Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Det är en av oss som tänker själv här. Glöm aldrig att jag har gått i skolan också. Skulle aldrig få för mig att kalla mig intelligent för jag vet det du vet. Du vet innerst inne att jag vet exakt vad du vet. Men du stannar där och accepterar det som absolut sanning.
"Jag vet att du vet att du vet att jag vet att du vet att jag vet"

Mer osammanhängande svammel ser jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Detta var ett av det mest talande inlägget i denna tråden.
Fan det är väl bara googla för att få din kunskap på 10 minuter angående detta.
Ja, det är ett sätt att ta reda på fakta gällande solen och att jorden inte är platt.
Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Men förstår psykologin bakom varför du skriver som du gör. Hela din idé om att du är smart hänger på att det finns några som är dummare, som du inte förstår var dom kommer ifrån ens.
Är inte nödvändigtvis övertygad om nånting, men om såna som du anses vara intelligenta så måste jag ju undersöka andra sidan, det fattar du väl.
I detta sammanhang så vet jag att jag är smartare, bättre utbildad och mer kunnig än vad du är. Frågor på det? Att det sedan finns personer som är betydligt smartare och kunnigare inom detta område än vad jag är är en annan femma. Det krävs knappast vare sig ett speciellt högt intellekt eller en lång period av dedikerad kunskapsinhämtning för att förstå att jorden inte är platt.
Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
I vår modell? Vad pratar du om? Är det nån som gjort en modell får det väl stå för dom
Ja, er modell. Du är en
plattjordare. Hur långt ovanför den platta jorden befinner sig solen i
er "modell"? Varför vägrar du svara på detta?
Jag vet varför du vägrar svara på detta. Det är för att du vet att svaret du kommer ge kommer vara väldigt enkelt för mig (och andra i tråden) att plocka isär genom lite simpel trigonometri, fysik och matematik.
Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Kan du förklara hur du kom fram till den temperaturen?
Färgen på ljuset en stjärna avger är relaterad till dess temperatur. Det betyder att vi kan bestämma solens temperatur genom att mäta mängden ljus den sänder ut vid varje våglängd och jämföra det resulterande spektrumet vi ser med modeller. Detta är ett sätt - det finns fler.