å nu ska inte jag upprepa mig mer OAO
2021-11-16, 19:45
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Det finns inget bevis för att ledsagaren dök upp. Esbjörn kan lika väl ha lämnat utan att ledsagaren som han inte kom ihåg namnet på dök upp.

Klarlagt är att Esbjörns ombud inte gick in genom dörren till mötet.
Dök upp idiot - hon (ledsagarinnan) körde ju Esbjörn till mötet och även från detsamma då de båda inte fick deltaga

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in