2021-11-16, 15:36
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Binninge är borta i detta för länge sedan, förstår inte varför du lyfter honom igen.

Sen som du skriver är det ju ”synd” om Ebba Buschs och hennes barn som måste leva med en hemlös mamma, uttryck av Ebba själv..
..eller så borde Ebba Busch be alla människor vilka lever som hemlös om ursäkt, fy fan vilken rutten människa Ebba är.
Eller så kkanske det är dags för media verkligen börja skriva om Ebba hemlösa liv, för inte ljög väl Ebba om att hon lever som en hemlös?

Nej, Binninge är inte borta. Enligt kubun var han med på Esbjörns förlikning under flera timmar och hans fullmakt är inte återkallad den heller.
2021-11-16, 15:40
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ebba har aldrig stått vid sitt ord att låta köpet återgå om så Esbjörn ville det.
Hade Ebba velat så hade Esbjörn fått den tillbaka, men det var bara tomma ord.
Ebba har ett ansvar mot sina väljare och mot hela borgerligheten men det struntar hon fullständigt i bara hon får denna fastighet. Sanningen är att för Ebba är denna fastighet viktigare än att vi får ett regeringsskifte vid nästa val, vilket gör henne extremt olämplig som partiledare för KD!
Iofs ett normalt beteende av en fullblodsnarcissist som Ebba så egentligen borde man inte bry sej eller vara förvånad.

Nu vill jag inte ha ett enda svar om att Esbjörn inte gick att nå, om att avtal inte gick att bryta bla bla bla, för det är helt jävla oväsentligt, om Ebba hade velat så hade hon löst det problemet och detta hade varit över förra hösten. Allt anat är bara bullshit!

Jo visst hade det gått att lösa men bara om Esbjörn ville allt annat är verkligen bullshit!
Förstår ni än i dag inte att det var Esbjörn det hängde på, det är bara Esbjörn som kan lösa det.
Allt annat är oväsentligt det hänger på Esbjörn, inte på någon annan än Esbjörn.
2021-11-16, 15:41
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Enligt kubun är ju binninge med i allra högsta grad. På tel vid förlikningsmötet. Om så är fallet vet vi inte men fråga kubun….

Hans fullmakt är väl inte upphävd heller?

På Binnikemaskens fullmakt står målnumret i tingsrätten sedan så har Berg och Behm transportfullmakt.
Osäker på om deras fullmakter är giltiga när det är lyft till hovrätten.
2021-11-16, 15:42
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Var faan är min cykel?
Du ska lämna tillbaka den för jag har ångrat min försäljning.
Det är du som gjort fel och inte jag som försöker tilltvinga mig, det du köpt av mig och nu äger.
Den cykeln kommer bli mer värd när du servat den, jag ska ha mellanskillnaden också.
Brännström ska skriva ett nytt reportage och jag ska gråta över min mammas rostiga gamla cykel.
Cykeln skulle gå i arv och är en släktklenod av sällan skådat slag.

Men du får behålla den bara jag får mer pengar!

Har han köpt cykel av dig också?
2021-11-16, 15:49
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Nej, Binninge är inte borta. Enligt kubun var han med på Esbjörns förlikning under flera timmar och hans fullmakt är inte återkallad den heller.

Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Jo visst hade det gått att lösa men bara om Esbjörn ville allt annat är verkligen bullshit!
Förstår ni än i dag inte att det var Esbjörn det hängde på, det är bara Esbjörn som kan lösa det.
Allt annat är oväsentligt det hänger på Esbjörn, inte på någon annan än Esbjörn.

Om Ebba verkligen hade menat vad hon sa så hade hon löst upp affären, allt annat är som tidigare skrivet bara Bullshit!
Om Ebba hade satt Sveriges bästa före sin egen njutning så skulle Ebba med entourage utan problem löst upp affären, allt annat är löjligt att påstå!
2021-11-16, 15:53
Medlem
Citat:
Om Ebba verkligen hade menat vad hon sa så hade hon löst upp affären, allt annat är som tidigare skrivet bara Bullshit!
Om Ebba hade satt Sveriges bästa före sin egen njutning så skulle Ebba med entourage utan problem löst upp affären, allt annat är löjligt att påstå!

Motparten gick ut i media och sa de hade stängt dörren till Busch.
Blir svårt då att förhandla.
Och vad har Sveriges bästa med husaffären att göra?
2021-11-16, 15:56
Medlem
Citat:
Hur svårt ska det vara att förstå??? En köpare kan inte på egen hand upplösa ett köpeavtal - det kräver ett nytt avtal som måste förhandlas fram med säljaren! Esbjörn var bjuden till ett möte för att göra just detta, men lämnade innan det startade och gjorde sig sedan oanträffbar. Ebba hade inget annat val än att göra som hon gjorde då ursprungligt avtal fortfarande var giltigt och alltså då måste följas.
2021-11-16, 15:56
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Likhet inför lagen gäller både Ebba och Esbjörn, det finns en jordabalk som Esbjörn inte kan skita i.
2021-11-16, 16:04
Medlem
Citat:

Så här resonerar endast de som önskar ett klansamhälle där löst tyckande , familjeband och lojalitet med släkter skall besluta om lag och rätt. Journalisters politiska agenda är med och styr vad folket skall tycka genom artiklar med politisk vinkling. Jag vill verkligen inte ha detta samhälle som är helt laglöst och där ingen kan förutse vad som kommer att hända. En köpare och säljare av en fastighet måste veta att ett köpeavtal gäller och inte vara i limbo för att vissa människor tar sig den självpåtagna rätten att ångra sig långt efter kontraktets påskrivande. Dessutom ändrar sig även Esbjörn efter att hans egna advokater fått honom att förstå att det är bra att skriva på förlikningen. Margareta Majkgård är skadlig för stackars Esbjörn!!
2021-11-16, 16:08
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Motparten gick ut i media och sa de hade stängt dörren till Busch.
Blir svårt då att förhandla.
Och vad har Sveriges bästa med husaffären att göra?

Förstår att det ibland är svårt för dej att förstå, men vänsterdrevet efter Ebba i media om denna affär har bara börjat, vilket i dess förlängning kommer att kunna rädda rödgrön regering vid makten, så om du inte förstår den kopplingen kan jag inget annat göra än att beklaga din svagbegåvning.
2021-11-16, 16:10
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Märkligt att Esbjörn ser Ebba som motpart i ett mål där hans egna advokater har "tvingat" honom att skriva på en förlikning. Borde inte hans advokater vara motpart?

Märkligt är väl bara förnamnet!
Då förlikningsförhandlingar och sen själva förlikningen var initierad av Esbjörn själv.
2021-11-16, 16:13
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Förstår att det ibland är svårt för dej att förstå, men vänsterdrevet efter Ebba i media om denna affär har bara börjat, vilket i dess förlängning kommer att kunna rädda rödgrön regering vid makten, så om du inte förstår den kopplingen kan jag inget annat göra än att beklaga din svagbegåvning.

Hur vet du detta?

Har du fått någon skrivelse ifrån Sveavägen ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in