2021-11-16, 12:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Fast h*n analyserar ju utifrån en modell. Hade covid-19 inte funnits men det kom covid-21 imorgon så hade det påverkat priset. Plan B har ingen spåkula. H*n spekulerar precis som vi. Står det med i h*ns modell att det skulle bli Kina FUD 16 November 2021? Bitcon måste snart dubbla i pris (om det fortsätter falla) på två(!) veckor om 98k ska gälla.

Det är fortfarande inte omöjligt att Plan B får rätt, men det känns alltmer som att han inte kommer att få det. Håller ovilligt med om detta.
Citera
2021-11-16, 13:22
Avslutad
Hämtat mig från chocken och köpt dippen. Nu kör vi mot månen.
Citera
2021-11-16, 13:32
Medlem
Papper1512s avatar
Varför händer detta gång på gång? Folk blir skitnödiga för en -12% dip. Det är precis så här det ser ut i en bull market.

Sitt lugnt i båten tills vi ser något som kan vara en blow off top.
Citera
2021-11-16, 13:50
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
"China's state planner said Tuesday that it will continue to clean up virtual currency mining in the country."

Kina FUD. Återigen.

Nu igen? Gäsp
Citera
2021-11-16, 13:57
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Ett exempel: Når BTC inte över 80K innan december så vet man ju att att han misslyckats (eftersom hans prognos är 98K för november).
Ja, men vi kan ju vara på 40k då. Vet inte om det är läge att sälja då först.
Citera
2021-11-16, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ja, men vi kan ju vara på 40k då. Vet inte om det är läge att sälja då först.

Sant, naturligtvis.
Citera
2021-11-16, 14:09
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Sant, naturligtvis.

Så länge on chain analyser säger att det är ett fortsatt utflöde av Bitcoin från exchanges och att hodl ration ökar så är det alltid köpläge, menar jag.

Nu vill jag höra vad Musk tänker göra med alla de pengar han fick för sina Tesla aktier. Han är ju progressiv så blir inte förvånad om han går in i Bitcoin och DeFi med en del.

Han har ju börjat twittra kritik mot fiat idagarna, så han peggar kanske upp för något...
Citera
2021-11-16, 14:20
Avslutad
Citat:
Så länge on chain analyser säger att det är ett fortsatt utflöde av Bitcoin från exchanges och att hodl ration ökar så är det alltid köpläge, menar jag.

Nu vill jag höra vad Musk tänker göra med alla de pengar han fick för sina Tesla aktier. Han är ju progressiv så blir inte förvånad om han går in i Bitcoin och DeFi med en del.

Han har ju börjat twittra kritik mot fiat idagarna, så han peggar kanske upp för något...

Ja det är många som hoppas på detta (inkl jag själv naturligtvis). Det sker överhuvudtaget väldigt mycket positivt hela tiden. Indien förefaller t ex öppna upp för krypto igen (för femtielfte gången).
Citera
2021-11-16, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Varför händer detta gång på gång? Folk blir skitnödiga för en -12% dip. Det är precis så här det ser ut i en bull market.

Sitt lugnt i båten tills vi ser något som kan vara en blow off top.

Hur ska du veta när du befinner dig på toppen? Svar, det kommer du inte att veta. Det är hybris och ren dumhet att inbilla sig att man ska kunna lista ut det i tid.
Citera
2021-11-16, 14:26
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Hur ska du veta när du befinner dig på toppen? Svar, det kommer du inte att veta. Det är hybris och ren dumhet att inbilla sig att man ska kunna lista ut det i tid.

Säkrast (om man inte vill missa forsatt uppgång) är att följa med dippen ner, och sedan sälja i deadcat bouncen. Visst, man tar 15-20% förlust från toppen men man riskerar inte att missa 60% fortsatt uppgång och tvingas FOMO:a in, och ändå stå med problemet att försöka sälja toppen...
Citera
2021-11-16, 14:30
Avslutad
Citat:
Säkrast (om man inte vill missa forsatt uppgång) är att följa med dippen ner, och sedan sälja i deadcat bouncen. Visst, man tar 15-20% förlust från toppen men man riskerar inte att missa 60% fortsatt uppgång och tvingas FOMO:a in, och ändå stå med problemet att försöka sälja toppen...

Problemet är att man kan inte veta om det är en begynnande björnmarknad när man säljer till 20% förlust eller om det är en korrektion, och att Bull-marknaden sedan fortgår. Jag har inget bra svar själv på detta ska tilläggas.
Citera
2021-11-16, 14:40
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Sant. Man kan naturligtvis plocka profit under kontrollerade former på väg upp. Dock är det oklokt att göra det under dipparna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in