2021-11-16, 14:57
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz

Då skulle ju, "Jag ska sälja huset till dig" kunna vara ganska flyktigt uttalande.
.

Det är ett flyktigt uttalande då muntliga bud inte är bindande i fastighetsaffärer.

Kan tipsa dig om att läsa jordabalken då du verkar sakna grundläggande kunskap.
2021-11-16, 15:02
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Många med bra koll här i tråden. Hur står det egentligen till med Esbjörns lägenheter? Sägs ha både 2 eller 3st som han inte bor i då han är inhyst hos kommandoran. Vem rattar andrahandsuthyrningen, är den laglig, skattas det för inkomsten, vilka bor där, vem tar pengarna, har det koppling till MPL’s barnhem med flyktingar? Verkar vara lite samma läge för kompisen Ulf som också är inhyst i Marielund. Här finns det nog mycket för stadsmedia att ta tag i och skriva om, men det är väl inte så intressant förstås.
Misstänker att MPL använder dessa som illegala flyktingboenden, skulle bli mycket förvånad, om så inte är fallet.
Därmed inte sagt att Esbjörn går förlust på det hela, han kan mycket väl få skaplig hyra, har hon någon skam i kroppen så... nej där föll den delen.
2021-11-16, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Exakt, OM ESBJÖRN VERKLIGEN VILL DET.
Men nix, Ebba drar istället Esbjörn inför Tingsrätten!

Ebba är en förklädda Jävul som skolats under många år av Livets Ord till att agera som hon gör. Hon följer deras linje att pengar är det viktigaste i livet, om så de förvärvas på annan människas bekostnad.

Hur kunde KD utse denna omogna kvinna till sin partiledare är och förblir fullständigt obegripligt.

Dock ska sägas att Ebba hade lite otur att inte Esbjörn blev smittad av Corona och dog förra hösten, Ebba gjorde ivf allt hon kunde för att Esbjörn skulle kunna bli smittad, om så hade blivit så skulle Ebba nu kunnat pynta inför Jul och hela denna historia hade just bara varit en liten historia.
Hade det inte varit bättre om du faktiskt hade sökt rätt på citatet? Du är så kåt på att predika så du struntar helt i fakta och sanning.
2021-11-16, 15:13
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Misstänker att MPL använder dessa som illegala flyktingboenden, skulle bli mycket förvånad, om så inte är fallet.
Därmed inte sagt att Esbjörn går förlust på det hela, han kan mycket väl få skaplig hyra, har hon någon skam i kroppen så... nej där föll den delen.

Det är inte säkert att Esb har koll på hur och av vem som hans lägenheter utnyttjas.
2021-11-16, 15:19
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det är inte säkert att Esb har koll på hur och av vem som hans lägenheter utnyttjas.
Jag tror inte att han har det.
2021-11-16, 15:26
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Efter kontakt med Svea Hovrätt kan jag bekräfta att de har fått ärendet i sitt knä nu, lycka till att reda ut det här!

Målnumret är T 13497-21 bifogar deras dagboksblad också, ärendet är alltså påbörjat men hur det ska lösas vete fan, det är ju sina egna advokater som E*björn är missnöjd med.

https://anonfiles.com/R3u0y1V5u3/Svea_HR_T_13497-21_Dagboksblad_2021-11-16_pdf

Vad jag förstår är det enda som Svea hovrätt fått det som lämnades in till tingsrätten.
Dvs. Esbjörns överklagan och hans brev, eller hur?
2021-11-16, 15:32
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Vad jag förstår är det enda som Svea hovrätt fått det som lämnades in till tingsrätten.

De har fått hela det gamla målet digitalt står i dagboksbladet, sedan är det som det ser ut överklagandet och E*björns ångerbrev (Margareta Majkgårds ångerbrev).
2021-11-16, 15:32
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Dags för stadsmedia att vakna, men det lär väl aldrig hända. Så fort politik är inblandat verkar det ok för stadsmedia att vinkla som det passar agendan. Måste vara underkänt journalistiskt arbete.

https://uvell.se/2021/11/10/media-vs-ebba-busch/

Är helt ointresserad av politik och röstar inte KD, men någon ordning får det vara i media när man sympatiserar med en dömd pedofil och rättshaverister framför en frånskild tvåbarns mamma som köpt ett hus.

Binninge är borta i detta för länge sedan, förstår inte varför du lyfter honom igen.

Sen som du skriver är det ju ”synd” om Ebba Buschs och hennes barn som måste leva med en hemlös mamma, uttryck av Ebba själv..
..eller så borde Ebba Busch be alla människor vilka lever som hemlös om ursäkt, fy fan vilken rutten människa Ebba är.

Kanske det är dags för media verkligen börja skriva om Ebba hemlösa liv, för inte ljög väl Ebba om att hon lever som en hemlös?
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2021-11-16 kl. 15:37.
2021-11-16, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Har de inte fått en digital akt också? Det är väl hela paketet från tingsrätten?
Puck tvåa
Senast redigerad av Volvoellersaab 2021-11-16 kl. 15:36.
2021-11-16, 15:35
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Exakt, OM ESBJÖRN VERKLIGEN VILL DET.
Men nix, Ebba drar istället Esbjörn inför Tingsrätten!

Ebba är en förklädda Jävul som skolats under många år av Livets Ord till att agera som hon gör. Hon följer deras linje att pengar är det viktigaste i livet, om så de förvärvas på annan människas bekostnad.

Hur kunde KD utse denna omogna kvinna till sin partiledare är och förblir fullständigt obegripligt.

Dock ska sägas att Ebba hade lite otur att inte Esbjörn blev smittad av Corona och dog förra hösten, Ebba gjorde ivf allt hon kunde för att Esbjörn skulle kunna bli smittad, om så hade blivit så skulle Ebba nu kunnat pynta inför Jul och hela denna historia hade just bara varit en liten historia.

Om det var så att Ebba gjorde allt för att smitta Esbjörn, så har hon inte mycket till förmåga. Först och främst måste man se till att bli smittad själv, sedan kan man besöka någon man vill smitta.

Nu kan jag för lite om Livets Ord, men inte skolas deras medlemmar till att dyrka pengar?

Ebba kunde lika gärna ha blivit smittad av Esbjörn, med tanke på deras oisolerade tillvaro? Men rent krasst, tar du inte i lite väl mycket när du påstår att Ebba gjort allt för att smitta Esbjörn? Nog för att politiker är odugliga rent generellt, men nog hade Ebba kunnat smitta Esbjörn om hon hade velat bli sjuk själv. Så oduglig är hon inte.

Hade Esbjörn dött, hade inte saker och ting blivit enklare. Hans dödsbo hade tagit över istället och det hade kanske till och med blivit krångligare.
2021-11-16, 15:35
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Liknelsen hade väl funkat bättre om jag knackar på hemma hos vattenfalls VD tillsammans med tre kompisar och frågar om jag får köpa batterier och inte går därifrån trots att han säger "nej, det får du köpa på affären".

Var faan är min cykel?
Du ska lämna tillbaka den för jag har ångrat min försäljning.
Det är du som gjort fel och inte jag som försöker tilltvinga mig, det du köpt av mig och nu äger.
Den cykeln kommer bli mer värd när du servat den, jag ska ha mellanskillnaden också.
Brännström ska skriva ett nytt reportage och jag ska gråta över min mammas rostiga gamla cykel.
Cykeln skulle gå i arv och är en släktklenod av sällan skådat slag.

Men du får behålla den bara jag får mer pengar!
2021-11-16, 15:36
Medlem
Citat:
Binninge är borta i detta för länge sedan, förstår inte varför du lyfter honom igen.

Sen som du skriver är det ju ”synd” om Ebba Buschs och hennes barn som måste leva med en hemlös mamma, uttryck av Ebba själv..
..eller så borde Ebba Busch be alla människor vilka lever som hemlös om ursäkt, fy fan vilken rutten människa Ebba är, kanske dags för media verkligen börja skriva om Ebba hemlösa liv, för inte ljög väl Ebba om att hon lever som en hemlös?
Enligt kubun är ju binninge med i allra högsta grad. På tel vid förlikningsmötet. Om så är fallet vet vi inte men fråga kubun….

Hans fullmakt är väl inte upphävd heller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in