2021-11-16, 18:59
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Godis.
Ny rättegång i UT mitt i valrörelsen.
Aftonslaskans ledarskribenter gnuggar händerna.

Och Narcissisten Ebba Busch kör på med en Bulldozer, skygglappar uppfällda, vägrar inse sanningen, att hon hjälper de rödgröna att sitta kvar vid makten…

…men Ebba fick ju sitt hus!
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2021-11-16 kl. 19:03.
2021-11-16, 18:59
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Du vet alltså inte vad som är inspelat vilket gör att dina inlägg att allt är inspelat inte håller.
Det börjar kännas som dina påstående om mötet där Esbjörn försvann. Även det var fullt med motsägelser som gjorde att du gång på gång fick backa och ändra vad du hade hört av Binninge.
Som implicit (för säkerhets skull nämnt) sagt, ni kan inte begära att jag ska behöva hjälpa er med att utläsa vad jag säger. Det skulle bli ett alltför omfattande arbete för mig med ett fåtal tråddeltagare och till leda för ett massivt flertal av densamma!

Så som sagt, som sagt, ni får alla såklart tolka efter eget huvud - då slipper vi alla också - om någon fått för sig å göra en figur i tråden genom att avsiktligt (trolla) missförstå, att denne blir matad för den slags.
2021-11-16, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Om Ebba hade varit öppen och stått för sitt ord hade affären varit över på ett par veckor.

Om Esbjörn hade varit ärlig och stått för sitt avtal hade affären varit över den 16e september förra året.
2021-11-16, 19:03
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Esbjörn gick på möte med Ebbas advokat körde bort hans ledsagare. Ebba gillar inte att andra än hennes kompisar är med på förhandlingarna.

Sen är det ju knepigt när någon går ut i media och livar att inte tvinga igenom ett köp samtidigt som dom lämnar in en stämningsansökan mot en och söker lagfart på det dom lovar att inte tvinga igenom ett köp av.

Hur orkar du att ljuga i vart och vartannat inlägg?

Med tanke på att Ebbas ombud var den som initierade och ordnade mötet så finns det ingen anledning att köra bort någon ledsagare om Esbjörn skulle vara i behov utav det, alltså lögn.

Det blir knepigt när Esbjörn och hans ombud går ut i media och ljuger ihop en historia om att han är gravt dement och sedan så visar läkarundersökningarna att han är normal för sin ålder.
2021-11-16, 19:08
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:

Med tanke på att Ebbas ombud var den som initierade och ordnade mötet så finns det ingen anledning att köra bort någon ledsagare om Esbjörn skulle vara i behov utav det, alltså lögn.

Det blir knepigt när Esbjörn och hans ombud går ut i media och ljuger ihop en historia om att han är gravt dement och sedan så visar läkarundersökningarna att han är normal för sin ålder.

Du måste vara fullständigt blåst, inget möte ordnades direkt efter att Ebba sa sej villig backa ur affären, hon gick bara dagar efteråt till Tinget istället.
2021-11-16, 19:08
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Det är bara livets ordarna i denna tråd, och möjligen Ebba Busch som fortfarande intalar er att esb vill sälja.

Iomed att strandtomter tydligen gick tretton på dussinet så kunde hon ju använda sin sinnessjukt höga lön till att köpa ett hus på vanligt, hederligt sätt.

Jag vet inte hur man känner igen en livets ordare och efterforskar inte vilka som ligger bakom olika identiteter.

Om det fanns så många tomter till salu i området så kunde du ha tipsat henne om dem.
2021-11-16, 19:10
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:

Esbjörns chaufför tillika ledsagare blev av Ebbas ombud nekad att vara med på det möte du hänvisar till. Därav lämnade även Esbjörn detta möte!
2021-11-16, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tack

Jag missade ditt väldigt informativa inlägg i all den dynga som jag måste scrolla förbi, trollen firar haloween, julafton och alla andra djävla högtider i tråden just nu, den är ju i stort sett oläslig (tråden alltså).

Som jag skrivit, jag fattade inte riktigt vad E*björn överklagar men nu förstår jag och jag tror som du skrev i ditt andra inlägg att Svea Hovrätt inte kommer att ge prövningstillstånd.

Det är lugnt

Jag tror ärligt talat att inte en enda av alla Ebba-hatarna i tråden har den blekaste aning om vad det är Esbjörn överklagar. Hade de förstått det hade de nog varit lite mer tillbakadragna, nötterna. Esbjörn och hans hangarounds förstår det inte heller. Frågan är om ens Esbjörns nya ombud förstår det.

Katrin däremot är mycket väl införstådd med vad det är som överklagats. Det är därför som hon bara sitter på sitt kontor och skrattar, och än så länge inte har gjort någonting. Hon kommer naturligtvis att sköta även detta på samma professionellt tillbakadragna vis som hon skött allt annat i affären hitintills. Detta är i stort sett bara en sista dödsryckning från Esbjörn, där han ligger i graven han grävt åt sig själv.

För Ebbas del har detta enbart en positiv inverkan, hon vinner bara ännu mer sympatier nu.
2021-11-16, 19:13
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Jag vet inte hur man känner igen en livets ordare och efterforskar inte vilka som ligger bakom olika identiteter.

Om det fanns så många tomter till salu i området så kunde du ha tipsat henne om dem.

Läs tråden pucko, det var svar på ett inlägg till mej som en Ebba-Busch-Klan-Medlem här inne skrev att det finns massor av liknande sjötomter till salu med närhet till Uppsala, kanske t.o.m var du.
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2021-11-16 kl. 19:15.
2021-11-16, 19:15
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Som implicit (för säkerhets skull nämnt) sagt, ni kan inte begära att jag ska behöva hjälpa er med att utläsa vad jag säger. Det skulle bli ett alltför omfattande arbete för mig med ett fåtal tråddeltagare och till leda för ett massivt flertal av densamma!

Så som sagt, som sagt, ni får alla såklart tolka efter eget huvud - då slipper vi alla också - om någon fått för sig å göra en figur i tråden genom att avsiktligt (trolla) missförstå, att denne blir matad för den slags.

Frågan är ju för att det inte skall missförstås om det är 4 timmar eller 4 sekunder som är inspelat.

Du har ju hävdat att Esbjörn absolut inte kunde vara hotad av advokaterna då allt var inspelat, när du sedan ändrar det till att det bara är undertecknandet som är inspelat så faller ju beviset.

Hur vet egentligen Binninge vad som är inspelat, han var ju inte på plats?
2021-11-16, 19:18
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Du måste vara fullständigt blåst, inget möte ordnades direkt efter att Ebba sa sej villig backa ur affären, hon gick bara dagar efteråt till Tinget istället.

Hon gick till tinget den 25:e november, drygt 3 månader efter kontraktet var undertecknat.

Dessförinnan så hade det varit medlingsförsök ifrån hennes sida.
2021-11-16, 19:19
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Esbjörns chaufför tillika ledsagare blev av Ebbas ombud nekad att vara med på det möte du hänvisar till. Därav lämnade även Esbjörn detta möte!

Stämmer inte, men lämna gärna bevis på detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in